Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkaa jo vähän tympimään tämä, että kaikkia ahdistellaan satoja kertoja päivässä

Vierailija
19.10.2017 |

Itse olen 21-vuotias nainen ja olen yleisen käsityksen mukaan kaunis. Minua ei ole koskaan ahdisteltu satoja kertoja päivässä. Joskus joku on huudellut (lasken sen huonoksi käytökseksi), mutta ei nyt oikeasti naiset.
Onko nykyään ihmiset niin herkkähipiäisiä, että kaikki otetaan seksuaalisena ahdisteluna? Entä eikö muka miehiä ahdistella? Mielestäni tuo pelkkä naisten #metoo kampanja on täyttä paskaa. Seksuaalinen ahdistelu koskee niin miehiä kuin naisia, lyhyitä, pitkiä, laihoja, lihavia, kauniita ja rumia. Ei vain yhtä osaa väestöstä. Lopettakaa jo miesten syyllistäminen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, alkaa jo ärsyttää.

Vierailija
2/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 21-vuotias nainen ja olen yleisen käsityksen mukaan kaunis. Minua ei ole koskaan ahdisteltu satoja kertoja päivässä. Joskus joku on huudellut (lasken sen huonoksi käytökseksi), mutta ei nyt oikeasti naiset.

Onko nykyään ihmiset niin herkkähipiäisiä, että kaikki otetaan seksuaalisena ahdisteluna? Entä eikö muka miehiä ahdistella? Mielestäni tuo pelkkä naisten #metoo kampanja on täyttä paskaa. Seksuaalinen ahdistelu koskee niin miehiä kuin naisia, lyhyitä, pitkiä, laihoja, lihavia, kauniita ja rumia. Ei vain yhtä osaa väestöstä. Lopettakaa jo miesten syyllistäminen.

Se että luulet että sinua ei ole koskaan ahdisteltu ei tarkoita sitä, ettei sinua koskaan oltaisi ahdisteltu. Ahdistelun tunnistaminen saattaa joissain tapauksissa vaatia harjoitusta, ja kokeneempien ahdisteltujen esimerkin seuraamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole väittänyt että satoja kertoja päivässä. Typerä väite. Mua esim. on ahdisteltu seksuaalisesti kolmesti ja semmosia pienempiä häiritsemisiä ehkä parikymmentä. Olen jo keski-ikäinen.

Vierailija
4/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suut täytyisi pitää kiinni ettei herkät mimosat (miehet) loukkaannu? Selvä, en ajatellut pitää suutani kiinni vaan jatkossakin aion kertoa miten minua on ahdisteltu seksuaalisesti.

Vierailija
5/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että luulet että sinua ei ole koskaan ahdisteltu ei tarkoita sitä, ettei sinua koskaan oltaisi ahdisteltu. Ahdistelun tunnistaminen saattaa joissain tapauksissa vaatia harjoitusta, ja kokeneempien ahdisteltujen esimerkin seuraamista.

Siis joo, on muakin ahdisteltu ja on yleistä, mutta minusta some kampanja ja sen kautta asiasta numeron tekeminen ei todellisuudessa auta. Totta toki on sekin että toiset sietävät vähemmän kuin toiset.

Vierailija
6/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osallistu juuri tuon takia, ettei kampanja ole sukupuolineutraali. Typerä ajatus, että vain naisten kokema ahdistelu noteerataan. Varsinkin yhteiskunnassa, jossa miesten on erittäin vaikea tuoda omia kokemuksiaan esiin! Tuo kampanja tekee hallaa muille kuin naisille.

Vierailija
7/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suut täytyisi pitää kiinni ettei herkät mimosat (miehet) loukkaannu? Selvä, en ajatellut pitää suutani kiinni vaan jatkossakin aion kertoa miten minua on ahdisteltu seksuaalisesti.

voisit kertoa myös poliisille. sama mies voi olla pienessä kaupungissa noin 70% kaikista tapauksista. eli ilmoittamalla asiasta monet naiset välttävät ahdistelun

Vierailija
8/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisit kertoa myös poliisille. sama mies voi olla pienessä kaupungissa noin 70% kaikista tapauksista. eli ilmoittamalla asiasta monet naiset välttävät ahdistelun

Hah, meinaatko ihan tosissasi että poliisi tekee mitään kun tuntematon mies kouraisee ahterista kadulla? Ehei, poliisi voi ehkä kirjata ilmoituksen ylös mutta siihen jää.

Vierailija
9/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osallistu juuri tuon takia, ettei kampanja ole sukupuolineutraali. Typerä ajatus, että vain naisten kokema ahdistelu noteerataan. Varsinkin yhteiskunnassa, jossa miesten on erittäin vaikea tuoda omia kokemuksiaan esiin! Tuo kampanja tekee hallaa muille kuin naisille.

Höpö höpö. Tämä sama kamppis kiertää niin naisille suunnattuna kuin sukupuolineutraalinakin. Niin että siitä vain ihan jokainen häirintää kokenut kertomaan!

Vierailija
10/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miestenkin täytyy avata suunsa ja sanoa jos ovat joutuneet ahdistelun kohteeksi. On jo aika että tämä sikamainen käytös loppuu. Ja jokainen tietää flirtin ja ahdistelun eron, kyllä sen tuntee ja muistaa koko loppuelämän. 

Vierailija
11/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorena ilmeisen hyvännäköinen nainen ja huutelua ja ehdottelua tuli usein. Yleensä huutelijoina oli vanhemmat "rasvaiset" äijät. Kyllä se minua ärsytti mutta en jaksanut vetää siitä pulttia. Pahimmilta lähentelyiltä olen välttynyt, tai no, kyllä lähentelyitä ja lääppimisiä on varmaan ollut parin käden sormen verran... mikään noista ei ole sallittua mutta en jaksa kohkata noista jutuista niinkun nyt tehdään.

Vierailija
12/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa että kaikki tämä kähmintä ja lääppiminen tapahtuisi miehille. Miehet ja naiset kourisivat kolmetoistavuotiaita poikia bussipysäkillä. Harjottelija-Jarmo istuu tietokoneella hommissaan kun pomo-Silja tulee ja alkaa ehdotella seksiä ja pusertelee Jarmon haaruksia. Mutta hei, Jarmon pitäisi ymmärtää että kivaa flirttiähän se vaan on! Niin kauheen kivaa. Kiva saada huomiota.

Vierailija
13/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri niitä joiden mielestä katsominenkin on ahdistelua tai jos moikkaa suu jotenkin väärässä asennossa tai erilaisella äänellä

Vierailija
14/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että jotkut naisetkin vähättelevät seksuaalista häirintää ja ahdistelua. Se, että joku on joskus viheltänyt perään, eikä se hetkauta, ei tarkoita, että se on ainut ahdistelun muoto ja, ettei toisia naisia hetkauttaisi.

Minua on ahdisteltu siitä asti kun olen ollut noin kymmenen vanha ja minusta se on aika järkyttävää. Jos miehet kokevat oikeudekseen heitellä rasvaisia kommentteja tytöille siitä asti, kun nämä saavat ensimmäiset murrosiän merkit, on yhteiskunnassamme pahoja ongelmia. Luulisi, että miehiäkin suututtaisi, että vastakkainen sukupuoli oppii pienestä pitäen pelkäämään heitä.

Eikä se, että naisten ahdistelusta on puhuttu nyt enemmän, tarkoita etteikö miesten ahdisteleminen olisi väärin tai, että miehet eivät saisi puhua naisten tekemästä ahdistelusta. Juuri sitähän tässä haetaan, että kaikilla tulisi olla oikeus liikkua yhteiskunnassa ilman ahdistelua.

15/20 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ahdistelua silloin, jos kohde ei itse koe sitä ahdistavana/ahdisteluna? 

Vierailija
16/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa keskusteluissa on tuotu esiin mielipide, että #metoo -kampanjaan Suomessa osallistui vain julkkikset (koska on pakko) ja keski-ikäiset tanttaraiset.

Omissa somekanavissa väite piti paikkaansa. Yksikään nuori ei osallistunut. Yksikään aidosti kaunis tai muuten parisuhdemarkkinoilla haluttuihin kuuluva ei osallistunut. Ne pari julkisuudesta tuttua osallistui. Ja muutama keski-ikäinen nainen, joista enemmistö tahtomattaan sinkkuja.

Olikohan muualla maailmassa samoin?

Vierailija
17/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa keskusteluissa on tuotu esiin mielipide, että #metoo -kampanjaan Suomessa osallistui vain julkkikset (koska on pakko) ja keski-ikäiset tanttaraiset.

Omissa somekanavissa väite piti paikkaansa. Yksikään nuori ei osallistunut. Yksikään aidosti kaunis tai muuten parisuhdemarkkinoilla haluttuihin kuuluva ei osallistunut. Ne pari julkisuudesta tuttua osallistui. Ja muutama keski-ikäinen nainen, joista enemmistö tahtomattaan sinkkuja.

Olikohan muualla maailmassa samoin?

Olisiko syynä iän tai julkisuuden tuoma itsevarmuus? Vaikka sen ei niin pitäisi olla,edelleen syyllistetään ahdistelujen uhreja. Edelleen ajatellaan että on liian herkkähipiäinen,jos pahoittaa mielensä kourimisisista ja huuteluista. Vaatii pokkaa sanoa omalla naamalla,että homma EI ole OK.

Itse kauniina nuorena naisena en osallistunut. Syy ei kuitenkaan ole se etteikö olisi ahdisteltu. Huutelu,lääppiminen ja ehdottelu alkoi kun olin 10-vuotias. Olen tottunut pelkäämään ja välttelemään miesjoukkoja,en kulje yksin öisin,en katso ulkomaalaisen näköisiä miehiä silmiin.

Vierailija
18/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miesten ja naisten välinen on ahdistelua ja penetraatio on aina raiskaus.

Vierailija
19/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti sinäkin sen ilon saat joskus kokea.

Olet vielä niin nuori, että elämää ja kokemuksia on paljon edessäsi.

Itse olen nelikymppinen ja joutunut ahdisteluksi elämäni aikana 5 kertaa.

Ensimmäisen kerran 14-vuotiaana kun vieras mies tuli halailemaan kaupungilla.

Seuraava kerta sattui parikymppisenä kun joku mis lähti seuraamaan ja vaati saada yhteystietojani. Hän seurasi minua lähes puoli tuntia ja vaati hyvin aggressiivisesti numeroani ja osoitettani.

Kolmas kerta sattui myös parikymppisenä. Silloin joku mies alkoi halailemaan ja koskettelemaan minua hississä.

Neljäs ja viides kerta sattuivat kun olin kolmekymppinen. Kummallakin kerralla kyse oli seuraamisesta ja yhteystietojen vaatimisesta.

Nämä kaikki tapaukset olivat oikeasti pelottavia ja ahdistavia.

Tavallisia huutelijoita ja kommentoijia en laske ahdistelijoiksi, vaikka niistäkin tulee paska fiilis.

Kevyttä flirttiä taas pidän miellyttävänä. Se ei ole ahdistelua.

Vierailija
20/20 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus.

Kun suunnilleen jokainen on tänä päivänä "kourittu" ja entinen koulukiusattukin, niin siinä ei tällä vouhkaamisella tapahdu mitään muuta kuin jengi kyllästyy puhumaan koko asiasta.

Apua niille, jotka sitä tarevii, mutta jonkun silmäniskun vastaan ottaneet ja ala-asteen pihalla myllistyksen kohteeksi joutuneet voi pitää päänsä kiinni, niin ei hyvä asia teidän takia massaudu taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän