Hiustenvärjäyksestä pikaisesti...
En tiedä olenko nyt vähän hysteerinen ja onko tässä pienintäkään järjen hiventä, mutta en värjännyt (vaalealla sävytteellä) tukkaani kertaakaan koko raskausaikana, kun ajattelin, että jos jotain myrkkyjä imeytyy sikiöön. Nyt kolme kuukautta jo imettäneenä ja kun vähitellen alkaa taas ulkomaailmakin kiinnostaa, huomasin, että alkaa juurikasvu olla pidempi kuin vaaleammat latvat... Että voikohan nyt imeytyä niitä myrkkyjä kun imettää? Yksi kaverini joka on kampaaja, totesi raskausaikana, että ihan hyvä etten värjää. Että oletteko värjännyt imetysaikana ihan huoletta, vai onko parempaa tietoa? Ostin jo värin, mutta ajattelin varmistaa. Mutta voitteko vastata pian, sillä jos ei haittaa, niin aloittaisin värjäyksen, kun isä nukuttaa vauvelia!!
Kommentit (4)
Piristys todella tekee terää, ostin tänään hiusvärin lisäksi uudet korviksetkin :) Kotihirviö alkaa taas muuntautua naiseksi...
kertonut, että hiusten värjääminen ei haitaksi raskaus aikana eikä imettäessä. Ainoastaan värjäyksen lopputulokseen voi vaikuttaa, väri ei ehkä ota kunnolla kiinni hiuksiin. Taitaa hormonit vaikuttaa tähänkin asiaan...
minä parturi-kampaajana värjäsin koko raskausajan omiani sekä toisten hiuksia. Minun käsittääkseni värit ei imeydy päänahan läpi verenkiertoon vaan voimme vain vaikuttaa mitä ns.ulkopuolella on. Joten siksi meille tulee juurikasvua koska emme värjää tai kiharra sisältä pään.....
Joku laittoi että raskaus/imetys voi vaikutaa negatiivisesti tulokseen...juu näin on mutta se voi vaikuttaa myös posiitivisesti.
Loppujen lopuksi esim.värjäämisessä on monta asiaa mitkä voi vaikuttaa tulokseen esim.lääkkeet, hormoonit, vesi (rautaa,klooria)....
Ja en ole koskaan lukenut että olisi vaaraksi sikiölle..
Joten onnea värjäykseen!
Kertaakaan en oo mistään lukenut etteikö sais! Ihte oon värjännyt läpi odotusajan ja tähän mennessä synnytyksen jäljiltäkin jo kolmesti! Mun ystävättäreni on myöskin kampaaja, eikä hän oo kertaakaan sanonut etteikö saisi värjätä. Itsekin on tällä hetkellä äitiyslomalla, ja odotusaikana kun oli vielä töissä, värjäsi kyllä ihan normaaliin tapaan. Nimittäin sehän ei tunnetusti tuo hyvää mainetta hiusataljeelle jos kampaajilla itsellä on tukka herraties minkä näkönen. :)
Värjäyksen iloa siis sinulle!! Ei kannata stressata kaikesta liikaa, kyllä tohdit huoleti värjätä. Ja piristäähän se huomattavasti. :))
Quarra ja neiti 4kk