millä paikkailet/selität cv:n aukot?Entä oletko ikinä
valehdellut työajan pituutta pidemmäksi mitä se on ollut, jotta hakemuksesi näyttäisi paremmalta?
Kommentit (29)
Ohis: taasko palsta sekoilee, kun ekalla sivulla näytti että 21 viestiä, mutta tokalla viimeinen viesti onkin 18/18?
Helppoa, sanon että olen ollut sairas ja sen takia pois työelämästä.
No ei niitä kannata millään selitellä - valehtelusta jää jossain vaiheessa aina kiinni ja sen jälkeen on turha selitellä enää yhtään mitään. Eli CV:hen itseensä et selittele mitään, vaan laitat ihan rehellisesti työpaikat ja työssäoloajat. Työhakemukseen voit tarvittaessa/halutessasi kertoa olleesi äityislomalla tai työttömänä työnhakijana tietyt aukkoajat ja korostat, miten aktiivisti työttömyyden aikana olet hakenut työtä ja kouluttanut itseäsi (ja sen seurauksena saitkin seuraavan työtehtäväsi). Antaa paljon paremman kuvan sinusta kuin joku ihme sepittely, joka todennäköisesti paistaa läpi ja tosiaan jossain vaiheessa tulee myös ilmi.
Sanon että olen ollut työtön. Vai miten sen muuten voi selittää? Ja miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti - luuleeko nää idiootit ettei jää kiinni:D
Onko sillä väliä jos on jo ehtinyt osoittaa olevansa hyvä työntekijä?
Vierailija kirjoitti:
Kerron totuuden. Sairastuin vakavasti (krooninen fyysinen sairaus) heti valmistuttuani (pitkä sairausloma), ja olen vasta äskettäin toipunut työkuntoiseksi.
Oletko saanut töitä tällä rehellisyydellä?
Mitä jos on ollut lieviä mt- ongemia, kykenemätön töihin... sanoako suoraan vai mieluummin että on ollut työttömänä eikä ole niin sanotusti tärpännyt... ? ja miten kääntää "voitoksi" JOS kertoo sairastaneensa mutta nyt täydessä iskussa... vai katsovatkohan että kerran hullu, aina hullu.. anyone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron totuuden. Sairastuin vakavasti (krooninen fyysinen sairaus) heti valmistuttuani (pitkä sairausloma), ja olen vasta äskettäin toipunut työkuntoiseksi.
Oletko saanut töitä tällä rehellisyydellä?
Miksi ei olisi? Normaalit työnantajat ymmärtävät että jos lääkärin mukaan on työkykyinen, vaikka jokin aika sitten ei ollut, niin sitten on työkykyinen.
T: samassa tilanteessa ollut (joskin nyt töissä). Toin työhaastatteluun lääkärintodistuksen ja selvitin oman sairauteni ja siitä jääneet rajoitukset (tosin hakemaani (ja saamaani) työhön niillä ei ollut merkitystä). Työnantaja sallii vielä poissaolot töistä kontrollikäyntien takia (nytkin odottamassa vastaanotolle pääsyä).
Ai niin, lisään tähän vielä että nuorena kun hain ensimmäistä työpaikkaani, valehtelin että olin ollut sukulaiseni yrityksessä töissä eikä minulla ole siitä todistusta. Uskottiin ja sain työpaikan.