Juhana Vartiainen: ”Ei saa syntyä tulonsiirroilla elävää ryhmää, joka alkaa äänestää natseja”. Kannattaa velvoittavampaa sosiaaliturvaa
"– Ei saa syntyä tulonsiirroilla elävää ryhmää, joka ajan mittaan alkaa äänestää natseja. Pohjoismaiset yhteiskunnat ovat työyhteiskuntia ja siitä täytyy pitää kiinni, Vartiainen sanoo Huomenta Suomi -lähetyksessä.
Vartiainen puuttuisi tilanteeseen tekemällä sosiaaliturvajärjestelmästä velvoittavamman. Työvoimatoimistojen tehtävä olisi hänestä huolehtia siitä, että tarjouksia tulee työttömälle tarpeeksi ja ettei niistä kieltäydyttäisi."
Vartiainen sanoo myös, että jokaisella on velvollisuus elättää itsensä.
Täyttä asiaa! Sosiaaliturvaa on reilusti vastikkeellistettava nykyisestä. Työ pitää tämän yhteiskunnan pystyssä ja toiminnassa ja siksi jokaisen kynnelle kykenevän on tehtävä töitä! Ja tarjottu työ tulee ottaa mukisematta vastaan!
Onneksi Kokoomus on jälleen kannatuksessa suosituin puolue ja Kokoomuksen kannatus nousee koko ajan. Kokoomus tulee voittamaan ylivoimaisesti seuraavat vaalit ja Kokoomuksesta tulee pääministeripuolue.
Työttömiä toki hirvittää Kokoomuksen menestyminen, kun työttömiä aletaankin laittamaan ruotuun seuraavan hallituskauden aikana oikein urakalla. :D
Kommentit (75)
Miksi ihmeessä tulonsiirtojen varassa elävä äänestäisi natseja?
Tulonsiirtojen varassa elävän intressi on äänestää niitä jotka kannattavat tulonsiirtojärjestelmiä (vas, vihr, sdp).
Suomeen pitäisi ensin saada se natsipuolue, ennenkuin sitä voi äänestää.
Äänestäkää oikein, niin saatte leipää ja sirkushuveja!
Sairaslomalaisten määrä tulee lisääntymään jos tt tuesta ja työmarkk. tuesta tulee velvoittavampia.
Vartiainen on nykyään varsinainen yhteiskunnallien besserwisser, joka päivä erilaisia ulostuloja.
Onkos Vartiainen joskus itse ollut töissä?
Käsittääkseni hän on ihan pitkän linjan, verorahoista tilinsä saanut, virkamiessyöttiläs. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Pääasia ettei äänestä Juhana Vartiaista.
Yleisin työttömien äänestämä puolue on varmaan Vasemmistoliitto.
Tulonsiirtojen varassa elävät - eikös se ole nämä miljarditukia nauttivat yritykset? Voisiko ne velvoittaa edes ottamaan työttömiä töihin, jotta saadaan tuille jotain vastinetta?
Tarkoittikohan natseilla demareita? Muuten tuossa ei ole mitään järkeä?
Julkisella sektorilla ikänsä lorvinut pönttö porvarina. Jo on aikoihin eletty.
Olen toiminut yrittäjänäkin aiemmin ja kaikkein viimeiseksi haluaisin jonkun ammattibyrokraatin esiintyvän minun edustajanani. Kyllä ne vartiaiset sen verran vaikeaksi ovat senkin toiminnan nimittäin tässä maassa tehneet oman leipänsä turvaamiseksi.
Ei taida olla Juhanalla kaikki muumit kotona. Huvittavaa kun noinkin ns. kouluttautunut päästelee ilmoille jotain noinkin höperöitä ulostuloja. Vai että natseja...
Niin, se, että pakotetaan työpajalle vailla mitään mahdollisuuksia lisäopintoihin tai omalla työllä ansaittavaan palkkaan ja osaamisen kartuttamiseen, ei herätä kenessäkään katkeruutta, joka purkautuisi esim. ääri-ideologioina.
Jos haet kolmatta kertaa bussikuskikurssille etkä pääse, mutta mamut pääsevät ja itse joudut kuntouttavaan palkattomaan "työhön", niin se vasta katkeroittaakin ja aiheuttaa vastakkainasettelua. Enkä tarkoita, että mamujen ei pitäisi tehdä töitä, vaan että KAIKKIEN pitäisi saada tehdä palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorilla ikänsä lorvinut pönttö porvarina. Jo on aikoihin eletty.
Olen toiminut yrittäjänäkin aiemmin ja kaikkein viimeiseksi haluaisin jonkun ammattibyrokraatin esiintyvän minun edustajanani. Kyllä ne vartiaiset sen verran vaikeaksi ovat senkin toiminnan nimittäin tässä maassa tehneet oman leipänsä turvaamiseksi.
Kokoomuksen kannattajissa ja myös kansanedustajissahan on paljon juuri julkisen sektorin väkeä, on lääkäreitä, sairaanhoitajia, opettajia, poliiseja, sotilaita...
Missä niitä natseja saa äänestää? Äänestäisin niin saatanasti, piirtäisin numeroni niin kovaa että kynä katkeis
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tulonsiirtojen varassa elävä äänestäisi natseja?
Tulonsiirtojen varassa elävän intressi on äänestää niitä jotka kannattavat tulonsiirtojärjestelmiä (vas, vihr, sdp).
No onhan siellä tulonsiirtojen varassa elävien joukossa tietysti niitä ituhippejä, jotka haluavat antaa kaikkien kukkien kukkia ja oikeuttaa siinä sivussa monet elämäntyylit. Toinen ja suurempi joukko on varmaan kuitenkin ne syrjäytyneet kantasuomalaiset ryhmät, jotka kärsivät pitkäaikaistyöttämyydestä, osattomuudesta ja mielenterveysongelmista. Näiden ryhmien kasvu on huolestuttavaa. Yhteiskunnan polarisoituminen johtaa aina rasismiin, levottomuuksiin ja rikollisuuden lisääntymiseen. Ihminen ei ole tyytyväinen silloin, kun hänelle siirretään rahaa vaan silloin, kun hän voi tuntea olevansa osa yhteiskuntaa ja vahvistaa omaa identiteettiään mielekkään työn kautta.
Rupean kannattamaan äärivasemmistoa heti, kun minut pistetään tekemään sosiaaliturvan vastikkeena työtä, tai puuhastelemaan jossakin "kuntouttavassa" toiminnassa (olen nimittäin terve). Työstä kuuluu saada palkkaa. Palkkatyötä suostun kyllä ottamaan vastaan.
Yhden työtarjouksen olen saanut, olisin ollut intopiukkana sinne menossa, mutta en sitten työnantajalle kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vartiainen sanoo myös, että jokaisella on velvollisuus elättää itsensä.
Vartiainen on röhnöttänyt valtion elättinä uransa. Itsensä elättämiseen hän tuskin pystyisi.
Ei kai Juhana Vartiainen vihjaa, että demokratiaa pitäisi kaventaa?
Putinin malliin "ohjattu demokratia" jossa valtiovalta muodollisesti sallii monipuoluejärjestelmän, mutta katsoo kuitenkin päältä ettei listoille pääse vääriä puolueita?
Pelottava ulostulo kansanedustajalta, joka kuitenkin toimii demokratian pyhimmässä.
Linkki unohtui:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ei-saa-syntya-tulonsiirroi…