Millaista on seksuaalinen häirintä parisuhteessa?
Eilen radiossa joku seksuaalitutkija (?) kertoi kuinka parisuhteissakin seksuaalinen häirintä on yleistä. Mun mielikuvitus/järki ei riitä käsittämään että mitä se on? Onko kaikki seksuaalisuus pahasta jos edes parisuhteessa ei saa vihjailla siihen suuntaan tai kouraista miestään haaroista?
N29
Kommentit (16)
No vaikka sitä että mies joutui tavalla josta nainen on sanonut ettei tykkää tai joka esim sattuu. Omassa parisuhteessa oli niin että aina jos mies hävisi väittelyn jossain asiassa hän alkoi kourimaan ja alisti mut seksuaalisella voimsnkäytöllä. Lopetti kun osoitin tuon toimintamallin, muuten olisikin ollut ulkoruokinta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen radiossa joku seksuaalitutkija (?) kertoi kuinka parisuhteissakin seksuaalinen häirintä on yleistä. Mun mielikuvitus/järki ei riitä käsittämään että mitä se on? Onko kaikki seksuaalisuus pahasta jos edes parisuhteessa ei saa vihjailla siihen suuntaan tai kouraista miestään haaroista?
N29
Ei nyt kannataisi tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne ovat. Jos nyt vaikka sovitaan, että vaikka parisuhteessa tapahtuvaa epätoivottua seksuaalissävytteistä puhumista ja kourimista ei nimitetä "seksuaaliseksi häirinnäksi", ei se silti ole hyväksyttävää.
Ja N29:lle, et saa kouraista miestäsi haaroista, jos hän ei siitä pidä. Mutta se ei ole siinä mielessä seksuaalista häirintää, koska sillä ei voi olla rikosoikeudellisia seurauksia (ellei kouriminen ole niin kovakouraista, että siitä tulee vammoja. Silloin se onkin perheväkivaltaa) Kielloista huolimatta jatkuvasta kourimisesta voi kyllä seurata se, että miehesi ottaa sinusta eron.
Niin, ja jos eronne jälkeen olette edelleen tekemisissä esim. samassa työpaikassa tai lasten tapaamisten yhteydessä ja jatkat miehesi kourimista, hän voi ilmoittaa seksuaalisesta häirinnästä. Tästä voi taas olla seurauksia, esim. menetät työpaikkasi tai lastenne tapaamiset pitää järjestää toisin.
Olen kyllä sitä mieltä, että on terapian tai eron paikka jos puolison lähentely-yritykset tuntuvat liian ahdistavilta. Toki tavassa tulee huomioida toisen mieltymykset..
Ap
Vierailija kirjoitti:
No vaikka sitä että mies joutui tavalla josta nainen on sanonut ettei tykkää tai joka esim sattuu. Omassa parisuhteessa oli niin että aina jos mies hävisi väittelyn jossain asiassa hän alkoi kourimaan ja alisti mut seksuaalisella voimsnkäytöllä. Lopetti kun osoitin tuon toimintamallin, muuten olisikin ollut ulkoruokinta edessä.
Tuo kuvaamasi on pikemminkin henkistä väkivaltaa (joka on hyvin lähellä muuttua fyysiseksi) Sen ratkaisumalli (kuten sinunkin tapauksessasi) on erilainen kuin seksuaalisessa häirinnässä. Siksi on ehkä järkevää jättää parisuhteessa tapahtuva alistaminen ja väkivalta eri keskusteluun, niin tärkeää se onkin. (Turhaan antaa keinoja idiooteille seksuaalisen häirinnän vähättelyyn)
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä sitä mieltä, että on terapian tai eron paikka jos puolison lähentely-yritykset tuntuvat liian ahdistavilta. Toki tavassa tulee huomioida toisen mieltymykset..
Ap
Se tosiaan riippuu niistä lähentely-yrityksistä. Jos kyseessä on mieltymyserot, niin varmaan on syytä keskustella. Jos sitä tehdään alistamiseksi, niinkuin yksi vastaaja kuvasi, ei se tietenkään ole hyväksyttävää.
väärää tietoa. ihan yhtä lailla rikos vaikka parisuhteessa oltaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
väärää tietoa. ihan yhtä lailla rikos vaikka parisuhteessa oltaisiinkin.
Kyseisessä rikoslain pykälässä ei tosiaankaan ole viittauksia avioliittoon tai vakiintuneeseen seksuaalispainotteiseen suhteeseen. Outo juttu, mutta niin se on. Eli jos vonkaa puolisolta seksiä, syyllistyy rikokseen. Älkää siis tehkö seksialoitteita puolisoillenne.
Pitääkö olla kuinka niinku daiju ettei tämmöistä oikein tajua? Mut hei, aloittaja toteaa itsekin ettei hänellä oikein järki riitä. Fair enough.
Kun kumartuu solmimaan kengännauhoja, mies kourii. METOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kun kumartuu solmimaan kengännauhoja, mies kourii. METOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tyhmä lehmä.
Pitkässä suhteessa on voinut turtua siihen, että suostuu sellaiseen mistä ei pidä.
Jos on kiltti, kun mies saattaa sanoa "kaikki naiset tykkää suihinotosta" ja jos yrittää sanoa että minä en tykkää, saa kuulla olevansa hullu ja huono. Vähättely on tosi yleistä.
Jotkut naiset voi tykätä ottaa jos mies on selällään. Eksä tykkäsi että minun pitää istua ja hän on ylempänä seisaallaan. Alistus ja vallanhalu oli motiivi.
Muuten hän oli miehenä täysin mitätön, en koskaan saanut orgasmia hänen kanssaan.
Muuten oli oikein tyylikäs, akateemisen suvun omistamassa huoneistossa.
Onneksi löysin uuden miehen. Ulkoiset puitteet ei ehkä vakuuta, mutta hänellä on kultainen sydän ja hän haluaa minulle hyvää eikä ikinä painostaisi sellaiseen mistä en pidä. Hyvä ihminen ei missään tilanteessa painosta toista sellaiseen mistä toinen ei pidä.
Kun juoppo eksä tuli baarista kotiin, ei todellakaan ollut sitä tyyppiä joka hiipii hiljaa. Joskus tarvi minut yleisökseen jo eteisessä. Joskus havahduin siihen että makaa jo päällä ja painaa sisään.
Mutta yhdessä kun asuttiin, ei sille oikein mitään voinut.
Krapuloissa tuo kaipasi hoivaa ja lohduttajaa. Syyllisti että olen huono jos en lohduta häntä, vaikka olisi yöllä raiskannut, kun hän on niin kuuluisa tuleva taiteilija että tarvii kaiken mahdollisen huomion.
Narsistisesta häiriöstä kertovia kirjoja ilmestyi vasta tuon jälkeen.
Vaikea antaa itselle anteeksi, että sieti huonoa kohtelua. Jollain tasolla narsistit tietää että eivät pärjäisikään hyvällä, mutta pahuudesta tulee muistetuksi.
Voisi kuvitella että vanhemmilla naisilla on paljon sellaista että on vaan suostuttu johonkin, vaikka ahdistaa.
Mikäli katsot parisuhteessa miestäsi sillä silmällä se voidaan tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Mä tiedän, sun on vaikee ymmärtää
Haluan sut lähelle mutten että kosket
Ja voi, kun se riittäis sullekkin
niin tää kaikki vois jatkuu paljon helpommin...
Lässyn lässyn ja perse... taivaan KIITOS etten ole ajautunut suhteisiin hullujen kanssa.
Up