Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelussa työskentelevät: ketä teitittelet?

Vierailija
17.10.2017 |

En tässä kerro ikääni, mutta viime aikoina olen huomannut, että minua teititellään. Olen ikäisekseni nuoren näköinen ja kummastelen tätä. Aikoinani itse asiakaspalvelussa työskennellessäni teitittelin n. 50-60-vuotiaita ja sitä vanhempia ( olin itse n. 20, vähän päälle).

Mikä on työnantajan ohjeistus? Teititteletkö oman ikäisiäsi/selvästi vanhempia/millä logiikalla teitittelet? Vai kukin omalla tyylillään?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitittely ei kerro kunnioituksesta vaan useimmiten siitä että pitää toista itseään vanhempana. Se on loukkaus ja joskus väärä oletus.

Oletko Ap? Onko sulla ikäkriisi vai miksi teitittely vaivaa niin paljon? Se nyt vaan kuuluu toistaiseksi edelleen hyviin käytöstapoihin. Koitapa kestää.

Vierailija
42/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP paljastaa: olen 38-vuotias. Minua luullaan järjestäen n. 30-vuotiaaksi. Minua teitittelevät silti n. 20-30-vuotiaatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn potilaalta, "kumpi kuullostaa mukavammalta se, että sinutellaan vai teititellään? Kaikki eivät todellakaan halua sinuttelua. Yksi nimittäin on halunnut teititellä. Teititeltiin. Kaikki muut lähinnä rääkäisevät, että SINUTELLAAN TIETTY! Iästä riippumatta.

Vierailija
44/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen merkki puuttui. " kumpi kuullostaa mukavammalta se että teititellään vai sinutellaan? "

Vierailija
45/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olennaista on kunnioittava puhetapa. Voi sinutella kunnioittavasti esim kirjakielellä jos haluaa.

Sinuttelen Kaikkeinkorkeintakin Isä meidän - rukouksessa, niin jotenkin teitittely on minusta paikallaan vain kun etiketti ihan pakosti vaatii. Joku virallinen juttu tms. Senkin voisi korvata kunnioittavalla sinuttelulla minusta. Mutta olkoon.

Vierailija
46/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nuoruuteni teitittelin kaikkia. Yhtäkkiä kaikki muuttui.

Vierailija
47/53 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama vaikka mua teititelläisiin tai ei.

Mitä väliä?

Vierailija
48/53 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitittely ei kerro kunnioituksesta vaan useimmiten siitä että pitää toista itseään vanhempana. Se on loukkaus ja joskus väärä oletus.

Oletko Ap? Onko sulla ikäkriisi vai miksi teitittely vaivaa niin paljon? Se nyt vaan kuuluu toistaiseksi edelleen hyviin käytöstapoihin. Koitapa kestää.

Ilahdutko itse siitä kun sinua teititellään? Ei teitittelystä yleensä kukaan tykkää, sitä ehkä vain siedetään asiakaspalvelussa. Sinuttelusta ei pahastu kukaan tai korkeintaan yksi tuhannesta joten kannattaa sinutella jos haluaa pelata varman päälle että ei loukkaa ketään.

Teitittelyn puolustajat eivät yleensä itse halua saada teitittelyä, ja puolustavat vain oikeuttaan teititellä ja alentaa muita ihmisiä näin.

Vierailija
49/53 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely on todella etäyttävää ja tarkoittaa että ei kuuluta samaan leiriin. Eli minään kohteliaisuutena sitä ei voida pitää. Kohteliaisuuksien tarkoitus on ilahduttaa toista eikä loukata.

50/53 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään 🤠

Vierailija
51/53 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen terveydenhuollossa ja teitittelen töissä kaikkia paitsi lapsia/teinejä. Itselle se on enemmän tiedostamaton tapa kuin sääntö. Välillä olen koittanut sinutella, mutta sitten lipsahtaa taas teitittelyyn aika pian... Jos potilas sanoo että saa sinutella, pahoittelen aina etukäteen että yritän, mutta itselle on vaan niin automaattista tuo. Eipä kukaan ole pahastunut ainakaan vielä, ihan huumorilla ottaneet :D

Jos ei halua teitittelyä, niin kohteliaasti vaan mainitsee asiasta. Tuskin kukaan ilkeyttään teitittelee, että "heh heh, saanpas tuon tuntemaan olonsa sitten vanhaksi..!" Meillä koulussa ainakin opetettiin, että potilaita pitäisi teititellä, koska se on kohteliasta, ei siksi että joku on vanha.

Vierailija
52/53 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä kommentoijista harva tuskin osaa teititellä oikein, kun ihan tuo tavallisten lauseiden ja sanojenkin kirjoitus ontuu todella pahasti. Esimerkkinä vaikkapa "kuullostaa".

Vierailija
53/53 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei kerro omaa ikäänsä? Onpa hän tärkeä.