Asiakaspalvelussa työskentelevät: ketä teitittelet?
En tässä kerro ikääni, mutta viime aikoina olen huomannut, että minua teititellään. Olen ikäisekseni nuoren näköinen ja kummastelen tätä. Aikoinani itse asiakaspalvelussa työskennellessäni teitittelin n. 50-60-vuotiaita ja sitä vanhempia ( olin itse n. 20, vähän päälle).
Mikä on työnantajan ohjeistus? Teititteletkö oman ikäisiäsi/selvästi vanhempia/millä logiikalla teitittelet? Vai kukin omalla tyylillään?
Kommentit (53)
Lisää kokemuksia? Minkä ikäistä kuuluu teititellä?
Entä missä iässä sinua on alettu teititellä?
Itse teitittelen kaikkia 50+ ja jotka näyttävät "rouva-/herrahenkilöiltä", eli en nyt mitään nuorekkaan näköistä nelikymppistä.
Olen 24v.
Työnantajalla ei ole ohjeistusta, joten teitittelen yleensä selkeästi itseäni vanhempia (olen kolmekymppinen). Tärkeämpää on, että pysyy koko kontaktin ajan samassa, oli ses sitten teitittelyä tai sinuttelua.
Milloin ketäkin. Työssäni kohtaan kaiken ikäisiä vauvasta vaariin ja tilanteesta riippuen teitittelen ketä parhaaksi näen.
Olen 40-vuotias ja minulle sanotaan usein, että näytän korkeintaan 35-vuotiaalta. Miksi minua teititellään? Viimeksi tänään Prismassa asioidessa kassaneiti (arviolta 25 v.) sanoi "haluatteko kuitin?" 😁
Onko 10 vuotta vanhempi "selkeästi itseä vanhempi"? Missä menee raja?
Mua teititellään melkein joka paikassa. On teititelty teinistä asti. Vissiin näytän niin vanhalta akalta :D
N26
Minä olen 60v, suht ikäiseni näköinen mutta en ole koskaan pitänyt teitittelystä. Se jakaa ihmiset eri kasteihin. Onneksi kaikki eivät teitittele.
Ei ole ohjeistusta, mutta olen useammassa asiakaspalvelukoulutuksessa oppinut ettei teititellä. Sinuttelu tekee tilanteesta henkilökohtaisemman ja kuulemma vanhemmat ihmiset (joita ennen teititeltiin aina) tykkäävät ainakin nykyään kun sinutellaan.
Teitittelen kaikkia niitä asiakkaita, joita palvelen saksaksi. Ruotsiksi ja suomeksi en teitittele koskaan. Iästä riippumatta.
Miksi minua teititellään? Olenko jotenkin tylyn näköinen ja "lepyttelevät" minua sillä tavalla? 😁 On teititelty Prismassa, R-kioskilla, Alepassa, Hesburgerissa, kirjastoissa jne. Vaikuttaako, että mukana on kaksi kouluikäistä lasta?
Teitittelen kaikkia jotka ei ole selvästi lapsia. Olen vähän hienommassa paikassa töissä ja monet asiakkaat odottaa saavansa erinomaista palvelua.
Mulle on aivan sama sinutellaanko vai teititelläänkö, kunhan saman lauseen sisällä ei vaan käytetä molempia tapoja. Esim: Tässä on teille tämän uuden liittymän sopimus ja saisikohan sulle olla vielä jotain muuta? HRRRRRR!!!!! Tätä käytetään tosi paljon.
En itse ole töissä asiakaspalvelussa, mutta mielestäni tietyn ikäisten teitittely on syrjintää. Joko kaikkia teititellään tai sitten ei ketään.
Ps. Teitittely ei sovi Suomeen kyllä muutenkaan