Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelussa työskentelevät: ketä teitittelet?

Vierailija
17.10.2017 |

En tässä kerro ikääni, mutta viime aikoina olen huomannut, että minua teititellään. Olen ikäisekseni nuoren näköinen ja kummastelen tätä. Aikoinani itse asiakaspalvelussa työskennellessäni teitittelin n. 50-60-vuotiaita ja sitä vanhempia ( olin itse n. 20, vähän päälle).

Mikä on työnantajan ohjeistus? Teititteletkö oman ikäisiäsi/selvästi vanhempia/millä logiikalla teitittelet? Vai kukin omalla tyylillään?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tässä kerro ikääni, mutta viime aikoina olen huomannut, että minua teititellään. Olen ikäisekseni nuoren näköinen ja kummastelen tätä. Aikoinani itse asiakaspalvelussa työskennellessäni teitittelin n. 50-60-vuotiaita ja sitä vanhempia ( olin itse n. 20, vähän päälle).

Mikä on työnantajan ohjeistus? Teititteletkö oman ikäisiäsi/selvästi vanhempia/millä logiikalla teitittelet? Vai kukin omalla tyylillään?

En itse ole töissä asiakaspalvelussa, mutta mielestäni tietyn ikäisten teitittely on syrjintää. Joko kaikkia teititellään tai sitten ei ketään.

Ps. Teitittely ei sovi Suomeen kyllä muutenkaan

Vierailija
2/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Minkä ikäistä kuuluu teititellä?

Entä missä iässä sinua on alettu teititellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen vanhoja ihmisiä eli 60+ ikäisiä. Olen itse 20 vuotias.

Vierailija
4/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teitittelen kaikkia 50+ ja jotka näyttävät "rouva-/herrahenkilöiltä", eli en nyt mitään nuorekkaan näköistä nelikymppistä.

Olen 24v.

Vierailija
5/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei ole ohjeistusta, joten teitittelen yleensä selkeästi itseäni vanhempia (olen kolmekymppinen). Tärkeämpää on, että pysyy koko kontaktin ajan samassa, oli ses sitten teitittelyä tai sinuttelua.

Vierailija
6/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ketäkin. Työssäni kohtaan kaiken ikäisiä vauvasta vaariin ja tilanteesta riippuen teitittelen ketä parhaaksi näen.

Vierailija
7/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias ja minulle sanotaan usein, että näytän korkeintaan 35-vuotiaalta. Miksi minua teititellään? Viimeksi tänään Prismassa asioidessa kassaneiti (arviolta 25 v.) sanoi "haluatteko kuitin?" 😁

Vierailija
8/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 10 vuotta vanhempi "selkeästi itseä vanhempi"? Missä menee raja?

Vierailija
9/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua teititellään melkein joka paikassa. On teititelty teinistä asti. Vissiin näytän niin vanhalta akalta :D

N26

Vierailija
10/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 60v, suht ikäiseni näköinen mutta en ole koskaan pitänyt teitittelystä. Se jakaa ihmiset eri kasteihin. Onneksi kaikki eivät teitittele.

Vierailija
11/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti koko teitittely häviää. Inhoan sitä.

Vierailija
13/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ohjeistusta, mutta olen useammassa asiakaspalvelukoulutuksessa oppinut ettei teititellä. Sinuttelu tekee tilanteesta henkilökohtaisemman ja kuulemma vanhemmat ihmiset (joita ennen teititeltiin aina) tykkäävät ainakin nykyään kun sinutellaan.

Vierailija
14/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen kaikkia niitä asiakkaita, joita palvelen saksaksi. Ruotsiksi ja suomeksi en teitittele koskaan. Iästä riippumatta.

Vierailija
15/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua teititellään? Olenko jotenkin tylyn näköinen ja "lepyttelevät" minua sillä tavalla? 😁 On teititelty Prismassa, R-kioskilla, Alepassa, Hesburgerissa, kirjastoissa jne. Vaikuttaako, että mukana on kaksi kouluikäistä lasta?

Vierailija
16/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia.

Vierailija
17/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
18/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen kaikkia jotka ei ole selvästi lapsia. Olen vähän hienommassa paikassa töissä ja monet asiakkaat odottaa saavansa erinomaista palvelua.

Vierailija
19/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama sinutellaanko vai teititelläänkö, kunhan saman lauseen sisällä ei vaan käytetä molempia tapoja. Esim: Tässä on teille tämän uuden liittymän sopimus ja saisikohan sulle olla vielä jotain muuta? HRRRRRR!!!!! Tätä käytetään tosi paljon. 

Vierailija
20/53 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole sama.Teitittely saa olon tuntumaan vanhalta. T. ap