Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkataanko sairasta ihmistä minnekkään?

Vierailija
17.10.2017 |

Valmistun pian lukiosta ja kärsin parista sairaudesta mitkä ovat jo vaikeuttaneet opiskelua. Vaikkei tämä asia nyt vielä ole kovin ajankohtainen, niin mielessäni kävi se, kysytäänkö työhaastatteluissa yleensä terveydentilasta ja kannattaako siitä kertoa omatoimisesti? Tiedän, että nykypäivänä voi muutenkin olla hankalaa saada töitä ja siksi asia huolestuttaakin.

Tarkennan vielä sen verran, että kärsin siis sarjoittaisesta päänsärystä (Hortonin neuralgia), migreenistä sekä fibromyalgiasta. Näistä aiheutuvat kivut eivät ole läsnä koko ajan, mutta ovat lamauttavia silloin kun kärsin niistä.

Olen kuitenkin aina ollut innostunut tekemään töitä ja koen että elämälläni ei olisi pohjaa, ellen pystyisi tekemään mitään ja olisin vain muiden taakkana. Ymmärrän toki myös työnantajan näkökulman tällaiseen tilanteeseen. Kuka nyt haluaisi palkata ihmistä, joka saattaa välillä olla kyvytön tulemaan töihin.

Siksi olenkin pohtinutkin erilaisia vaihtoehtoja jatko-opintojen ja tulevan ammatin suhteen. Esimerkiksi etätyöt voisivat toimia tilanteessani, koska töiden tekeminen ei olisi sidottuna tiettyyn päiväaikatauluun.

Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ei tarvitse kertoa työhaastattelussa.

Vierailija
2/3 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kai on joku lääkärin terveystarkastus, jossa työkunto selviää.

Minusta sinä kyllä tulet työllistymään ihan normaalisti.

Minulla on niin hankala sairaus, että olen kyllä jäänyt työttömäksi, kun vaikuttaa näköön ja kävekykykyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja saa tietää sairaudesta, niin tuskin palkkaa.