Työpaikan vaihto ajoi sosiaaliseen tyhjyyteen
Vaihdoin naisvaltaiselta opetusalalta alalta miesvaltaiseen toimistoon. Työtehtäväni ovat mielenkiintoisia, itsenäisesti hoidettavia. En kuitenkaan osannut odottaa kuinka paljon tulisin kaipaamaan entisten kollegojeni joskus täysin turhaakin höpötystä. Nyt toimiston miehet käyvät kahvilla kuka milloinkin, höpöttävät lätkää ja jalkapalloa, kaikki hoitelevat eri tehtäviä eikä mitään toimityöskentelyä ole. Aamuisin menen töihin, teen työni ja tulen kotiin. Mitään sosiaalista ei tuöpäivääni kuulu. Ikävää.
Kommentit (5)
Oppia ikä kaikki.
Työpaikan tarkoitus ei ole välttämättä palkkapäivän odottaminen.
Joillekin on. Hoitavat hommansa ripeästi ja viettävät työpaikalla mahdollisimman vähän aikaa, koska oikea elämä on muualla.
Minä olen aika monen mutkan kautta päätynyt hommiin, joissa tehdään hommia, mutta myös hekotellaan sekaporukassa (niin miehet kuin naiset yhdessä) erilaisia juttuja. Yhden asian kuitenkin työhistoriani on opettanut: mitään todella henkilökohtaista en tule jakamaan näiden ihmisten kanssa.
Entisessä työpaikassani tunsin kollegat hyvin ja henkilökohtaisistakin asioista juteltiin, tuettiin toisiamme ja hauskaakin oli. Ehkä senkin vuoksi tämä kontrasti on niin suuri. Nyt hoidan hommani tehokkasti ja tarkasti, mutta joskun meinaa katkeruus nousta pintaan, kun mietin heitä, jotka työpaikallaan ovat tiimi, viettävät yhteisiä lounaita, nauravat ja ovat sosiaalisia. Yksin ei niin tule huoneessaan työtehtävien lomassa hekoteltua...
Ap
Minä taas olen tyytyväinen kun töissä voi vaan keskittyä työhön ja lähteä sitten kiireesti kotiin. Pieni työyhteisöni on mukava mutta en missään nimessä halua viettää vapaa-aikaani työyhteisön kanssa. Myöskään työajalla en jaksa sellaista kuppikuntaisuutta, jota niissä usein on. Olen vapaa henkisesti, en ole sitoutunut työporukkaani kovin tiukasti. Siltu haluan tehdä yhteistyötä jotta työ sujuu, mutta kaveriksi vapaa-ajalla en ehdi enkä halua.
Onko siellä ketään, johon voisit tutustua paremmin?
Kuulostais unelmatyöltä mulle.. kaverit kuuluu vapaa aikaan