Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli kutsunut minua työpaikan saunaillassa "hallitukseksi" tuli paha mieli

Vierailija
17.10.2017 |

Olen kotiäitinä 2v:lle ja 4 viikon ikäisille lapsille. Olen luonteeltani kiltti ja hyväsydäminen. Teen suuren osan kotitöistä ja hoidan pääosin lapset koska mies käy töissä. En nalkuta enkä päsmäröi.

Menin viemään miehen työpaikalle unohtunutta kansiota hänen pyynnöstään ja hänen työkaveri huikkasi miehelle "Hei, hallitus tuli" Jolloin mies sanoi että oli "vitsillä" kutsunut minua sillä nimellä. Minulle tuli kuitenkin paha mieli. Tulisiko muille vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kutsuu vaimoa ihan vaan rouvaksi? Onko se mielestänne halventava nimitys?

Vai pitääkö vähän vieraammassa seurassa käyttää nimitystä aviopuoliso?

Vierailija
42/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sitten  olisi ollut : 'itsevaltias kuningattareni' ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos kutsuu vaimoa ihan vaan rouvaksi? Onko se mielestänne halventava nimitys?

Se on sitä normaalia hyvää kieltä juuri.

Vierailija
44/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa miehelleni Kataisen hallitus...

Vierailija
45/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttävät savolaiset murteineen. Ei puolisostaan voi kauheampaa nimitystä käyttää kuin "vaemo"

VAE-E-MO!

Vierailija
46/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hauska ilmaisu. Riippuu varmaan teidän väleistä ja miehen luonteesta tms miten tuo pitää ottaa. Jos mun mies sanoisi mua hallitukseksi niin se olisi hauskaa, koska hän on hauska ja ihana eikä kyllä ilkeile tai piikittele tarkoituksella.

Vierailija
47/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittasiko nykyiseen hallitukseen? Aijai... Oletko yhtä kireä kuin Sipilä median kanssa?

Oikeista paikoista todellakin yhtä kireän oloinen. Luonteeltaan ei.

Vierailija
48/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän avopuolisostani lyhyesti ja ytimekkäästi nimitystä "se".

"Se soitti, nyt täytyy mennä".

"Se haluais, et tuut käymään meillä".

"Se lähti käymään kaupassa".

Vierailija
49/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisessa avioliitossa päätösvalta jaetaan tasan rouvan ja vaimon kesken. Ukko on se äänivallaton suorittava porras, jonka täytyy pyytää lupa kaikkeen tavallisesta poikkeavaan. Esim kotitöiden omaehtoiseen rekemiseen ei äijällä ole lupaa. Täytyy tehdä ne hommat ja vain ne hommat, jotka rouva määrää, juuri sillä tavalla kuin käsketään.

Vierailija
50/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä normaalia hyvää kieltä juuri.

Kiitos, äiti.

Vierailija
51/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt sanoa jotain "minun rakas vaimoni siellä meidän yhteisessä pikku kodissamme ja lempemme minulle niin rakkaassa tyyssijassamme"

...ihan noin miesten kesken rempseässä hengessä  puhuttaessa työpaikan saunaillassa siis ...

Eikö se nyt kuitenkin ole aika ns. intiimi ilmaisu?

Eikä tuo sanonta sitäpaitsi sinänsä mikään hänen keksimänsä  ollut, vaan varmastikin reilusti yli sata vuotta sitten jo käytetty, vaimosta puhuttaessa.

Taisi jossain kohtaa esiintyä  jo jossain Juhani Ahon, tai Aleksis Kiven näytelmissä.

Vierailija
52/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän avopuolisostani lyhyesti ja ytimekkäästi nimitystä "se".

"Se soitti, nyt täytyy mennä".

"Se haluais, et tuut käymään meillä".

"Se lähti käymään kaupassa".

Ja sitten koirastasi puhuessasi  käytät tietenkin muotoa 'hän' ?

Vierailija
53/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, noita nimityksiä käyttävät sellaiset huonoitsetuntoiset vässykät, jotka janoavat "isojen poikien" hyväksyntää!

Vierailija
54/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoisessa avioliitossa päätösvalta jaetaan tasan rouvan ja vaimon kesken. Ukko on se äänivallaton suorittava porras, jonka täytyy pyytää lupa kaikkeen tavallisesta poikkeavaan. Esim kotitöiden omaehtoiseen rekemiseen ei äijällä ole lupaa. Täytyy tehdä ne hommat ja vain ne hommat, jotka rouva määrää, juuri sillä tavalla kuin käsketään.

Tähän kiteytyi aika hyvin se, mikä on mielikuvani vaimojaan leikkisästi "hallitukseksi" kutsuvista miehistä. Lapsellisia ajattelultaan mustavalkoisia kitisijöitä. "Mies on äänivallaton suorittava porras, jonka täytyy pyytää lupa kaikkeen tavallisesta poikkeavaan"? Joko liioittelet melkoisesti tai sitten kumppanisi on oikeasti kontrollifriikki. Jälkimmäisessä tapauksessa ongelmasi ratkeaa eroamalla. Se, että vapaaehtoisesti pysyt kuvaamasi kaltaisessa suhteessa tai että koet suhteesi sellainen olevan, ei kerro puolisostasi vaan sinusta.

Vierailija
55/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta kirjoitti:

Olisiko pitänyt sanoa jotain "minun rakas vaimoni siellä meidän yhteisessä pikku kodissamme ja lempemme minulle niin rakkaassa tyyssijassamme"

...ihan noin miesten kesken rempseässä hengessä  puhuttaessa työpaikan saunaillassa siis ...

Eikä tuo sanonta sitäpaitsi sinänsä mikään hänen keksimänsä  ollut, vaan varmastikin reilusti yli sata vuotta sitten jo käytetty, vaimosta puhuttaessa.

Taisi jossain kohtaa esiintyä  jo jossain Juhani Ahon, tai Aleksis Kiven näytelmissä.

Ainoat vaihtoehdot, joilla puolisoa voi kutsua, ovat "minun rakas vaimoni meidän yhteisessä kodissamme" ja "hallitus"? Miten olisi ihan vain "vaimo" tai vaikka etunimi: "Tässä on vaimoni Laura, hän tuli tuomaan minulle kotiin aamulla unohtamani kansion"?

Vierailija
56/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hallitusta ole asetettu, sota- ja valtionvarainministeriö kylläkin. 

Vierailija
57/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta kirjoitti:

Ainoat vaihtoehdot, joilla puolisoa voi kutsua, ovat "minun rakas vaimoni meidän yhteisessä kodissamme" ja "hallitus"? Miten olisi ihan vain "vaimo" tai vaikka etunimi: "Tässä on vaimoni Laura, hän tuli tuomaan minulle kotiin aamulla unohtamani kansion"?

Taisi olla vain  se työkaveri, joka tuon 'hallituksen' siinä tilanteessa mainitsi,ainoa joka jutussa töppäsi,eli mokasi .

Mitäs hän niitä  tuollaisia saunassa rennosti puhuttuja juttuja nyt enää työpaikalla toistelemaan.

Ei siis,tuo  tolvana, osannut erottaa kahta täysin eri ympäristöä toisistaan. Vika on täysin hänen,eikä ollenkaan miehesi, joka käytti vain vanhastaan tunnettua,leikillisesti vaimoa tarkoittavaa sanontaa, jossa on huumoria,mutta joka ei pilkkaa tai vähättele ketään. 

Olisit täräyttänyt hänelle vastaan vain ,että 'nooooh... missäs se sinun hallituksesi sitten on, taitaa olla nyt  hallituslomalla sinusta kun olet täällä töissä  ja heh,heh (tai hih,hih) ?'

Ei siis pidä olla noin uusavuton verbaalisestikaan näin 'hektisenä, urbaanina  aikanamme'...

Vierailija
58/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa tuosta on loukkaantua. Se on sellaista miesten kesken heitettävää 'läppää' - sitä kukaan tosissaan ota. Koska sitä tyyppiä, joka puhuisi vaimostaan työporukan muille miehille tyyliin 'tuo maailman kaunein ja ihanin ihmisolento, elämäni valo...' jne, katsottaisiin aika kieroon. Lepertelyt hoidetaan himassa, työporukassa puhutaan, niin kuin siinä porukassa on tapana ja tyylinä. Ei ole tarkoitus loukata.

Vierailija
59/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on siis vain törkeän seksismin ja patriarkaatin verisesti loukkaama ja julkisesti häpäisemä uhri.

Suokaa nyt  hänelle lämpimin myötätuntonne sillä hänhän selvästikin kärsii,ettekö näe ?

Tuosta verisestä loukkauksesta,sen aiheuttamasta  traumasta ja siitä seuraavasta  stigmastahan ei pääse koskaan eroon.

Hänet on nyt siis ikäänkuin polttomerkitty sillä loppuiäkseen...

...ja trallallaa,kuin runosuoni nyt siitä pulputtaa..

Vierailija
60/84 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan kauneinta mitä teistä akoista sanotaan...

T: Mies 51

Sinulla ei 100 varmasti ole vaimoa, niin kamalalle tyypille vaikutat. Mutta jos on, näytäpä sille omalle "hallitukselle" tuo vastauksesi. Sinuun varmaan pätee sanonta: Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.  Et luultavasti ole koskaan saanut nauttia yhdenkään naisen rakkaudesta etkä huomiosta. Mutta en ihmettele. Millä nimellä muuten kutsuit äitiäsi? Tai mummoasi tai siskojasi???  Voin kyllä kuvitella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä