Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteet hajoaa ja sotkeentuu kaverin luona

Vierailija
17.10.2017 |

Hieman rasittaa. Lapsella on kaveri, jossa lapset saa tehdä ihan mitä vaan. Ainakin 15 housuissa on ollut nyt reikä polvessa. Kaikki ulkovaatteet meni eilisen jälkeen pesukoneeseen ja uudet kumisaappaat piti hinkata ihmesienellä puhtaaksi, koska olivat konttaileet jossain likaojan pohjassa.

Ymmärrän että lapset leikkii, mutta tää on jotain tolkutonta. Siis eilenkin vanhempi koko ajan siellä paikalla, eikä voinut yhtään katsoa, että konttaako ne lapset sisähousuilla ja sukkasillaan siellä sepelisellä parkkipaikalla.

Ja juu, komennan omaa lasta, mutta silti. Kauko-ohjaamaan en pysty.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos murskeella konnttaa niin luulisi isompi ongelma olevan veriset polvet kuin rikkinäiset collegrhousut. Murskeella ei kumpparit likaannu.

No sillä lapsella on leggarit ja päällä Puman collegehousut. Eli polvet on ehjät. Mutta ailti se vieressä pönöttävä kaverin äiti voisi sanoa, että ei saa kontata.

Ärsyttää just nyt suunnattomasti koko naisihminen, joka on totaalipihalla lasten kasvatuksesta.

Ap

Oikein Pumat.

Ja ei, sinun kasvatustapasi ei ole ainoa oikea. Voit toki sanoa hänelle suoraan, kitiseminen palstalla onkin todella aikuista. 

Mainitsin merkin, koska noi on normia paksummat.

Ja kyllä jonnekin on pakko päästellä höyryjä. Oon tosi kypsä tuohon äitiin, kun hän koko ajan ihan pihalla. Ja aina tulee näitä kummallisia juttuja. Kaveri on vanha kaveri joten yritän jaksaa.

Ap

Millä tavalla pihalla? Silläkö ettei paimenna vekaraasi ja pese hänen kamppeitaan? Mitä kummallista siinä on että lapset leikkivät? Toki koen erikoisena että kouluikäinen ei tajua laittaa ulkovaatteita sään mukaisesti mutta se nyt ei tämän äidin vika ole. 

Lapsellani on säänmukaiset vaatteet. Se että siellä kaverilla juostaan ilman kenkiä ulkona tai t-paidassa hangessa ei tod ole minun lapseni keksintö. Ja jos se kyläpaikan äiti pönöttää pakkasella vieressä, eikä puutu mitenkään, on vähintäänkin erikoista.

Ap

Oletko nyt varma että pönöttää vieressä? Itse saatan olla varaston siivoushommissa tai lumenluonnissa joten voi näyttää siltä että olen lasten kanssa ulkona kun tullaan hakemaan mutta en tosiaan heitä paimenna. Jos ei sen verran järki luista että laittaa kenkiä jalkaan ulkona niin siitähän sitten oppii kun tulee kylmä. Kyllä ton ikästen pitäisi se jo tajuta. 

Olen varma. Pönöttää siellä "ohjaamassa leikkiä".

Ap

Vierailija
62/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan komenna vieraita lapsia pukeutumaan. Tytön kaverii tulee usein housuina pelkät leggingsit mutta ei tulisi mieleenkään hänelle sanoa että laitahan ulkoiluhousu niiden päälle. Omalle kyllä komennan laittamaan.😊 kyllä, onhan niitä housun polvia palkattu, laitetaan kivoja kuvia. Mutta impahan tehneet jotain ulkona eikä vaan napetelleet puhelimia😊Siksi emme osta merkki vaatteita, vaan hm.stä tms. Ostetaan vaatteet, farkuissa yms. voi mennä kouluun ja gollareilla pihalle tai ulkoiluhousu vaan siihen päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos murskeella konnttaa niin luulisi isompi ongelma olevan veriset polvet kuin rikkinäiset collegrhousut. Murskeella ei kumpparit likaannu.

No sillä lapsella on leggarit ja päällä Puman collegehousut. Eli polvet on ehjät. Mutta ailti se vieressä pönöttävä kaverin äiti voisi sanoa, että ei saa kontata.

Ärsyttää just nyt suunnattomasti koko naisihminen, joka on totaalipihalla lasten kasvatuksesta.

Ap

Oikein Pumat.

Ja ei, sinun kasvatustapasi ei ole ainoa oikea. Voit toki sanoa hänelle suoraan, kitiseminen palstalla onkin todella aikuista. 

Ja kyllä jonnekin on pakko päästellä höyryjä. Oon tosi kypsä tuohon äitiin, kun hän koko ajan ihan pihalla. Ja aina tulee näitä kummallisia juttuja. Kaveri on vanha kaveri joten yritän jaksaa.

Ap

Millä tavalla pihalla? Silläkö ettei paimenna vekaraasi ja pese hänen kamppeitaan? Mitä kummallista siinä on että lapset leikkivät? Toki koen erikoisena että kouluikäinen ei tajua laittaa ulkovaatteita sään mukaisesti mutta se nyt ei tämän äidin vika ole. 

Lapsellani on säänmukaiset vaatteet. Se että siellä kaverilla juostaan ilman kenkiä ulkona tai t-paidassa hangessa ei tod ole minun lapseni keksintö. Ja jos se kyläpaikan äiti pönöttää pakkasella vieressä, eikä puutu mitenkään, on vähintäänkin erikoista.

Ap

Oletko nyt varma että pönöttää vieressä? Itse saatan olla varaston siivoushommissa tai lumenluonnissa joten voi näyttää siltä että olen lasten kanssa ulkona kun tullaan hakemaan mutta en tosiaan heitä paimenna. Jos ei sen verran järki luista että laittaa kenkiä jalkaan ulkona niin siitähän sitten oppii kun tulee kylmä. Kyllä ton ikästen pitäisi se jo tajuta. 

Ap

Ohjaa leikkimään ojan pohjalla liejussa? Uskotaan uskotaan. 

Vierailija
64/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on käyttöä varten. Juhlavaatteet erikseen mutta muissa saa olla, mennä, ne kuluvat, hajoavat, likaantuvat

Meillä jopa kerran tyttö tuli kaverinsa synttärijuhlista litimärkänä kotiin. Synttäriporukka oli nimittäin tanssinut kaatosateessa kesällä ulkona. Eipä tullut mieleen kauhistella! Mahtavaa että porukalla oli ollut hauskaa. 

Se on eri asia kuin könytä pakkasella ulkona sisävaatteissa tai että lapsi on kaulaan asti liejussa joka maanantai-ilta.

Mikä lieteastia siellä on jos joka maanantai on liejussa? Eiköhän tuon ikäiset muutenkin jo tajua laittaa vaatetta päälle pakkasella kun siellä tulee kylmä. Tuskin siellä kauaa ovat siis olleet. Liioittelun sijaan voisit oikeasti tehdä asialle jotain jos ja kun tämä asia on näin kamalan iso sinulle. 

Laskuoja.

Se kaveri on erityislapsi. Hänen kanssaan ei ilmeisesti päde normijutut. Ja mun lapsi on liian kiltti yrittääkseen vääntää niitä sääntöjä sinne.

Vierailija
65/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt alakoululaiset saa kontata, kiva että leikkivät.

Jos se kaveri on puettu ulkovaatteisiin niin ymmärtäisin harmisi, mutta ilmeisesti tätä äitiä ei haittaa hiekka sisähousuissa. Ei voi mitään.

Olen minäkin joskus kysynyt lapsen kavereilta onko hanskoja ja pipoja mukana ja tarjonnut lainaankin. Yleensä ne lojuu nurkan takana ja jää sinne kun lapsi ei niitä muista kotiinlähtiessä mukaan ottaa, tai sitten sanovat että repussa on. Sen enempää en kouluikäisiä paimenna, oma muksu jo tajuaa että näpit jäätyy ja laittaa ne hanskat käteen....muut vielä opettelee syy ja seuraus suhteita.

Vierailija
66/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikein Pumat.

Ap

Ap

Ap

Ohjaa leikkimään ojan pohjalla liejussa? Uskotaan uskotaan. 

Pönöttää ja katsoo pääktä näitä älyttömyyksiä. Sehän tässä jurppiikiin. Ymmärtäisin vielä että jos lapset keskenään möhlii mutta että siellä on ns aikuinen paikalla.

Ja sekin menee että mökillä tms sotketaan mutta he tietää että noi on meidän lapsen kouluvarusteet.

Ap

Vierailija
67/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä nyt kokoajan korostetaan sitä erityislasta? Ja aika rankkaa muuten sille äidille jos käytät heitä joka viikko lastenhoitopaikkana koulun jälkeen.

Vierailija
68/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella (ekaluokkalainen) on yksi kaveri jonka luona kyläillessä vaatteet sotkeentuu aina öljyyn, maaliin yms. Oikeasti todella monet vaatteet on ihan pilalla. En pidä tuota normaalina, muiden kavereiden vanhemmat osaavat joko vahtia lapsia tai pitää kotinsa sen verran järjestyksessä ettei kamalaa sotkua tule.

Vierailija
69/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on käyttöä varten. Juhlavaatteet erikseen mutta muissa saa olla, mennä, ne kuluvat, hajoavat, likaantuvat

Meillä jopa kerran tyttö tuli kaverinsa synttärijuhlista litimärkänä kotiin. Synttäriporukka oli nimittäin tanssinut kaatosateessa kesällä ulkona. Eipä tullut mieleen kauhistella! Mahtavaa että porukalla oli ollut hauskaa. 

Se on eri asia kuin könytä pakkasella ulkona sisävaatteissa tai että lapsi on kaulaan asti liejussa joka maanantai-ilta.

Mikä lieteastia siellä on jos joka maanantai on liejussa? Eiköhän tuon ikäiset muutenkin jo tajua laittaa vaatetta päälle pakkasella kun siellä tulee kylmä. Tuskin siellä kauaa ovat siis olleet. Liioittelun sijaan voisit oikeasti tehdä asialle jotain jos ja kun tämä asia on näin kamalan iso sinulle. 

Laskuoja.

Se kaveri on erityislapsi. Hänen kanssaan ei ilmeisesti päde normijutut. Ja mun lapsi on liian kiltti yrittääkseen vääntää niitä sääntöjä sinne.

Aivan joo, eli sun tyttö on niin kiltti että ilman omaa tahtoa menee lieujuun leikkimään ja konttaa maassa ilman ulkohousuja. Apua. :D

Vierailija
70/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskuoja.

Aivan joo, eli sun tyttö on niin kiltti että ilman omaa tahtoa menee lieujuun leikkimään ja konttaa maassa ilman ulkohousuja. Apua. :D

Heko, heko. Oletko sinä muka aikuinen?

Miten se mun alakoululaiseni sinne vieraaseen kotiin saa omat säännöt, jos se kaveri ja kaverin äiti väittää muuta?

Ja kaverilla on siellä kotivaatteet päällä mutta mun lapsi on rietenkin koulun jälkeen kouluvaatteissa liikkeellä?

Vierailija
71/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikein Pumat.

Ap

Ap

Miks se äiti seisoo vieressä kun lapset leikkii? Ja miten kumisaappaat likastuu jos lapsi on sukkasillaan ulkona? Anteeksi mut teet itsestäsi pellen jatkamalla!

Vierailija
72/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait siinä auta kuin laittaa huonompaa vaatetta mukaan ja koittaa muistuttaa asioista kotona..ja huokailla kun taas joutuu pesemään ne kumpparit.

Kyllähän se tympäsee mutta eiköhän tuokin aikanaan lopu?

Vierailija
73/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se sinun tenavasi lienee ainakin kerran viikossa onnellinen, kun saa möyriä maassa ja mudassa ilman että äiti on koko ajan huomauttelemassa ja kieltämässä. Se nyt vaan kerta kaikkiaan kuuluu poikien - poikiahan ne tenavat lienevät - luontoon, että pitää rymytä ja tutkia paikat ja kiipeillä puuhun jne. Siinä samalla motoriikka kehittyy aivan huomaamatta. Sen sijaan kotipihalla perusasennossa mamman vieressä seisoessa ei mikään kehity, paitsi ehkä turhautuminen ja kiukku, kun mitään ei saa tehdä. Olen todella onnellinen, että olen elänyt lapsuuteni sellaisena aikana, jolloin housunpolven reikä ei maata kaatanut. Ja kumppritkin siivottiin ihan itse. Eräs koulukaveri meni välitunnilla nurkan taakse ja pyyhki uudet saappaansa puhtaaksi valkoisella pitsinenäliinalla, mikä meitä muita huvitti melkoisesti.

Minä kerroin jo että tytölläni ei ole mitään hienosteluvaatteita, vaan normaalit kouluvaatteet.

Me ollaan viikonloput maalla keskellä metsää. Saavat siellä remuta ihan niin paljon kuin haluavat.

Jps siellä kaverilla rypevät mädäntyneessä ojassa ja äiti katsoo päältä, olis kohteliasta, että huolehtii, että ne saappaat huuhtaistaan siellä ulkona.

Ap

Mut hei, nythän sillä sun muksulla on muutamia polvista rikkinäisiä housuja ja likaisia paitoja, eikö se voi niitä laittaa sinne rymykylään päälle ens kerralla?

Vierailija
74/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sun oma ongelmas. Jos vaatteista tulee noin iso ongelma, niin pysykää kotonanne. Siellä voitte seisoa ja ihastella pesuaineen tuoksuisia ja vaatteistanne kädet sylissä. Pesukone on keksitty ja tahrat lähtee pois. Voi morjens.

Vierailija
75/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat erilaisia. Omalla lapsellani oli koulukaveri, jonka kanssa leikkiessä mikään ei ollut turvassa. Kun näin kaverin leikit ulkona, niin se jälkeen ei ollut epäilystäkään siitä, että leikit menivät "yli".

Meille kotiin jouduttiin antamaan tälle kaverille porttikielto, koska pelilevyt rikkoontuivat. Näytti siltä, että levy oli rikottu tahallaan ja heti tämän jälkeen kadulla vastaantullessa poika vielä virnuili siihen malliin, että varmasti tiesi, mitä teki. Kyseinen lapsi kiusasi sekä aikuisia että lapsia. Eipä sille kukaan mahtanut mitään ja vanhempien mielestä lapsi oli vain väärinymmärretty.

Jossain tilanteissa uusien kavereiden etsiminen on paras vaihtoehto.

Vierailija
76/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskuoja.

Heko, heko. Oletko sinä muka aikuinen?

Miten se mun alakoululaiseni sinne vieraaseen kotiin saa omat säännöt, jos se kaveri ja kaverin äiti väittää muuta?

Ja kaverilla on siellä kotivaatteet päällä mutta mun lapsi on rietenkin koulun jälkeen kouluvaatteissa liikkeellä?

Kaverin äiti väittää mitä? Monta kertaa on sanottu että laita sille kotivaatteet mukaan reppuun. Problem solved?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän