Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteet hajoaa ja sotkeentuu kaverin luona

Vierailija
17.10.2017 |

Hieman rasittaa. Lapsella on kaveri, jossa lapset saa tehdä ihan mitä vaan. Ainakin 15 housuissa on ollut nyt reikä polvessa. Kaikki ulkovaatteet meni eilisen jälkeen pesukoneeseen ja uudet kumisaappaat piti hinkata ihmesienellä puhtaaksi, koska olivat konttaileet jossain likaojan pohjassa.

Ymmärrän että lapset leikkii, mutta tää on jotain tolkutonta. Siis eilenkin vanhempi koko ajan siellä paikalla, eikä voinut yhtään katsoa, että konttaako ne lapset sisähousuilla ja sukkasillaan siellä sepelisellä parkkipaikalla.

Ja juu, komennan omaa lasta, mutta silti. Kauko-ohjaamaan en pysty.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset pääsevät leikkiessään flow-tilaan ja kaikki muu unohtuu. En minäkään aikuisena halua keskeyttää jos näen että lapsilla on hyvä meno päällä. Mieti itse jos olisit luovuuden vallassa, mieli pulppuaa ideoita ja ilo sykkii jokaisessa solussa. Haluaisitko että joku mäkättää siinä kohtaa vaatteista?

Sitä ennen voi katsoa että ulos mennään ulkovaatteissa ja ulkoa tultua huoehditaan että lietr pestään saappaista.

Ap

Vierailija
22/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Mutta, miksi lapsesi on kaverinsa luona kouluvaatteissa ja uusissa kumppareissa, meneekö sinne suoraan koulusta?  

Eikö sinne kaverille voisi pukea mahdollisimman huonot vaatteet ja antaa lasten rymytä?

Menee sinne kerran viikossa suoraan koulusta. Ja ei, ei meillä edes ole mitään huonoa vaatekertaa, enkä tykkää että kulkisi sellaisissa koulussa.

Ja ei, ei lapsella ole mitään umpityhmiä tai liian aikuisia tms. kouluvaatteita, vaan ihan perusjutut. Suututtaa vaan, että saan aina lapsen likaisena, märkänä ja resuisena sieltä. Eikä todellakaan ole älykästä, että esim talvella juostaan ulkona sukkasillaan, sisähousuissa jne. Vanhemmat ei siis yhtään katso perään, viimeksi kun kävin hakemassa äiti oli mukana siellä pihalla. Mun lapsi konttasi college-housuissa siellä sepelisellä autopaikalla. Ja reikähän niissä sitten taas oli.

Mulla on kolme lasta, ja tää on nuorin. Ja tää kyläpaikka on ainoa, jossa meno on tällaista.

ap

Miten teidän kouluikäinen ei osaa laittaa kenkiään jalkaan tai pukea ulkohousuja kun leikkii maassa ulkona... Meillä itsestäänselvyys eikä tarvitse kyllä kenenkään muistutella. Ei tämä nyt pelkästään kyläpaikan vika ole.

Juu. Minun vikanihan tää on.

ap

Eli sä et voi millään ennakoida sinne huonompia vaatteita tai ohjeistaa lastasi? Selvä.

Miksi mun pitäisi tehdä niin? Kaikissa muissa kaveriperheissä koulun jälkeen tytöt pysyy siisteinä ja kuivina sen muutaman tunnin.

Ap

Ai miksi pitäisi ohjeistaa laittamaan ulkovaatteet päälle tai huuhtaisemaan omat kumpparinsa? Niin, enpä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset pääsevät leikkiessään flow-tilaan ja kaikki muu unohtuu. En minäkään aikuisena halua keskeyttää jos näen että lapsilla on hyvä meno päällä. Mieti itse jos olisit luovuuden vallassa, mieli pulppuaa ideoita ja ilo sykkii jokaisessa solussa. Haluaisitko että joku mäkättää siinä kohtaa vaatteista?

Sitä ennen voi katsoa että ulos mennään ulkovaatteissa ja ulkoa tultua huoehditaan että lietr pestään saappaista.

Ap

Ei vanhempien tehtävä ole olla eteisvahtina, vaan kyllähän koulussakin lasten pitää välkälle itse pukea järkevät varusteet. Nämä opitaan jo yleensä ennen koulua kotona. 

Vierailija
24/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi elämä oli helpompaa kun äidit ei ehtineet stressata siisteistä kumisaappaista

Vierailija
25/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei vanhempien tehtävä ole olla eteisvahtina, vaan kyllähän koulussakin lasten pitää välkälle itse pukea järkevät varusteet. Nämä opitaan jo yleensä ennen koulua kotona. 

Ei ole minun lapsillani mitään ongelmaa muualla. Ko kaveri on erityislapai jolla ei ole mitään kuria. Eihän se minunkaan lapseni tiedä sitten mitä tehdä kun se kaveri ja kaverin äiti toimii toisin.

Ap

Vierailija
26/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole minun lapsillani mitään ongelmaa muualla. Ko kaveri on erityislapai jolla ei ole mitään kuria. Eihän se minunkaan lapseni tiedä sitten mitä tehdä kun se kaveri ja kaverin äiti toimii toisin.

Ap

No voi hyvänen aika, älä sitten päästä tyttöäsi sinne jos on näin kamalan hankalaa. 

Vierailija
27/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Mutta, miksi lapsesi on kaverinsa luona kouluvaatteissa ja uusissa kumppareissa, meneekö sinne suoraan koulusta?  

Eikö sinne kaverille voisi pukea mahdollisimman huonot vaatteet ja antaa lasten rymytä?

Menee sinne kerran viikossa suoraan koulusta. Ja ei, ei meillä edes ole mitään huonoa vaatekertaa, enkä tykkää että kulkisi sellaisissa koulussa.

Ja ei, ei lapsella ole mitään umpityhmiä tai liian aikuisia tms. kouluvaatteita, vaan ihan perusjutut. Suututtaa vaan, että saan aina lapsen likaisena, märkänä ja resuisena sieltä. Eikä todellakaan ole älykästä, että esim talvella juostaan ulkona sukkasillaan, sisähousuissa jne. Vanhemmat ei siis yhtään katso perään, viimeksi kun kävin hakemassa äiti oli mukana siellä pihalla. Mun lapsi konttasi college-housuissa siellä sepelisellä autopaikalla. Ja reikähän niissä sitten taas oli.

Mulla on kolme lasta, ja tää on nuorin. Ja tää kyläpaikka on ainoa, jossa meno on tällaista.

ap

Miten teidän kouluikäinen ei osaa laittaa kenkiään jalkaan tai pukea ulkohousuja kun leikkii maassa ulkona... Meillä itsestäänselvyys eikä tarvitse kyllä kenenkään muistutella. Ei tämä nyt pelkästään kyläpaikan vika ole.

Juu. Minun vikanihan tää on.

ap

Eli sä et voi millään ennakoida sinne huonompia vaatteita tai ohjeistaa lastasi? Selvä.

Miksi mun pitäisi tehdä niin? Kaikissa muissa kaveriperheissä koulun jälkeen tytöt pysyy siisteinä ja kuivina sen muutaman tunnin.

Öö! Koska sä olet se jota vaatteiden hajoaminen haittaa?

Ap

Vierailija
28/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään kumppareita pestä jokaisen käytön jälkeen. Ulkovaatteet pestään, jos ovat tosi kuraiset. Mä olen iloinen, jos kutosluokkalainenkin vielä joskus rymyää pihalla ja metsässä! Löysää pipoa!

Vierailija
29/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sinun tenavasi lienee ainakin kerran viikossa onnellinen, kun saa möyriä maassa ja mudassa ilman että äiti on koko ajan huomauttelemassa ja kieltämässä. Se nyt vaan kerta kaikkiaan kuuluu poikien - poikiahan ne tenavat lienevät - luontoon, että pitää rymytä ja tutkia paikat ja kiipeillä puuhun jne. Siinä samalla motoriikka kehittyy aivan huomaamatta. Sen sijaan kotipihalla perusasennossa mamman vieressä seisoessa ei mikään kehity, paitsi ehkä turhautuminen ja kiukku, kun mitään ei saa tehdä. Olen todella onnellinen, että olen elänyt lapsuuteni sellaisena aikana, jolloin housunpolven reikä ei maata kaatanut. Ja kumppritkin siivottiin ihan itse. Eräs koulukaveri meni välitunnilla nurkan taakse ja pyyhki uudet saappaansa puhtaaksi valkoisella pitsinenäliinalla, mikä meitä muita huvitti melkoisesti.

Vierailija
30/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään kumppareita pestä jokaisen käytön jälkeen. Ulkovaatteet pestään, jos ovat tosi kuraiset. Mä olen iloinen, jos kutosluokkalainenkin vielä joskus rymyää pihalla ja metsässä! Löysää pipoa!

Kyse ei ollut mistään normikäytöstä. Vaan ne saappaat oli haisevan paksun lietteen peitossa. Se piti kuurata pois, kun se kerran oli kuivunut siihen.

Vierailija
31/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se sinun tenavasi lienee ainakin kerran viikossa onnellinen, kun saa möyriä maassa ja mudassa ilman että äiti on koko ajan huomauttelemassa ja kieltämässä. Se nyt vaan kerta kaikkiaan kuuluu poikien - poikiahan ne tenavat lienevät - luontoon, että pitää rymytä ja tutkia paikat ja kiipeillä puuhun jne. Siinä samalla motoriikka kehittyy aivan huomaamatta. Sen sijaan kotipihalla perusasennossa mamman vieressä seisoessa ei mikään kehity, paitsi ehkä turhautuminen ja kiukku, kun mitään ei saa tehdä. Olen todella onnellinen, että olen elänyt lapsuuteni sellaisena aikana, jolloin housunpolven reikä ei maata kaatanut. Ja kumppritkin siivottiin ihan itse. Eräs koulukaveri meni välitunnilla nurkan taakse ja pyyhki uudet saappaansa puhtaaksi valkoisella pitsinenäliinalla, mikä meitä muita huvitti melkoisesti.

Minä kerroin jo että tytölläni ei ole mitään hienosteluvaatteita, vaan normaalit kouluvaatteet.

Me ollaan viikonloput maalla keskellä metsää. Saavat siellä remuta ihan niin paljon kuin haluavat.

Jps siellä kaverilla rypevät mädäntyneessä ojassa ja äiti katsoo päältä, olis kohteliasta, että huolehtii, että ne saappaat huuhtaistaan siellä ulkona.

Ap

Vierailija
32/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kouluikäisiä vahdita kontaako pihalla, sano lapsellesi älä kontaa luulisi tajuvan

Vierailija
33/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suurin ongelma on nyt se kumppareiden huuhtelu tai siis sen puute. Onko lapsesi siis kumppareissa koulussa useinkin?

Vierailija
34/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kouluikäisiä vahdita kontaako pihalla, sano lapsellesi älä kontaa luulisi tajuvan

Ai jaa ja jos se kyläpaikan äiti seisoo tolppana vieressä kun ne kouluikäiset konttaa sepelillä niin ongelma on se että minä en oo aamuseiskalta jankannut, että älä konttaa. Ei se, että se toinen äiti ei osaa kello 17 kieltää vieressä konttaavia?

Ap

Vierailija
35/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suurin ongelma on nyt se kumppareiden huuhtelu tai siis sen puute. Onko lapsesi siis kumppareissa koulussa useinkin?

Jos et oo huomannut niin monin paikoin Etelä-Suomessa tulvii.

Vierailija
36/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerroin jo että tytölläni ei ole mitään hienosteluvaatteita, vaan normaalit kouluvaatteet.

Me ollaan viikonloput maalla keskellä metsää. Saavat siellä remuta ihan niin paljon kuin haluavat.

Jps siellä kaverilla rypevät mädäntyneessä ojassa ja äiti katsoo päältä, olis kohteliasta, että huolehtii, että ne saappaat huuhtaistaan siellä ulkona.

Ap

Oletko sanonut aiheesta kyseiselle äidille? Eihän netissä asiasta valittaminen auta mitään, paitsi että saat ehkä tukea sille että kaverin äiti on hieman huolimaton?

Jos oikeasti haluat tehdä asialle jotain, niin joko a) puhut aiheesta kaverin äidin kanssa ja kestät seuraukset tai b) laitat lapsellesi mukaan toiset housut, joilla saa rymytä ja käsket vaihtamaan ne koulupäivän jälkeen jalkaan.

Vierailija
37/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä vauhkoot? Puhu sille äidille jos tämä nyt niin iso ongelma. Täällä asia tuskin ratkeaa.

Vierailija
38/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin huomannu?

Vierailija
39/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin huomannu?

Sivistyneet ihmiset katsoo esim uutiset. Toki sinä olet ilmeisen tollo, etkä esim osaa lukea vaivatta.

Ap

Vierailija
40/76 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin huomannu?

Sivistyneet ihmiset katsoo esim uutiset. Toki sinä olet ilmeisen tollo, etkä esim osaa lukea vaivatta.

Ap

😂😂 No ei minulla ainakaan pipo kiristä päätä jostain kumppareista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän