Oletko koskaan kuullut "Mind the Gap" ilmoitusta livenä?
Kommentit (43)
Lontoon metrossa lähes joka päivä viimeiset 5 vuotta.
Lontoon metrossa. Samaten siellä muistutetaan pysymään liukuportaissa oikeassa reunassa.
Olen joo sata kertaa, mutta kiinnostaa tietää, miksi ihmeessä sä tällaista kysyt?
Lontoon metrossa, tietenkin. En edes tiennyt että siitä pitää muistuttaa muitakin kuin lontoolaisia (vaiko maalta kaupunkiin muuttaneita :D)
Sen kuulee nykyään myös silloin tällöin HSL:n junissa.
Lontoon metroasemilla useasti. Kuuluttavat sitä, kun metro saapuu. Usein laiturin ja metron välillä on isojakin rakoja, joten siitä on ihan hyväkin muistutella.
Livenä? Nauhalta tai mistä lie tallennusvälineestä se tulee.
Mikä pointti tässä kysymyksessä mahtaa olla?
Luuletko että kuulutus on joku vitsi?
Se on tube eikä metro. Suomentakaa vaikka tuubi, jos on pakko. London tube on ikoninen eikä sitä voi verrata mihinkään perusmetroon.
Bankin asema Lontoossa tulee ekana mieleen. Siellä Central linella laituri on niin väärä, että tuo kuulutus kuuluu moneenkin kertaa. Olen myös joskus joutunut jollekin selittämään mitä se tarkoittaa ja onhan minulla Mind the gap-mukikin nyt kun tarkemmin ajattelen.
On kyllä ihmeellinen kysymys.
Mutta joo, Lontoossahan tuota kuulee todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se on tube eikä metro. Suomentakaa vaikka tuubi, jos on pakko. London tube on ikoninen eikä sitä voi verrata mihinkään perusmetroon.
Kyllä se suomenkielellä ihan metro on eikä mikään tube. 18 vuotta olen Briteissä asunut muuten.
Lontoossa kuulee pääasiassa niillä asemilla, jotka on kurvissa ja silloin jää niitä isoja rakoja.
Hemmetti että tuli ikävä takaisin, kun katsoin tuon videon. Joo, olen kuullut, kun tuli huviajeltua tekemisen puutteessa aina viikonloppuisin, eniten just tuolla Northern Linellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuubissa säilytetään hammastahnaa tai sinappia, sillä ei voi ajella metroasemalta toiselle ilman perustavanlaatuisia muutoksia, joiden jälkeen sitä ei voi kutsua enää tuubiksi.
On kyllä muuallakin kuin Lontoossa. Olisikohan ollut myös Tokiossa.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetti että tuli ikävä takaisin, kun katsoin tuon videon. Joo, olen kuullut, kun tuli huviajeltua tekemisen puutteessa aina viikonloppuisin, eniten just tuolla Northern Linellä.
Tekemisen puutetta Lontoossa?
Varmasti tuhansia kertoja.
Terveisin Lontoossa asuva
Lontoon metrossa ja Amsterdamin lentokentällä.