Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani tuttavaperheen äidistä (lapsista).

Vierailija
16.10.2017 |

Tämä nainen on viiden lapsen äiti, vanhin tulee ensi vuonna täysi-ikään, nuorin on 5-vuotias. Nainen imetti kolmea viimeistä lasta 3-vuotiaiksi asti, siinä vain yksi esimerkki lasten kasvatuksesta... He ovat täysin maailman ulkopuolella, nettiä käytetään vain lapsiin liittyviin asioihin eikä heillä ei ole oikeastaan ystäviä, lapsillakaan, koska "heillä on toisensa". Viihde tai some ei kuulu kotiin. Lapsilla on yksi yhteinen iPad, mutta muuten tietokone ja erityisesti pelit ja some ovat olleet kiellettyjä alusta asti.

Kaikilla lapsilla on jokin sairaus tai jokin muu erityispiirre, ja hän puhuu näistä asioista kovaan ääneen lastensa kuullen. Se alkoi, kun ensimmäisellä lapsella todettiin dyspraksia, ja poika menikin steinerkouluun. Seuraavaksi tuli toinen lapsi, jolla nyt vaan "muuten vaan" oli sitten dyspraksia. Ei ole koskaan saanut diagnoosia, mutta nainen on "tyrkyttänyt" tuota sairautta lapsille. Esimerkiksi hokee, että ei saa viedä lautasta ja lasia yhtä aikaa tiskipöydälle, koska "et sinä osaa", tai kantaa yhtään mitään yksin yläkertaan omaan huoneeseen, koska "ethän sinä osaa kävellä yhtä aikaa rappusia ja samalla kantaa (esim. pädiä)".

Kolmas lapsi on erityislapsi, koska on "superälykäs". tuntuu olevan aivan keksitty juttu, koska ei osaa vastata kun kysyin missä ja miten tämä on testattu. Tämä keskimmäinen saa kaiken positiivisen huomion, koska on niin fiksu ja ihana ja kaunis. Itse asiassa on perheen "kaunein" lapsi, jos näin saa sanoa. Kahden viimeisen lapsen kohdalla asiat ovat "paremmin", mutta viimeisellä lapsella on tietenkin ADHD.

Kaikkein hirveintä on nyt ollut seurata toisen lapsen "dyspraksiaa" ja viimeisimpänä: "anoreksiaa". Tyttö on todella laiha, mutta on ihan aina ollut, pikkutytöstä asti. Ei ole siis millään lailla laihtunut, vaan on vaan kertakaikkiaan hirveän hoikka. Nainen ikäänkuin "päätti" n. vuosi sitten, että tytöllä on syömishäiriö. Hokeminen jatkuu, tässäkin asiassa, eikä lapsi kertakaikkiaan ole samaa mieltä, ja on siinä ihan vilpitön. Sen jotenkin "näkee" hänen silmistään. Hän ramppaa lapsen kanssa jatkuvasti avohoidossa ja ties missä, ja tyttö pääsi puoli vuotta sitten osastolta. Tämän jälkeen tuon perheen touhua on ollut aivan kamala katsella. Minusta tuntuu, että tyttö on nyt oikeasti sairastunut syömishäiriöön pitkän osastojakson jälkeen. En kestä katsoa vierestä, kun tyttö riutuu ja äiti hokee, miten hänen tytär on vammainen ja vielä anorektikkokin. Vanhin poika ei saa harrastaa mitään koska on dyspraksia ja viimeiset lapset ovat olleet monta vuotta täysin huomioitta.

Minua suorastaan oksettaa ahdistuksesta. Onko tämä se "by proxy" -ilmiö? En tajua tätä naista enkä välitä vaikka hänen tuttavansa näkisivät mitä kerron. En koe että voin oikeasti tehdä jotain konkreettista auttaakseni lapsia, isä tosiaankin vain menee siinä sivussa, ei ole minun kuulteni kommentoinut lasten sairauksia, ainoastaan vanhimman TODETTUA dyspraksiaa. Nainen on ilmeisesti täydellinen manipuloija. Kaikki hänen lapsensa ovat vammaisia tai erityisiä ja ulkoinen maailma uskoo sen. MINÄ EN.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet keksinyt tuon koko tarinan, niin olet jotenkin sairas.

Vierailija
22/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

No niin just. Olit ensimmäinen, 5/5.

- Ap

Kuule ihan itse vastaan. Ei nuo numerot muutu mun arvosanoikseni, vaikka ottaisit mun henkilökortin ja huutelisit sen kanssa. Ne eivät tule minun suustani, käsitätkö. Et..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä ihmetytti tuo paheksunta suomen vähästä käytöstä? Ei saa pelatakaan käytössä vain 1 iPad? Onko huolestuttavaa? Dyspraksiaa ja Steinerkouluja, anoreksiaa, aika tunnistettavaa kieltämättä jos nyt nuo pitävät paikkansa.

Hyvä, jos on. Itse asiassa luettuani tämän oman ketjuni vastaukset ja tarinan itse kirjoittamanani olen entistä vakaammin sitä mieltä että tämä nainen tarvitsee apua, ja ennen kaikkea lapset tarvitsevat. Mutta edelleen, manipuloijana hän on selvästi saanut koulun henkilökunnan sekä virallisemmat tahot mukaan tähän pelleilyyn. Kavereita noilla ei "oikeassa elämässä" sen enempää ole, joten tuskinpa kukaan tunnistaa muutenkaan. Ehkä muut näihin nettikasvatuspiireihin kuuluvat.

- Ap

Vierailija
24/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen ihan näillä tiedoin mitä tänne kirjoitit. Vaikka lapset olisivatkin jo lastensuojelun piirissä niin eipä heillä ole tällaista taustatietoa käytössään ja lapset itse ovat sokeita tilanteelle koska elävät sen keskellä.

Ei tuo ihan tervepäiseltä touhulta vaikuta.

Vierailija
25/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

- Ap

Kuule ihan itse vastaan. Ei nuo numerot muutu mun arvosanoikseni, vaikka ottaisit mun henkilökortin ja huutelisit sen kanssa. Ne eivät tule minun suustani, käsitätkö. Et..

En muuttanut mitään, koska minulla ei ole siihen valtaa. Mutta on minulla yhtä paljon valtaa antaa sinulle oma arvosana kuin sinulla minulle.

Ja kiitos muillekin provohuutelijoille (ellet ole yksi ja sama), teitä ei tarvita (muissakaan ketjuissa).

- Ap

Vierailija
26/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sairas perhedynamiikka. Jotenkin uskon tuohon tarinaan!

Ja miten yleistä tuo lieneekään!

Vierailija
27/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi avartaa maailmankuvaansa tai keskittyä omaan elämäänsä ja omiin lapsiinsa. Steinerkoulu tai lasten media/somen valvominen/rajoittaminen ei ole outoa. Ja hyvin voi samassa perheessä olla useita erityislapsia. Varmaan vanhemmatkin ovat jollain tavoin erityisiä (nepsy oireyhtymiä? herkkiä, taiteellisia?) osahan näistä taipumuksista periytyy.

Ei kaikki erilainen ole paheksuttavaa. Tämä tuttavapiirin äiti kun ap:n mukaan ramppaa asiantuntijoilla niin varmasti joku heistä asiaan puuttuu jos näkee perheen tilanteen jotenkin huolestuttavana. Ap voi siis lopettaa kyttäämiseen.

Vierailija
28/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ite vaikeuksissa. Mitä oikeesti haet kirjoituksellas?

Vierailija
29/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä keskimmäinen saa kaiken positiivisen huomion, koska on niin fiksu ja ihana ja kaunis. Itse asiassa on perheen "kaunein" lapsi, jos näin saa sanoa."

Ainoastaan tuon äidin mielestä, koska hän ei ole miellyttänyt miehen silmää, johon itse oli palavasti rakastunut. Äidin ulkonäössä ei siis ollut mitään vikaa. Hän ei vaan ollut juuri kyseisen miehen tyyppiä. Niinpä tämä äiti projisoi kaiken pettymyksensä itsensä näköisiin lapsiinsa. Perusteetta.

Vierailija
30/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

- Ap

En muuttanut mitään, koska minulla ei ole siihen valtaa. Mutta on minulla yhtä paljon valtaa antaa sinulle oma arvosana kuin sinulla minulle.

Ja kiitos muillekin provohuutelijoille (ellet ole yksi ja sama), teitä ei tarvita (muissakaan ketjuissa).

- Ap

En mä nyt niin uniikki lumihiutale ole, että joka ketjussa olisin. Just tulin itseasiassa av:lle sitäpaitsi.. Oletko sä niin uniikki?

Vierailija
31/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan otetaan vain ääritapaukset, hengenvaarassa olevat.

No höpölöpö, kun on lapsesta kyse.

Vierailija
32/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaako pukkaa.

Vierailija
33/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

- Ap

- Ap

Mistä sä annat mulle pisteitä? Nimenomaan provohuutelijoita tarvitaan. Tässä maassa on niin tyhmiä ihmisiä (osa) että nielevät purematta näinkin paksun tarinan. Uskomatonta, mutta totta. Joten laittakaa vaan se merkintä, että provo niin nämä lampaatkin herää lukemaan edes vähän kriittisemmin.

Vierailija
34/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, mitä sä yritit selostaa?

Vierailija
35/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

- Ap

- Ap

Mistä sä annat mulle pisteitä? Nimenomaan provohuutelijoita tarvitaan. Tässä maassa on niin tyhmiä ihmisiä (osa) että nielevät purematta näinkin paksun tarinan. Uskomatonta, mutta totta. Joten laittakaa vaan se merkintä, että provo niin nämä lampaatkin herää lukemaan edes vähän kriittisemmin.

Harmi, että pyrit sabotoimaan aiheen, jonka olisi vaikka saattanut joku perhettä hoitavista tahoista tunnistaa ja siten suhtautua itse kriittisemmin äidin touhuun ja laittaa pyörän pyörimään. Minä ainakin hiljenen nyt, koska provohuutelu tosiaankin on todella uuvuttavaa. Sitähän sinä tällä toiminnallasi haet.

- Ap

Vierailija
36/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sitä, että tuo äiti tässä fiktiivisessä tarinassa ei ole itseensä tyytyväinen ja siksi projisoi omat "puutteensa" lapsiinsa. Myöhemmin saattaa selvitä, että skitsofrenia tm. äidillä itsellään. Nro 29

Vierailija
37/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä saat näistä? 0/5

- Ap

- Ap

Harmi, että pyrit sabotoimaan aiheen, jonka olisi vaikka saattanut joku perhettä hoitavista tahoista tunnistaa ja siten suhtautua itse kriittisemmin äidin touhuun ja laittaa pyörän pyörimään. Minä ainakin hiljenen nyt, koska provohuutelu tosiaankin on todella uuvuttavaa. Sitähän sinä tällä toiminnallasi haet.

- Ap

Öö en hae. Et sinä sitä päätä tai sitäkään, että olisin muissa ketjuissa. Kun en ole niin en ole. Sulla on päässä vikaa jos väität asioita, joita ei ole.

Vierailija
38/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota itse nyt vähän aliarvioit koneiston. Kyllä ne diagnoosit tulee sieltä lääkäreiltä jos tulee. Jotenkin tuntuu oudolta että luulet että äiti voi istuttaa diagnooseja esim. lääkäreille? Jos äidin puheet tai teot olisivat huolestuttavia niin eiköhän ne olisi tulleet jo ilmi muillekin tahoille kun sinulle jos kerta avoimesti puhuu näitä. Jos esim. lapsi on tutkittavana jostain eikä ole diagnoosia se ei tarkoita että lapsi olisi ok ja sitä diagnoosin epäilyn alaista sairautta ei ole. Kyllähän sä voit lasun tehdä jossa sanot että äiti kuvittelee ja diagnosoi lapsia. Tosin tuskin ovat huolissaan jos sinä olet lähinnä ainoa joka on tuollaista ajatellut tai havainnoinut. Jos taas se olisi noin hekin olisivat jo puuttuneet siihen.

Vierailija
39/39 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti äidit ovat oikeassa noissa lastensa diagnooseissa. Hehän lapsensa parhaiten tuntevat. Itsekin diagnosoin lapseni paljon ennen lääkäreitä.

Ja pitkä imetys on vaan hyvä asia. WHO suosittelee vähintään kahta vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme