Miksi ujous, kiltteys ja empaattisuus ovat turn offeja?
Miksi näillä ominaisuuksilla varustetun miehen on lähes mahdotonta päästä parisuhteeseen?
Kommentit (39)
Ainoa "turnoff" noista on ujous ja sekin vain siksi että se rajoittaa ylipäätään sosiaalista kanssakäymistä ja ihmisiin tutustumista, joten luonnollisesti se hankaloittaa myös kumppanin löytämistä.
Miten sinut saisi ymmärtämään ettet ole empaattinen. Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2998889/sosiaalisesti-taitavat-miehet-m…
"Sosiaaliset taidot" = kusipäinen jännäapina
Mä ainakin haluan miehen joka menestyy ja vie minut maailmalle en mitään hissukkaa tv'n katselijaa.
Se että on niin nössö että uskaltaa tylyttää naisia vain netissä anonyymina ei tarkoita että olisit kiltti ja empaattinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy näköjään löytyi, eli olet ymmärtänyt sosiaaliset taidot väärin. Kusipäisyys on päinvastoin merkki puutteellisista sosiaalisesta taidoista ja empatiakyvyttömyydestä.
Höpsistä taas. Se että sinun on vaikeaa päästä parisuhteeseen ei tarkoita että kaikkien muiden kys ominaisuuksilla varustetun olisi. Luultavasti etä pääse tuon inisemisen takia parisuhteeseen, ja siksi että tuo epätoivoisuus loistaa kilometrien päähän.
T : ujon, empaattisen ja kiltin miehen vaimo
joo eikä haittaa yhtään jos noin tyhmä on niin antaa palaa vaan seuraavaam kohteeseen....
Eivät ne ole.
Ujous on ihan ok, se on merkki siitä, että kunnioittaa toisia. Mutta ujoutta ei ole se, että ei uskalla lähestyä toista ihmisenä, joten esineellistää tämän pelkäksi sukupuolielimenkantotelineeksi.
Kiltteys on ihmisen perushyve ja myös merkki toisten kunnioittamisesta, toki omaa itseäänkin kunnioittaen. Se ei ole sitä,e ttä yönnetään kaikki vastuu ja ajattlun vaiva toiselle ja mukaudutaan "mihin vaan", kunnes toinen ei osaakaan telepaattisesti ja sanoitta arvata, mitä olisit hakunnut.
Ja empatia on myös hyve. Se ei tosin ole sitä, että oletetaan toisen tuntevan kaikista asioista samoin kuin itse tuntee, vaan päinvastoin, että ymmärretään toisen tuntevan omalla laillaan ja voidaan myötäelää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy näköjään löytyi, eli olet ymmärtänyt sosiaaliset taidot väärin. Kusipäisyys on päinvastoin merkki puutteellisista sosiaalisesta taidoista ja empatiakyvyttömyydestä.
Kummasti ne jännät kusipäät vaan naisille kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Miten sinut saisi ymmärtämään ettet ole empaattinen. Ei mitenkään.
Koska empaattisuus oli vain miehen oman pään tuotosta. Kiinnyin jo syvästi mieheen, mutta olikin inhottava vain seksin puutteessa olija. Koko ujous ja kiltteys vaan kulissia.
Kiitti vaan J/Lpr
Ne mitä ap mainitsi ovat miehellä HEIKKOUKSIA, ja siksi naisia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ne mitä ap mainitsi ovat miehellä HEIKKOUKSIA, ja siksi naisia ei kiinnosta.
Sinä olet psykopaatti.
Mulle tulee usein ujojen kanssa melkoisen vaivaantunut olo ja fiilis "haluaakohan toi nyt oikeasti että mä painuisin sinne missä ei aurinko paista". Joten siksi mulle ujous on turn-off. Todennäköisesti mulla ei ole itselläni riittävästi sosiaalisia taitoja handlatakseni ujoja. Sen sijaan empaattisuus ja kiltteys on vaan plussaa. Siis oikea empaattisuus ja kiltteys. Ei se vääristynyt kuva empaattisuudesta ja kiltteydestä mitä täällä jotkut "kilttimiehet" tykkää ylläpitää.
Olen hieman tutustunut mieheen, jolla on oikeasti nuo piirteet. Itse en ole kovin ujo ja sain tehdä aika pitkään itseäni miehelle tykö, ennen kuin tämä rohkaistui vähän. Tiedän hänen taustat suurinpiirtein jo pitkältä ajalta, joten tiesin ujouden, kiltteyden ja empaattisuuden olevan aitoja ja hyviä asioita. Olen miehestä erittäin kiinnostunut ja tiedän, että hän on myös minusta kiinnostunut.
En tiedä mikä on ap:n todellinen tilanne, mutta kyllä aidosti hyville ihmisille ystäviä löytyy. Se on eri siis asia onko ap hyvä ja toinen asia on se, että huoliiko hän ystäväkseen tavallista mukavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näillä ominaisuuksilla varustetun miehen on lähes mahdotonta päästä parisuhteeseen?
Eivät ne ole turn offeja, mieheni on juuri tuollainen. Sen lisäksi hän aidosti arvostaa naisia, toisin kuin sinä.
En usko että sinä olet mitään noistalistaamistasi adjektiiveista, kuvittelet vain olevasi. Jospa kysyisit mielipidettä joltain kaveriltasi niin saisit selville millaisena muut sinut näkevät.Sillä on merkitystä, ei sillä miten kuvailet itseäsi koska et ole objektiivinen etkä rehellinen. Naisia tällä palstalla dissaava mies ei ole kiltti eikä empaattinen vaan misogynisti.
Sä vaan et käsitä tätä asiaa. Se tekee susta turn-offin.Neuvoja on jaeltu mutta sulla vaan denialismi voimistuu.
No ei kai noissa mitään vikaa ole. Itse olen kiltti, ujo ja empaattinen. Naiset pitävät, mutta tietysti tutustuminen ujona ihmisenä on haasteellista, koska pitäisi tuntea tai tietää henkilö jotain kautta, sillä harvemmin menen juttelemaan tuntemattomien kanssa.
Tinderit ja muut ovat asia erikseen, joten niistä en osaa sanoa mitään. Tai kokeillut, mutta menestys niin pska, vaikkakin olen pitkä, hyvä koulutus ja hyvännäköinen, joten antaa olla. Sinne kun kirjoittaa, että kiltti, ujo ja empaattinen ja laittaa kuvan, jossa näytät vähän George Clooneylle. No lopputuloksena saat ehkä 6 kuukauden jälkeen noin viitisen tykkäystä kiinnostavilta naisilta ja muutamaan aloitusviestiin vastauksen, että olet kivannäköinen ja mukava mies, sulla on kiva profiili, mutta tykkään enemmän miehistä, jotka nuolevat kuin Lassie ;)
Ujous ei ole paha asia, jos mies ei mene liian paljon ujoutensa taakse. Ujo saa olla, mutta ei vihamielisen ujo. Sellainenkin on tullut vastaan, eli mies, joka oli omien sanojensa mukaan ujo, mutta hän mielestäni hän oli hyvin epäystävällinen ja tyly kaikille.
Tapailin joskus ujoa miestä, joka pystyi puhelimessa puhumaan hyvin ja mietitysti, mutta naamatusten hänestä ei kuulunut kuin muutama hassu sana ja niiden päälle ujo hymy hapuilevan katseen kanssa. Hän oli varmasti hyvä mies, mutta en jaksanut sitä, että minä jouduin pitämään keskustelua tapaamisissamme yllä. Hän ei kysellyt mitään, hän ei aloittanut puhumaan yhtään mistään, vaan minä hoidin 99% puhumisen. Koska nuorimies pystyi puhelimessa puhumaan, niin yritin tutustua häneen tapailujen välillä sitten sitä kautta. Ajattelin, että hän olisi rohkeampi tavatessamme, mutta eipä ollut. Aikani jaksoin ja sitten riitti. Löysin myöhemmin miehen, joka oli ujo, mutta uskalsi kuitenkin keskustella. Hän on vieläkin mieheni.