Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylästä Helsinkiin julkisen sairaanhoidon lääkäriin, saanko matkakorvauksia?

Vierailija
15.10.2017 |

Minulla on lääkäri helsingissä, voisinko saada kelalta jotain rahoitusta matkaani??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit erikoissairaanhoidon. Kyllä, minä saan Kelakyytiini hintaan 25€ suuntaansa.

Vierailija
22/25 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit erikoissairaanhoidon. Kyllä, minä saan Kelakyytiini hintaan 25€ suuntaansa.

Niin, sinua LÄHIMPÄÄN paikkaan, jossa kyseistä erikoissairaanhoitoa on tarjolla. Jos menet kauemmaksi, et saa yhtään enempää korvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen torvi ei osaa huolehtia omista eduistaan??

Vierailija
24/25 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tuo korvaus paitsi jotain hoitotoimenpidettä, myös sen "oheisia" käyntejä? Esimerkiksi: hoitoon liittyvät poliklinikkakäynnit ennen ja jälkeen hoidon, labrakokeisiin matkustaminen ennen ja jälkeen hoidon. 

Itse matkustin Helsingistä Turkuun sellaisen hoidon perässä jota ei pks:lla ole. Kaikki matkat maksoin itse, koska omavastuuraja ei junamatkalla Hki - Tku ylity. Labrat piti ottaa Turussa, lääkärit piti tavata Turussa. Itse toimenpide luonnollisesti oli Turussa myös.

Omassa tapauksessani korvattavuudella ei ollut siten merkitystä. Mutta jos Lapista olisin käynyt Turussa, niin sitten olisi alkanut olla väliä esim. sillä voisiko labrat hoitaa kotipaikkakunnalla ja osan lääkäreistä tavata etäyhteyden välityksellä. 

Vierailija
25/25 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tuo korvaus paitsi jotain hoitotoimenpidettä, myös sen "oheisia" käyntejä? Esimerkiksi: hoitoon liittyvät poliklinikkakäynnit ennen ja jälkeen hoidon, labrakokeisiin matkustaminen ennen ja jälkeen hoidon.  

Eikös ne kaikki ole sairauden hoitoa?

"Kela maksaa korvausta sairauden hoitoon, raskauteen ja synnytykseen liittyvistä tarpeellisista matkakustannuksista sairausvakuutuslain mukaan. Kela korvaa myös kuntoutukseen tehtyjä matkoja, kun kuntoutus perustuu Kelan tai julkisen terveydenhuollon kuntoutuspäätökseen."