Ostatko kotimaista kahvia ja riisiä?
Kommentit (64)
ostan. Olen mieluummin ilman kuin joustan arvoistani.
Mun mielestä siinä ei oo mitään naurettavaa, että yrittää kuluttaa suomalaisten työpaikkojen hyväksi.
Elintasoshoppailu on säälittävää. Paljastaako mikään paremmin ihmisten ahneuden kuin joku chinashopping? Myötähäpeäni on valtava.
Itä-Suomessa on suurehkot riisiviljelmät. Etelä-Suomessa viljellään kahvipapuja ja teenlehtiä. Länsi-Suomessa viljellään tupakkaa ja kaakaopapuja. Pohjois-Suomessa on hyvin mittavat banaani- ja appelsiiniviljelmät.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa on suurehkot riisiviljelmät. Etelä-Suomessa viljellään kahvipapuja ja teenlehtiä. Länsi-Suomessa viljellään tupakkaa ja kaakaopapuja. Pohjois-Suomessa on hyvin mittavat banaani- ja appelsiiniviljelmät.
Kyllä. Aika monet eivät tiedä tästä ja aika vähän uutisiakin ollut aiheesta.
Nykyään näitä voi tehdä myös kylmissäkin maissa.
Kahvipaketeissa kyllä mainitaan, kun Suomessa viljelty.
No jos aikuinen täysjärkinen suomalainen ihminen luulee, että Suomessa viljellään kahvia ja riisiä, niin kyllä se on tyhmä!
Tämän kesän perusteella viljelijöiden kannattaisi vaihtaa riisiin. Ainakin vettä on tullut tarpeeksi lainehtiville pelloille.
Itsenäisyyspäivänä suomalaista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne jonkun kotimaasta tulee. Suomalainen on sitten asia erikseen...
Tää on niin totta.
En osta, kahvi ja riisi on italialaisia. Suomalaisia puolukoita ja mustikoita on pakkanen täynnä ja syön niitä lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
No jos aikuinen täysjärkinen suomalainen ihminen luulee, että Suomessa viljellään kahvia ja riisiä, niin kyllä se on tyhmä!
Minä ainakin haluan suosia suomalaista ja käytän vain suomalaista riisiä ja kahvia. Jos sinä haluat ostaa tuotteita ei se oikeuta sinua haukkumaan muita tyhmiksi.
Siis haluat ostaa ulkolaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan suosia suomalaista ja käytän vain suomalaista riisiä ja kahvia. Jos sinä haluat ostaa tuotteita ei se oikeuta sinua haukkumaan muita tyhmiksi.
Samaa mieltä.
Toki. Ja kotimaista kokaiinia kans!
banaaneja kyl viljellään suomessa, harva tietää :p
Tosin epävirallisesti. Jos euussa tietäisivät loppuisi suomelta arktisen maatalouden tuet.
jos kotimaisella tarkoitetaan jauhamista ja pakkaamista, niin kyllä ostan kotimaista kahvia. tosin kahvi ei voi kovin kotimainen tuote olla, kooska siinä käytetään muualla kasvaneita papuja tai mistä nyt kahvi jauhetaankaan.
Voi, tää on jotenkin ihanan lepposa trolli. Siltä varalta ettei joku tiedä niin tässä kuitenkin vastaus:
Suomessa ei kasva riisi eikä kahvi, siksi ne tuodaan ulkomailta. Eivätkä kasva muuten monet trooppisemmat hedelmätkään, esim. appelsiinit.
Kyllä se siitä! :D
Vierailija kirjoitti:
Toki. Ja kotimaista kokaiinia kans!
Minun mielestä kotimaiset ja ulkomaiset koekaniinit pitäisi kieltää. Eläin rääkkäystä ihmisen turhuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen kotimaista kahvia ja riisiä??
Niissä Suomen lippu. Viljelty Suomessa.
Ehkä vähän kalliimpia, mutta kannattaa suosia kotimaista.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. Vai tyhmiä vastauksia.