Kerrostaloasukkaan harrastuksen kuuluminen naapuriin
Ihmettelenpä mikä oikeus yhdellä pikkolohuilun soittajalla on terrorisoida koko sunnuntai aamu lurituksillaan? Tätä on jatkunut jo usean tunnin ajan.
Jokainenhan saa harrastaa aivan mitä lystää, mutta muita asukkaita häiritsemättä. Minulla ei siis ole oikeutta saada keskittyä omaan harrastukseeni lukemiseen, joka ei todellakaan häiritse muita, mutta tällä pillipiiparilla on oikeus harrastaa sellaista, joka raikuu koko talossa.
Taidanpa alkaa harrastamaan painonnostoa. Jysäyttelen koko päivän puntteja lattiaan eikä kellään ole sanomista - minähän saan harrastaa.
Kommentit (6)
Ole kiitollinen, että kuulet edes musiikkia. Oli se kuinka huonoa tahansa. Täällä on kuulunut jo yläkerran naapurista 3-4 tuntia nikkarointia.
Vanha orja kirjoitti:
Ole kiitollinen, että kuulet edes musiikkia. Oli se kuinka huonoa tahansa. Täällä on kuulunut jo yläkerran naapurista 3-4 tuntia nikkarointia.
Minua naapurista tuleva musiikki häiritsisi enemmän kuin nikkarointi (poraamista lukuunottamatta). Musiikkiin on vaikeaa olla keskittymättä, koska melodia on tarkoitettu vangitsemaan kuulijan huomio, kun taas sattumanvaraiset nakutukset ja kolahtelut jäävät helpommin taka-alalle, jos tekee itse jotain mielenkiintoista.
Jokaisella asukkaalla pitäisi olla oikeus kotona edes jonkinlaiseen rauhaan ja hiljaisuuteen. Ymmärrän ns. elämisen äänet - lasten itkut, kolahdukset ja muun, mutta monen tunnin soittoharjoitukset eivät kuulu siihen.
Hankkikoot treenikämpän.
Ihme sääntö tuo 7-22. Siis joku saa soittaa/mölytä 21 h putkeen, eikä siihen ole sanomista, vaikka koko talon muiden asumisviihtyvyys kärsii.
Taidanpa hankia patarummut. Ja alan testaamaan saundeja vaikkapa juuri koko tuon 7-22 välisen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa hankia patarummut. Ja alan testaamaan saundeja vaikkapa juuri koko tuon 7-22 välisen ajan.
Tee se. Akustisten soittimien soittaminen on sallittua 7-22. (Olen omakohtaisesti huomannut, että tämä "sääntö" ei koske rumpuja).
Jos hän soittaa 'sallittuna aikana' eli ei klo 22-07, niin eipä siihen paljon sanomista ole. Korvaukset, kuulosuojaimet, vastamelukuulokkeet sulle?