Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai syöpädiagnoosin :(

Surullinen
15.10.2017 |

Eturauhassyöpä. Ikää on jo vähän enemmän. Väkisinkin sitä ajattelee, että miten käy, vaikka on usein hyvin parannettavissa oleva syöpä. Asteikolla 6-10 miehen syöpä on 7. Koepaloja otettiin 12, 4.stä löytyi syöpää. Meillä on erityislapsi ja tottakai tulee paljon ajatuksia mieleen, jos jääkin lapsen kanssa yksin. Hän on ns. jatkuvasti valvottava, eikä koskaan voi olla kotona/ulkona yksin. On ala-asteella erityisluokalla. Onko teillä muilla kokemusta kyseessä olevasta syövästä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Voimia ja jaksamista, pikaista toipumista. Vaikutat vaimolta, joka on vahva. Kyllä hän toipuu.

Vierailija
2/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appi kuoli eturauhassyöpään juuri. Oli 70v. Toivottavasti miehesi paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani minäkin. Toivon sinne paljon voimia.

Vierailija
4/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani teidän puolesta.

Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet nyt enemmän huolissasi itsesi kuin miehesi puolesta. Sun kannattaa nyt ehkä tällä hetkellä keskittyä miehesi tukemiseen, diagnoosi on varmasti suuri järkytys teille kaikille.

Paljon voimia ja tsemmpiä matkaan!

Vierailija
5/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai yksi parhaiten hoidettavissa oleva syöpä, joten siinä mielessä parempi tuo kuin esim. haimasyöpä. Toivottavasti hoidot auttavat.

Vierailija
6/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu selvisi ensimmäisen kierroksen eturauhassyövästä, mutta toinen kierros (siis uusiutuu) oli kohtalokas. Voimia teille tulevaan, mitä se sitten onkaan ja tuo tullessaan.

Vierailija
7/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, elintavat? Oliko oireita?

Vierailija
8/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toki suren miehen puolesta, mutta myös lapsen. Eihän tätä asiaa voi hänelle edes selittää ja varmaan parempikin olla kertomatta, kun ei hän ymmärrä. Minä kyllä kestän, vaikka ikävä asia onkin. Itsellä on 2 aikuista lasta jo maailmalla ja 2 lapsenlastakin jo. Välillä vaan tulee mieleen, että miksi niin paljon kannettavaa annetaan yhteen perheeseen. Nuorimmaisen erityisyys, keskimmäisen pahat allergiat lapsena ja astma, vanhimmalla taas muu sairaus ollut, jota en nyt tässä mainitse, mutta nyt hän voi aika hyvin. Täytyy vain ajatella, että ehkä enempää kannettavaa ei anneta, kun mitä ihminen jaksaa kantaa. Mies on yli 50 v, mutta alle 60 v. ja joo, liikalihavuutta on, istumatyö, eikä juuri paljon liiku, vaikka patistankin. Tupakoinnin lopetti yli 10 vuotta sitten, alkoholia ei juurikaan käytä. Oireita oli vessassa juoksemista ja ne veriarvot oli jo aiemmin vähän koholla ja nyt vielä enemmän nousseet. Onneksi meni lääkäriin ja vaati itse, että pitää ottaa uudet veriarvot.

Vierailija
9/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin tuosta syövästä mielestäni yllättävän helpolla. Nyt olen ollut terveenä kahdeksan vuotta.

Tsemiä.

Vierailija
10/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jokaisella yli 90 vuotiaalla miehellä on eturauhassyöpä.

Vierailija
11/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen myös lukenut, että hyvin monella iäkkäällä on se, mutta ei välttämättä anna mitään oireita, tai että ehtii kuolla jo muihin sairauksiin ennen sitä. Kiitos tsempeistä!

Vierailija
12/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies sai diagnoosin alle viisikymppisenä. Syöpä on aggressiivinen, luokka 9. On leikattu ja ja siihen päälle tuli sädehoidot. Nyt jännitetään sitten kontrollia. Minulla on vaikeaa, mutta mies sanoo olevansa asian kanssa sinut. Suvussaan eturauhasssyöpää on niin paljon, että on aina "tiennyt", että se joskus tulee. Onneksi mies on jo vuosien ajan omasta pyynnöstä käynyt PSA-testeissä, joten syöpä saatiin alkuvaiheessa kiinni. Ette kuulkaa usko, miten onnellinen olen miehestä, jota ei tarvitse pakottaa lääkäriin!

Vierailija
13/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta sitten mieheni sai eturauhassyöpädiagnoosin, mikä muistaakseni paikannettiin asteikolla 6-10, kahdeksikoksi (8). Ei siis ihan kilteintä laatua. Syöpä ei ollut kumminkaan ehtinyt levitä muualle elimistöön. Mies päätyi robottiavusteiseen kasvaimen poistoleikkaukseen, mikä tehtiin ulkomailla (me ei asuttu tuolloin Suomessa). Leikkaus onnistui hyvin. Kasvain saatiin kokonaan pois. Leikkaus jätti jälkeensä erektio-ongelmia, joiden kanssa kuitenkin pärjätään. Kivaltahan diagnoosi ei tunnu, mutta oman kokemukseni perusteella sanoisin, että paniikkiin ei ole aihetta.

Vierailija
14/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille paljon <3 ja toivottavasti saatte hyviä uutisia kontrollissa. Meillä vasta odotetaan Hyks.iin pääsyä. Toivottavasti ei tarvitse kauan odottaa. Lääkäri arveli, että ehkä jo tämän vuoden puolella pääsee. Hyvä saada täällä vertaistukea, kun en voi puhua tästä asiasta kenellekään. En halua huolestuttaa omia läheisiäni.

Vierailija
15/18 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, käytköhän täällä vielä ap? Miten teillä menee? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Vierailija
16/18 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vasta nyt huomasin 3v vanha ketju!.

Joka tapauksessa syöpä. fi antaa asiallista tietoa jne:

https://www.kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/eturauhassyop…

Vierailija
17/18 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää henkiin hyvin varmasti. Sänkypuuhat saat kyllä unohtaa myös todennäköisesti perinteisin menetelmin mutta minkäs sille voi.

Vierailija
18/18 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua jo nyt lapselle. Syöpähoidot voivat rasittaa arkea. Onko tukiperhe, perhetyöntekijä, omaishoitajuus, kotipalvelu jo hankittu? Jos ei niin vammmaispalveluista ja lastensuojelusta saa näitä tukia hakea.