Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+30kg kotihoidontuella ollessa, s**tanan puuduttavaa hommaa!

Vierailija
15.10.2017 |

Syön että saisi edes jotain mielihyvää. Yksinäistä hommaa. 3kk pitää vielä odottaa virikepaikkaa päiväkotiin.
Olisikin työpaikka odottamassa,pääsisi kotoa pois.
Jatkuvaa siivousta koko h*lvetin päivän,kitinää ja tappelua.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siis vähemmän ruokaa ja lopeta juominen.

Säästyneillä rahoilla ostat robotti-imurin, sekä kuivaavan pesukoneen.

Vierailija
22/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, miten joka toinen käskee lähtemään lenkille, jos jollakin on ylipainoa. Ei se sillä lenkkeilyllä tipu, vaan vika on ruokailussa.

Jos muuttaa ruokavalion, ei edes tarvitse juosta maratonia.

Toki, jos on enemmän lihaksistoa, niin kuluttaa enemmän energiaa, toki liikunta auttaa verensokerin heittelyyn, toki siitä tulee mielihyvää, ettei herkuilla tartte itseään piristää.

Mutta salilla pitäisi käydä 7000 kertaa, että saisi 10kg tiputettua.

Jos lopettaa sokerin käytön puoleksi vuodeksi, niin ainakin minä sain saman tuloksen. Enkä käy salilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuosta syystä kotihoidotuki pitäisi lakkauttaa ja äitiysloman jälkeen työhön tai työttömät äidit työttömyyskortistoon. Se ettei ole työpaikkaa kun tekee lapsia ja sitten jää vuosiksi kotihoidontuelle ei edesauta yhtään sitä työllistymistä tulevaisuudessa. Sen sijaan se, että lähtee heti työnhakijaksi heti kun mahdollista edesauttaa sitä.

Ihan samanlaista arkea se on silloinkin vaikka olisi työttömyyspäivärahalla kotihoidontukeen verrattuna.

Itsestä tuntui, että keittiössä piti koko ajan olla laittamassa tavaroita jääkaappiin tai ottamassa niitä pois, siihen ruuanlaitot, välipalat ja leipomiset. Siinähän tuli puolet vuorokaudesta oltua ruuan kanssa tekemisissä.

Vierailija
24/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kotihoidontuella hei meitäkin joilla on se työpaikka vartoomassa!

Ei tää mitään huippuihanaa ole, mutta on se hävytöntä viedä pientä lasta hoitoon ja itselläkin työaika 12-21 niin eipä siinä perhettä paljon näkisi. Kyllä se lapsen hyvinvointi menee silloin työn edelle ja hetken olen mielelläni sillä 250 eurolla kuussa kotona.

Vierailija
25/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo, 0,1/5

Vierailija
26/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen laihduin 45 kiloa koska kerrankin oli aikaa tehdä ruokaa, ulkoilla ja pitää itsestä huolta. Niin me ollaan ihmiset erilaisia.

Vierailija
27/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on huono asenne ja pakko sanoa vielä kliseisesti että olisi kannattanut miettiä ennen kuin tekee lapsia. Opettele hallitsemaan tunteitasi muulla keinolla kuin syömisen kautta. Kanavoi tuo suuri turhautumisesi johonkin hyödylliseen, kuten urheiluun, lähtee ne hankkimasi kilotkin samalla. Kun alat ottaa vastuuta omista valinnoistasi niin alkaa elämäkin tuntua mukavammalta kaikin puolin! Nyt lenkille siitä kuin olis jo;)

Höpsis! Taas jonkun ilkeän ja ajattelemattoman idiootin puhetta.... ja samanlaiset yläpeukuttaa.

Minä olin myös aika lailla samanlaisessa tilanteessa, eikä sitä olisi voinut mitenkään ennakoida. Kyllä se elämä alkoi siitä pikkuhiljaa helpottamaan ja aloin liikkumaan, kilot karisi ja sain pikkuhiljaa oman elämän takaisin.

Vierailija
28/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen laihduin 45 kiloa koska kerrankin oli aikaa tehdä ruokaa, ulkoilla ja pitää itsestä huolta. Niin me ollaan ihmiset erilaisia.

Jotkut ei hallitse omaa syömistään. Ap

Vierailija
29/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on huono asenne ja pakko sanoa vielä kliseisesti että olisi kannattanut miettiä ennen kuin tekee lapsia. Opettele hallitsemaan tunteitasi muulla keinolla kuin syömisen kautta. Kanavoi tuo suuri turhautumisesi johonkin hyödylliseen, kuten urheiluun, lähtee ne hankkimasi kilotkin samalla. Kun alat ottaa vastuuta omista valinnoistasi niin alkaa elämäkin tuntua mukavammalta kaikin puolin! Nyt lenkille siitä kuin olis jo;)

Höpsis! Taas jonkun ilkeän ja ajattelemattoman idiootin puhetta.... ja samanlaiset yläpeukuttaa.

Minä olin myös aika lailla samanlaisessa tilanteessa, eikä sitä olisi voinut mitenkään ennakoida. Kyllä se elämä alkoi siitä pikkuhiljaa helpottamaan ja aloin liikkumaan, kilot karisi ja sain pikkuhiljaa oman elämän takaisin.

Ja lisään et mulla oli (jälkeenpäin ajatellen) varmaan joku masennus. En jaksanut mitään ja hermot oli kireellä.

Vierailija
30/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, miten joka toinen käskee lähtemään lenkille, jos jollakin on ylipainoa. Ei se sillä lenkkeilyllä tipu, vaan vika on ruokailussa.

Jos muuttaa ruokavalion, ei edes tarvitse juosta maratonia.

Toki, jos on enemmän lihaksistoa, niin kuluttaa enemmän energiaa, toki liikunta auttaa verensokerin heittelyyn, toki siitä tulee mielihyvää, ettei herkuilla tartte itseään piristää.

Mutta salilla pitäisi käydä 7000 kertaa, että saisi 10kg tiputettua.

Jos lopettaa sokerin käytön puoleksi vuodeksi, niin ainakin minä sain saman tuloksen. Enkä käy salilla.

Ei nuo toki toki toki-jutut ole mitään vähäpätöisiä asioista. Itselläni se on nimenomaan liikunta, joka saa aikaan hyvät muutokset ruokailussa. Se on se ratkaiseva tekijä, kaiken käynnistäjä.

Vierailija
31/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan minäkin olin sen ylikuorman saanut?!

Opettelin syömään samassa rytmissä lasten kanssa. Oli aikaa tehdä terveellistä ruokaa lisukkeineen, käydä kaupassa ajan kanssa miettien. Ulkoiltiin lasten kanssa ja opettelin nauttimaan kävelystä omana aikana kun mies oli lasten kanssa. En minä alkanut sen enempää lenkkeilemään kuin hifistelemään ruokien kanssa. Peruskotiruokaa lautasmallin mukaan ja päivittäistä hyvän mielen ulkoilua.

Vierailija
32/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en saa sitä hehkutettua hyvää oloa liikunnasta??

Alkaa vain väsyttämään ja olen loppupäivän pahalla päällä.

Hyvä olo tulee vain syömisestä ja nousuhumalasta.

Yhteen väliin (ennen +30kg) aloitin spinningin,siitä tuli vain kurkkukipu ja huono olo. Joka kerta. Kävin 2 kertaa viikko kuukauden ajan

Vierailija
33/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan minäkin olin sen ylikuorman saanut?!

Opettelin syömään samassa rytmissä lasten kanssa. Oli aikaa tehdä terveellistä ruokaa lisukkeineen, käydä kaupassa ajan kanssa miettien. Ulkoiltiin lasten kanssa ja opettelin nauttimaan kävelystä omana aikana kun mies oli lasten kanssa. En minä alkanut sen enempää lenkkeilemään kuin hifistelemään ruokien kanssa. Peruskotiruokaa lautasmallin mukaan ja päivittäistä hyvän mielen ulkoilua.

Yrittänyt olen,en vai pysty hillitsemään syömistä.

Vierailija
34/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en saa sitä hehkutettua hyvää oloa liikunnasta??

Alkaa vain väsyttämään ja olen loppupäivän pahalla päällä.

Hyvä olo tulee vain syömisestä ja nousuhumalasta.

Yhteen väliin (ennen +30kg) aloitin spinningin,siitä tuli vain kurkkukipu ja huono olo. Joka kerta. Kävin 2 kertaa viikko kuukauden ajan

Liian paljon liian nopeasti? Jos sohvaperuna alkaa liikkumaan heti hikijumppaa niin kipeäksi tulee.

Vierailija
35/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoat koko ajan? Ei kuulosta terveeltä. Töissä istuessa voin ymmärtää että lihoo, mutta että sulla on päivät aikaa ulkoilla ja tehdä mitä tykkäät, kaipa vika on muualla kuin kotihoidontuella olossa.

Vierailija
36/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siivoat koko ajan? Ei kuulosta terveeltä. Töissä istuessa voin ymmärtää että lihoo, mutta että sulla on päivät aikaa ulkoilla ja tehdä mitä tykkäät, kaipa vika on muualla kuin kotihoidontuella olossa.

Töissä ei ole koko ajan ruokaa saatavilla kuten kotona. Ulkoilen pakosta koska lapset. Kaikki ei ole ulkoilma ihmisiä.

Tykkään leipoa ja sitä tehdään paljon,mutta myös syödäänkin sitten:D

Vierailija
37/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten moiset lädkit on edes mahdollisia? 5km päivittäinen kauppa tai leikkipuistolenkki rattaiden kanssa, siivouskin vie kaloreja jne.

Ap taitaa olla näitä sohvaperunoita joille sipsukat maistuu js pennut leikkii sisällä keskenään ja syövät muroja ja eineksiä tuuaksi. Toivottavasti pöäsevät pian päiväkotiin!

Vierailija
38/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten moiset lädkit on edes mahdollisia? 5km päivittäinen kauppa tai leikkipuistolenkki rattaiden kanssa, siivouskin vie kaloreja jne.

Ap taitaa olla näitä sohvaperunoita joille sipsukat maistuu js pennut leikkii sisällä keskenään ja syövät muroja ja eineksiä tuuaksi. Toivottavasti pöäsevät pian päiväkotiin!

Kaupat ja leikkipuistot ihan vieressä. Juon aina miehen vapaapäivinä olutta paljon plus vielä krapulamässyt. Leivoin monta kertaa viikossa ja tehdään hyvää ruokaa. Siinä se! Helppoa! Ap

Vierailija
39/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lihominen on jo tarpeeksi paha, mutta että alkoholiongelma vielä siihen päälle? Mitä pahaa oloa oikein yrität turruttaa sillä syömisellä ja juomisella? Nyt pitäisi tehdä sellaisia muutoksia, ettei se oma arki ahdista niin pahasti, että sitä pitää paeta lohtusyömiseen ja alkoholiin.

Miksi noin monta lasta, jos kerran lasten kanssa oleminen ja kotiäitinä häärääminen ajaa alkoholiongelmiin? Itseänikin puudutti tuo kotona olo lapsen kanssa, mutta yhden lapsen kanssa se ei käynyt ihan sietämättömäksi. Ja vaikka en kotiäitivuosien jälkeen oikein päässyt työelämään, niin ei jouduta kuitenkaan ihan köyhyydessä kituuttamaan, kun menot on kohtuullisella tasolla. Kolmen lapsen kanssa pitäisi olla jo kohtuuhyvät tulot, ja jos vaimo ei saa töitä, niin miehen palkka pitäisi olla toimitusjohtajatasoa.

Vierailija
40/45 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi just päinvastoin. Kotona lasten kanssa olin hoikassa kunnossa. Pari kertaa päivässä ulkolua, kauppamatkat ynm. kävellen ja rattaita työntäen joka paikkaan.

Kun palasin töihin aloin paisua, istumatyö. Työmatka istumista autolla tai bussilla.