Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleva teiniäiti kyselee

Vierailija
07.04.2006 |

olen 15 ja raskaana. minkä verran rahaa saa lapsesta kun se syntyy? minä oon aatellu muttaa yksin vauvan kanssa asumaan kun se syntyy. nyt asun kotona. musta tulee siis yh......

eli minkä verran saan sitten rahaa kuussa, ainakin vauvan ja mun lapsilisät, paljonko ne on? minkä verran muuta rahaa? voinko jäädä äippälomalle miten pitkäksi aikaa? olen nyt 9 luokalla ja vauva syntyy vasta elokuussa niin ehdin käydä koulun loppuun

ja sitten piti vielä kysyä milloin äitiyspakkauksen saa? paljonko siitä saa rahaa? kannattaako ottaa rahana?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran eka lapsi on kyseessä, niin äitiyspakkaus kannattaa ehdottomasti ottaa pakkauksena eikä rahana. Sillä rahalla minkä pakkauksen sijasta saat, voit ostaa ehkä murto-osan niistä kamppeista, mitkä pakkauksessa tulee mukana.

Vierailija
2/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

us ottaa asiasta selvää.

Onnea minunkin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä asumisesi ja elämisesi, mutta jos sinulla on kivat vanhemmat, jää kotiin aluksi! Tarvitset varmasti paljon tukea.

Vierailija
4/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei vaan jengi vielä innostu. Olisit vähän enemmän korostanut tuota rahanhinkua + miettinyt vielä että paljonko voi juoda viinaa ku imettää niin saisit jengin lämposeks : )

Vierailija
5/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka lapsi oli koliikkivauva ja huusi aluksi joka yö aamutunneille asti. Emme meinanneet jaksaa kahdestankaan, kun unirästejä tuli niin paljon.

Toivottavasti löydöt siis turvaverkkoa itsellesi, eli ihmisiä, jotka auttavat tarpeen tullen. kannattaa myös ottaa apua vastaan ja kysyä, jos ei jotain osaa.

Itse olen jo likellä neljää kymppiä, mutta lasten kanssa tulee monenlaista eteen, josta ei oikein tiedä että mistä siinä lopulta on kysymys. Kyselemään joudun siis vielä puolta vanhempana.

Kannattaa varmaan selvittää neuvolassa, että mistä kaikkialta voit saada apua ja tukea ja minkälaista.

Hienoa, että olet rohkea nuori nainen. Onnea odotuksellesi ja vauvan syntymälle!

Vierailija
6/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset välit sinulla on vanhempiisi? Minäkin ehdottaisin että jäisit vauvan kanssa asumaan vanhempiesi luokse, ainakin vähäksi aikaa. Ensikotikin voisi olla hyvä paikka, siellä saisit tukea vanhemmuuteen.

Nuorena äitinä on rankkaa, jo pelkästään ympäristön suhtautumisen takia, onnea odotukseen ja hyvää jatkoa sinulle sekä vauvalle! :)

Vierailija
7/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsilisät itsestäsi ja lapsestasi (molemmat ekan lapsen mukaan =) )

- Elatustuki lapsen isältä/kunnalta (oma elatustukesi jos vanhempasi eronneet?)

- Minimi äippäraha

- Asumistuki

- Toimeentulotukea (sähkölasku, kotivakuutus ja lääkäri/lääkekuluihin)