Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on tyytyväinen hormonikierukkaan?

Vierailija
14.10.2017 |

Otin äskettäin ensimmäisen hormonikierukkani ja kiinnostaisi tietää miten tyytyväisyys kierukkaan jakautuu, kun tuntuu, että googlaamalla löytää enemmän näitä ikäviä puolia.

Kuinka moni on tyytyväinen hormonikierukkaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli hormonikierukka 1996-1997, aika tasan vuoden. 

Ovat varmasti noista ajoista kehittyneet, mutta minulle se ei sopinut.

Kaikki tuttavat kehuivat sitä kilvan, tosi niukat vuodot, tai voi jäädä vuodot jopa kokonaan pois.

No, minulla oli niukkaa vuotoa, mutta tuon vuoden ajan joka päivä.

Ehkäisyneuvolassa sanoivat, että kyllä se jää pois, odotellaan nyt vielä pari kuukautta.

Vuoden se siis oli minulla, kyllästyin ja otatin pois. Kävin pari kk. tuon jälkeen sterilisaatiossa, koska lapsilukumme oli täysi ja pillereitä en voi syödä.

Vierailija
2/11 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut tyytyväinen sterilisaatioon? Sitä olen myös harkinnut, lapsilukumme on täynnä mutta ajattelin nyt kokeilla tämän vaihtoehdon ensin. Ennen lapsia söin kauan yhdistelmäpillereitä ja ne sopivat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko lisää ääniä...

Vierailija
4/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
5/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään olisi noin 50% mahdollisuus kuulua siihen tyytyväisen joukkoon. Täytyy toivoa parasta!

Vierailija
6/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat:

Ei tarvitse muistaa ja huolehtia ehkäisystä

Kuukautiset jääneet lähes kokonaan pois, sitä kautta myös kivut

Edullinen, luotettava, helppo

Miinukset:

Kasvokarvoitus on lisääntynyt, samoin paino noussut,

en tosin voi tietenkään varmasti sanoa olisiko niin käynyt myös muutenkin raskauksien ja ikääntymisen vuoksi

Plussan puolella ollaan siis kirkkaasti!

Ja minulla on ollut kierukka jo 7+ vuotta ( toinen kierukka jo menossa)

Vierailija
7/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hormonikierukka 30 vuotta, aina n 7 vuoden välein vaihdettiin. alkuajat olin kokeilupotilaana, jolloin kierukka ei vielä ollut vapaasti saatavilla.

Loppuajat käytin sen kanssa hormnonikorvaushoitoa ja tästä seurauksena sain rintasyövän, mutta itse ehkäisyvaiheessa olin erittäin tyytyväinen ilman mitään ongelmia.

Älkää ottako korvaushoitoa, ja kierukka pois, kun ehkäisytarve loppuu.

Vierailija
8/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ollut aika tyytyväinen jos kierukka olisi pysynyt paikallaan... Ei pysynyt, kolmesti yritettiin (onneksi ei tarvinnut itellä niitä maksaa). Sitten poistettiin kohtu, nyt pari kuukautta kohdutonta elämää ja ei ole ollut vuotoja ikävä.

Vierailija
9/11 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiinko mitään syytä miksi ei kierukka pysynyt? Itselläkin kohdunsuu vaurioitui jonkinverran viimeisimmässä synnytyksessä ja mietin pysyykö kierukka paikallaan...

Vierailija
10/11 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisko sata ääntä täyteen...

Vierailija
11/11 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena-hormonikierukan asennutin vuosi sitten. Kohdallani jostain syystä vasta vanhemmiten (46 v) vuoto ja siihen liittyvät kivut olivat runsaita. Toki kierukan otin ensisijaisesti ehkäisyä varten.

Nyt tilanne on se että vuoto on niukkaa, kivut ajoittaisia ja lieviä. Varsinaisesti verta ei tule, mutta ruskeaa vuotoa ja limaa runsaasti oletetun kuukautisvuodon aikana. Oletetun siksi etten tiedä milloin alkavat, koska rinnatkaan eivät enää kipeydy, joten joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa jokapäivä. Lisäksi ruskean vuodon haju on kammottava (muistuttaa raudan ja kalan hajua), sen haistaa jopa päällysvaatteiden läpi! Joukkopapassa kävin tämän vuoden alussa eikä näytteessä oltu havaittu mitään erikoista.

Onko muilla samansuuntaista havaintoa? Kierukka on ensimmäinen elämässäni ja nimenomaan hormonisellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi