Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarus suuttui lapsemme nimestä

Vierailija
14.10.2017 |

Eli, meitä on 3 sisarusta, olen nuorin. Vanhimmalla sisaruksella on kolme lasta, iät 7-12 välillä, neljäs tulossa . Itse sain juuri esikoiseni, ja etunimeksi tuli isoisäni nimi. Vanhin sisarus suuttui (oikeasti tosissaan, kastajaisissa alkoi jo kiukuttelu ja tiuskiminen) kuullessaan nimen. Kysyttyäni asiasta sen tuhannen kertaa, sisarukseni tiuskaisi, että tuliko mieleen, että he haluaisivat antaa kyseisen nimen tulevalle lapselleen, ja että kyseinen nimi olisi hänelle tärkeämpi kuin minulle, koska isoisämme ja sisarukseni olivat enemmän tekemisissä loppuajasta. Sekin johtui siitä, että asui n.10km päässä, minä yritin käydä pari kertaa kuukaudessa 300km päästä. Kuitenkin...
En todellakaan tiennyt hänen haluavan antaa samaa nimeä. Sitä nimeä ei kuulemma voi toiseksi nimeksikään laittaa, koska on niin tärkeä nimi. Eikä nyt ensimmäiseksi nimeksi, kun serkku olisi sitten saman niminen.
Sanon suoraan, että voi v*ttu. Mun olisi pitänyt automaattisesti tietää hänen nimisuunnitelmistaan, olen itsekäs jne.
Jos olisin tästä nimiasiasta tiennyt, olisin antanut kyseisen nimen toiseksi nimeksi, tai antanut mieheni isoisän nimen.

Onko muita, jotka ovat näin raa'asti ja itsekkäästi varastaneet tietämättä nimen joltain lähipiiriläiseltä?
Saa kertoilla tarinoita myös kolikon toiselta puolelta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos serkuksilla on samat nimet, kun välimatkaakin ilmeisesti on? Oma veljeni ja hänen serkkunsa myös ovat molemmat saaneet nimensä isoisän mukaan. Ei haitannut pätkän vertaa, kun välimatkaa oli eikä läheskään joka vuosi nähty. 

Siskolla voisi olla närkästymisen aihetta, jos hän olisi etukäteen kertonut aikovansa antaa tämän nimen ja lisännyt että se on heille erityisen tärkeä. Mutta ei hänellä silti ole kyseiseen nimeen mitään yksinoikeutta.

Vierailija
2/4 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kummallekaan teistä pälkähtänyt päähän, kuinka itsekäs onkaan se toinen sisarus varatessaan nimeä lapselle, jota kenties ei koskaan edes tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivaan talikynttilät! Myös minun veljeni ja serkkuni ovat samannimisiä. Äidin puoleisessa suvussa ukin etunimi on lähes jokaisen poikalapsen toinen tai kolmas nimi. Ei kukaan voi nimiä omia tai omistaa!

Vierailija
4/4 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku sukulainen vetää herneet nenään nimiäisissä/ristiäisissä. Niin on aina ollut ja niin on aina tuleva.