Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lopettaa lihan syönnin. Vinkkejä?

EiOleRumia
13.10.2017 |

Siis en halua enää syödä lihaa. Millä te ns. korvaatte lihan? ihminen tarvitsee proteiinia! Hyviä reseptejä ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö lihaa

Vierailija
2/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tosiaan tiedä mistä aloittaa ja millä korvata liha niin kannattaa ihan suosiolla syödä sitä lihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lihaa ja aion jatkossakin syödä, koska sairauteni estää niin monen muun ravinneaineen hankkimisen hankalaksi, että en halua itse omilla valinnoilla rajoittaa vielä lisää. Mutta tästä huolimatta minulla joitain perjaatteita, kuten, että yritän ainakin kolmena päivänä viikossa syödä kasvisruokaa. Vähintään kahtena päivänä viikossa yritän syödä kalaa. - Jos nyt pitäisi tai olisin pakotettu aloittamaan kasvisruoan niin menisin  laillistetun ravitsemusterapeutin joka osaisi neuvoa, että mistä saisin niitä ravinteita riittävästi, mitä nyt/ toistaiseksi olen saanut lihasta tai kalasta. Varoisin sen sijaan ravintotrapeutteja ja muita enemmän ja vähemmän hyvin itseoppineita. - Luultavsti etenisin sitten pienin askelin. Ensin siis vain vähentäen lihan käyttöä ja sitten ehkä lopulta kokonaan.     

Vierailija
4/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite söisin joskus lihaa. Enemmän vegee. Problem solved.

Vierailija
5/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut, linssit, seitan, soija, pähkinät, mantelit, kvinoa...

Kylöähän noita kasviproteiininlähteitä riittää. Helppoja kasvisreseptejä löytyy esim. Vegaaniliiton ja vegaanihaasteen sivuilta.

Vierailija
6/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lihaa ja aion jatkossakin syödä, koska sairauteni estää niin monen muun ravinneaineen hankkimisen hankalaksi, että en halua itse omilla valinnoilla rajoittaa vielä lisää. Mutta tästä huolimatta minulla joitain perjaatteita, kuten, että yritän ainakin kolmena päivänä viikossa syödä kasvisruokaa. Vähintään kahtena päivänä viikossa yritän syödä kalaa. - Jos nyt pitäisi tai olisin pakotettu aloittamaan kasvisruoan niin menisin  laillistetun ravitsemusterapeutin joka osaisi neuvoa, että mistä saisin niitä ravinteita riittävästi, mitä nyt/ toistaiseksi olen saanut lihasta tai kalasta. Varoisin sen sijaan ravintotrapeutteja ja muita enemmän ja vähemmän hyvin itseoppineita. - Luultavsti etenisin sitten pienin askelin. Ensin siis vain vähentäen lihan käyttöä ja sitten ehkä lopulta kokonaan.     

Tässä kun sitä palaa lukemaan omaa tekstiään, niin huomaan ajattelevani, että mitähän sitä pitäsi nauttia, että osaisi kirjoittaa sen voimalla selkeämmin. Auttaikohan puolenyön kahvi vai kaakao paremmin. Tarkoitin tietysti alussa. sairauteni tekee sen, että monen lihasta saatavan ravintoaineen korvikkeen hankkiminen olisi työlästä...  

Vierailija
7/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu sairauksiin ja heikkoon oloon. Olin ilman lihaa kaksi kuukautta. Sain flunssan tuona aikana. Myös pyörrytti ja heikotti. Lääkäri sanoi, että syö lihaa niin saat rautaa. Palasin lihaan ja en ole katunut!

Vierailija
8/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pikkuhiljaa jolloin saat enemmän aikaa totutella uusiin resepteihin. 

esimerkiksi:

Jätä kuukaudeksi punainen liha.

Sitten linnut.

Sitten kala.

Sitten muna ja maito jos vegaaniksi haluat.

Vierailija
9/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jämähtänyt siihen kalaan ja maitotuotteitakaan en ole saanut pois jätettyä. Mutta ehkä parempi näin ja ruokailut helppoja.

Vierailija
10/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu sairauksiin ja heikkoon oloon. Olin ilman lihaa kaksi kuukautta. Sain flunssan tuona aikana. Myös pyörrytti ja heikotti. Lääkäri sanoi, että syö lihaa niin saat rautaa. Palasin lihaan ja en ole katunut!

Nyt on niin paksua puppua, että huh. Tai sitten et vaan osannut koostaa sitä ruokavaliotasi.

Nimim. Vegaani, jonka veriarvot vaan parantuneet

Vierailija
11/11 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä juttu. Mä olen ollut yli 10 vuotta kasvissyöjä ja olen erittäin harvoin sairas. Viimeksi mulla oli jokin flunssan tapainen v. 2015 ja sitä ennen en edes muista. Töissäkin mä olen yleensä ainut joka ei saa työpaikalla kiertävää tautia ja siitä onkin jopa välillä kuittailtu, että miten voi olla etten ole ikinä kipeä. Että niin heikoilla mennään.