Kuinka vanhoja munia olette syönyt?
Löysin jääkaapistani täyden kymmenen muna munarasian. Olin sen jostain syystä tunkenut oven ylälokerikkoon, jota en normaalisti tee, vaan säilytän munat ihan huoneenlämmössä, tai jääkaapin hyllyllä.
Munissa parasta ennen päivämäärä 11.08, eli parhaus päättynyt jo pari kuukautta sitten. Ovat siis olleet kokoajan jääkaapissa. Uskaltaiskohan niitä vielä syödä, tai käyttää leivonnassa?
Kuinka vanhoja te olette käyttänyt?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Siis teinhän minä vesitestin kyllä ja hyvin ne muutama kelluivat, mutta kellumaanhan ne alkaa jo muutaman viikon päästä päiväyksestä, eikä se vielä mitään todista. Olen kyllä syönyt kelluvia munia ennenkin ja ihan hyviä ovat olleet.
Kuten täällä jo joku sanoikin, niin lasiin aion rikkoa totta kai, mutta sitä tässä pähkäilin, että onko todennäköistä, että sieltä voi löytyä mätämuna, nimittäin kerran on moinen kohdalle osunut, tosin ihan ennen parastaennen päiväystä ja se oli karsea kokemus. Yrjöttää jo pelkkä kyseisen tapauksen muistelu, niin kammottava se lemu oli ja täytti hetkessä koko asunnon ja oli pakko tuuletta asuntoa koko päivä.
En ole tarkka munien päiväyksistä, eivätkä olleet vanhempanikaan. 45-vuotisen elämäni aikana olen silti kohdannut vain yhden pilaantuneen munan. Omasta mielestäni ei siis kovin todennäköistä.
Kokeile kirkasta valoa vasten. Pilaantunut on tumma. Valotestillähän ne siellä pakkaamossakin etsitään.
Siis teinhän minä vesitestin kyllä ja hyvin ne muutama kelluivat, mutta kellumaanhan ne alkaa jo muutaman viikon päästä päiväyksestä, eikä se vielä mitään todista. Olen kyllä syönyt kelluvia munia ennenkin ja ihan hyviä ovat olleet.
Kuten täällä jo joku sanoikin, niin lasiin aion rikkoa totta kai, mutta sitä tässä pähkäilin, että onko todennäköistä, että sieltä voi löytyä mätämuna, nimittäin kerran on moinen kohdalle osunut, tosin ihan ennen parastaennen päiväystä ja se oli karsea kokemus. Yrjöttää jo pelkkä kyseisen tapauksen muistelu, niin kammottava se lemu oli ja täytti hetkessä koko asunnon ja oli pakko tuuletta asuntoa koko päivä.