Hyväksytkö koulutuksesta leikkaamisen?
Miksi sieltä ei saisi leikata? Miksi virkamieskouluissa pitäisi elellä kuin herran kukkarossa? Huom. niitä ei lakkauteta, vaan leikataan. Monille vaikea ymmärtää ero.
Kommentit (6)
Pidän sitä hieman lyhytnäköisenä.
Suomen kaltaisella pienellä maalla ei ole varaa Amerikan tyyliseen järjestelmään, jossa iso osa kansasta ei tosiaan osaa kuin ne kolme kirjainta, joilla on mitään merkitystä "U, S and A" ja sitten riittävän iso osa opiskelee hyvissä kouluissa omaan piikkiin.
Suomessa näetsen tuo hyvissä kouluissa omaan piikkiin opiskelevien joukko jäisi liian pieneksi. Meidän ainoa reseptimme menestyksen ja vaurauden ylläpitämiseen/kasvattamiseen käy sen tietä, että täällä on koulutettu väestö.
Sinänsä koulutuksessakin on varmasti löysiä. Erityisesti tietenkin korkeakouluissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa, joissa iso osa budjetista kuluu "oheisörvellykseen" varsinaisen opetuksen ja tutkimuksen sijaan. Löytyy jos jonkin sorttista assistenttia, ali- ja yliopettajaa ja ties mitä. Byrokratiaa tulisi karsia.
En todellakaan hyväksy! Nyt jo ollaan tilanteessa jossa peruskoulun päättävät eivät osaa edes kunnolla lukea!
Vierailija kirjoitti:
Pidän sitä hieman lyhytnäköisenä.
Suomen kaltaisella pienellä maalla ei ole varaa Amerikan tyyliseen järjestelmään, jossa iso osa kansasta ei tosiaan osaa kuin ne kolme kirjainta, joilla on mitään merkitystä "U, S and A" ja sitten riittävän iso osa opiskelee hyvissä kouluissa omaan piikkiin.
Suomessa näetsen tuo hyvissä kouluissa omaan piikkiin opiskelevien joukko jäisi liian pieneksi. Meidän ainoa reseptimme menestyksen ja vaurauden ylläpitämiseen/kasvattamiseen käy sen tietä, että täällä on koulutettu väestö.Sinänsä koulutuksessakin on varmasti löysiä. Erityisesti tietenkin korkeakouluissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa, joissa iso osa budjetista kuluu "oheisörvellykseen" varsinaisen opetuksen ja tutkimuksen sijaan. Löytyy jos jonkin sorttista assistenttia, ali- ja yliopettajaa ja ties mitä. Byrokratiaa tulisi karsia.
Toinen kappale onkin asiaa, mutta alkuosa...
Kuten sanottu, mitään ei olla lakkauttamassa, vaan leikkaamassa!
Todellakin hyväksyn. Olen itse korkeasti koulutettu eikä minulla ole lapsia, enkä aio niitä myöskään hankkia. Koulutuksesta leikkaaminen on vain hyödyksi minulle, en joudu rahoittamaan sitä verojen kautta kun en itse palvelua enää käytä, ja jos koulutuksen taso heikkenee niin minulla on vanhempanakin paremmin töitä, kun olen itse korkeasti koulutettu.
En hyväksy.
Sen verran kyllä toivon vanhemmilta, että seuraisivat poikiensa läksyjen tekoa yms.
Harva teinipoika on innostunut koulusta. Seuratkaa vähän. Ja kannustakaa lukemaan.
Ei tarvitse hikaroida.
Asia on vähän niin, että huonoilla papereilla mennään sinne minne joku muu määrää, mutta paremmilla voit itse päättää.
Mikä on virkamieskoulu? Ei sellaisia ole olemassakaan. Ai niin on toki polamk. Mutta ei ne sielläkään missään herrankukkarossa elele.
Koulutuksesta ei pidä leikata, koska se on käytännössä ainoa, millä Suomi voi oikeasti parantaa kilpailukykyään.