Työpaikalla ESIMIES EI VASTAA mun yhteydenottoihini
Olen hoitovapaalla, jäämässä uudestaan ä-lomalle. Yrittelin ilmoitella esimiehelleni, hän ei vastaa. Häntä ei tavoita s-postilla eikä puhelimella. Viikkoihin. Olen aina ilmoitellut asiani ajoissa. Tuntuu kurjalta kun reagointitapa on tuo:(
Viime keväänä yritin tavoitella häntä myös kun oli asiaa, sama juttu. 2 viikon kuluttua, ja lukuisten tivaamisten jälkeen suostui vastaamaan yhteen s-postiviestiin. Ja sanoi että laita mieluummin meiliä kun häntä on puhelimella niin vaikea tavoittaa.
Alkaa tuntumaan että enpä taida kovin tervetullut enää ko paikkaan olla. Vai onko tämmöinen hällä-väliä-asenne yleistäkin?
Kommentit (12)
Puhelimen päähän sitä ei saanut, mutta en koskaan montaa kertaa yrittänytkään, koska se oli turhaa energian hukkaa. Kaikkien pomojen kanssa ei vaan jutella mukavasti, vaan meilläkin asiat laitettiin sähköpostina vain ilmoituksina ja sitten luotettiin, että on mennyt perille. Laitetut sähköpostit muuten kannattaa tulostaa itselle paperille, jotta pystyy näyttämään toteen, että on ilmoittanut asioista ajoissa. Meillä nimittäin kävi niinkin, että esimies sulki minun sähköpostini, ja siinä katosivat " todistusaineistoni" . No, minulla ei onneksi ollut juuri mitään todistettavaa, mutta kyllä se opetti, ettei kannata luottaa mihinkään kuin itseensä.
Sittemmin minulta vähennettiin tunteja radikaalisti, jolloin kieltäydyin osa-aikatyöstä ja näin pääsin koko ikävästä esimiehestä eroon.
On ihan käsittämätön tämä suomen systeemi että työnantaja velvoitetaan vuosikaudet pitämään työntekijä jota ei työpaikalla näy ei kuulu. Vaikka tilalle olisi tulijoita. Puhumattakaan kunstannuksista mitä työnantajalle koituu äitiyslomista. Itse henk. koht. palkkaan paljon mieluummin miehiä.
Laitoin vielä palkanlaskijallekin viestiä, hän pitää yllä tietoja siitä kuka on ä-lomalla, hoitovapaalla jne. Siten on ilmoitettu kahteen paikkaan ainakin. Lisäksi jätin kopion viesteistä vielä Lähetettyihin viesteihin jos alkaa väittämään ettei ole ilmoitettu ajoissa.
Ikävää kumminkin. Tämä pomo tuli sen jälkeen kun jäin ä-lomalle. Aiemmat esimiehet oli reiluja ja mukavia, tämä vaikuttaa kyllä joltain ihan muulta.
t. ap.
Mä soittaisin joko pääpomolle että saisin asiaan varmistuksen että olen sen ilmoittanut, tai sitten muuten todistettavasti ilmoittaisin pomolle ja antaisin sen olla vastaamatta, jos ei kerran mitään osaa reagoida, enkä mä välttämättä tarvi sen kommenttia yhtään mihinkään.
Voi pomo reppanaa:(
*itkee kyyneleet valuen*
ap.
Vierailija:
On ihan käsittämätön tämä suomen systeemi että työnantaja velvoitetaan vuosikaudet pitämään työntekijä jota ei työpaikalla näy ei kuulu. Vaikka tilalle olisi tulijoita. Puhumattakaan kunstannuksista mitä työnantajalle koituu äitiyslomista. Itse henk. koht. palkkaan paljon mieluummin miehiä.
Vierailija:
ap.
Vierailija:
Mene käymään työpaikalla ja kysy samalla uudet yhteystiedot, kun niissä näyttää olevan " jotain vikaa" .
Sulla on joko työpaikka palatessas, tai sit ei. Elämää se vaan on.
Perspektiivi voi tosiaan hämärtyä kun on poissa työelämästä...
Ilkeitä ämmiä olette!