Noniin, onko täällä jo tänä vuonna valitettu, kun aikuiset lapset menevät jouluaattona vanhemmilleen?
Monivuotisen palstaperinteen mukaan on perisynti viettää vanhempiensa luona jouluaattoa mikäli ihminen on ehtinyt täysi-ikäistymään ja muuttamaan omilleen.
Kommentit (10)
Palstamammojen mielestä kaikki, mistä ei itse pidä tai kaikki, mitä ei itse tee, on väärin. Asiat voi tehdä oikein vain heidän tavallaan.
Omat vanhempani todennäköisesti suuttuisivat jos en menisi käymään heillä jouluaattona.
Tuo olisi ihan täydellistä. Olla perheetön ja käydä vanhemmilla jouluaattona. Sitten, jos olisivat liian vanhoja, he voisivat vastavuoroisesti tulla käymään jouluaattona. Perheellisillä ei sitä iloa ole. Lapsista pitää huolehtia. Voi perheettömien vapautta.
Ja oma valitusketju aiheesta, kun JOUTUU menemään jouluksi anopille.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi ihan täydellistä. Olla perheetön ja käydä vanhemmilla jouluaattona. Sitten, jos olisivat liian vanhoja, he voisivat vastavuoroisesti tulla käymään jouluaattona. Perheellisillä ei sitä iloa ole. Lapsista pitää huolehtia. Voi perheettömien vapautta.
No meillä vietetään joulua yhdessä myös perheellisten kanssa. Tänäkin vuonna joulupöydässä on väkeä jo neljässä sukupolvessa.
Tuollaista huolta ei ole. Vanhempani nauttivat rauhallisesta joulusta. Toki kylässä pyörähdetään mutta ei olemalla olla.
Vanhempamme ovat viimeiset 20 joulua viettäneet meillä täysihoidossa.
Niin kyllähän siinä taistelua käydään kenen luona nuoret viettävät joulun. Kuitenkaan nuoret parit eivät repeä samaan aikaan joka paikkaan ja mummeilla ja ukeillakin (jos vat vielä elossa) on kysyntää.
Itse olen nyt saanut elää sitä onnellista aikaa kun joulupöydässä on kymmenkunta läheisintä ihmistä. jossain vaiheessa se sitten muuttuu taas toisin päin.
Mun miestä sellainen voisi yleistyä, että vuorotellaan kenen luona perheestä ollaan ja kaikki vois tuoda sinne jotain tarjottavaa. Pienissä kerrostaloasunnoissakin tuo onnistuu, jos ei tarvitse yksin tehdä kaikkea, säilöä jääkaappiin ym.
Koska tietenkin palstan mukaan aikuinen = omakotitalo. Palstamammat kieltäytyvät ymmärtämästä, että on aikuisia ihmisiä, jotka asuvat karrostalossa (jopa yksiöissä!). Siellä ei paljon vieraita kestitä, kun edes ruokapöytää ei torppaan mahdu, vaan pitää kököttää sängyllä lautanen kädessä.