Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villiintynyt valkovuoto... MILLÄ EROON?

07.04.2006 |

Kävin tänään toiveikkaana apteekissa.

Kerroin ettei kutise eikä mitään

muutakaa oo ku aivan järkyttävä valkovuoto oireena.

(Välillä voisinkuvitella että on tullut pissat housuun, näin kuvaillakseni...)

No, eipä antanu täti sieltä ns. lääkkeitä esim. Gynodaktarin vaan

antoi vaan maitohappobakteereja sisältävää Vivag female-nimiset kapselit. Auttavat kuulemma vain hetken jos sitäkään.

Että ei voi auttaa oikeen mikään.

Kantsisko nyt kuitenkin käydä jossain hiivatestissä terkkarilla, s

aako sitä jotain eri lääkettä vaik reseptillä vai

joudunko tästä vaivasta nyt kärsimään sitten loppuraskauden eli kolme pitkää kuukautta? Ei ole kivaa, ei.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kerrottiin, että kuuluu normaalina osana raskauteen. Eli eipä voi oikein muuta kun kärsiä.. Hiivan oireisiin normaalisti kuuluu myös kutina, mutta eipä se varmaan haittaakaan vaikka kävisit lekurissa tarkistuttamassa onko sinulla jotain pöpöä.

Vierailija
2/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveesti lisääntynyt valkovuoto raskauden aikana. Välillä tosiaan tuntuu, että ois pissaa valahtanut housuun, mutta valkovuotoa se vaan on. Ikävää, mutta pakkohan sitä on kärvistellä. En vois kuvitellakaan olevani ilman pikkuhousunsuojaa, niitä menee useita kappaleita päivässä.

Tytteli-83 rv 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin haittaa on siitä jos käyt tarkastamassa tilanteen lääkärillä. Yleensä aina hiivatulehdukseen liittyy kutina, mutta varmuudenhan kertoisi lääkäri. :)

Red_Cat & Möykky 32+6

Vierailija
4/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa parannuskeino lienee synnytys.

Niin kauan kun ei ole tulehdusta (eli seuraa tuoksua, väriä, rakennetta ja kutinaa).

-kanssakärsijä-

5/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli samaa ongelmaa oikeastaan läpi koko raskauden, ph-suojia meni monta päivässä mutta sitten jouduin antibioottikuurille poskiontelotulehduksen takia rv 32 noin suunnilleen, ja siihen kuuriin loppui tuo valkovuoto. Sen jälkeen sitä on tuskin nimeksi tullut, ei tarvitse edes ph-suojaa välttämättä. Äitipolin lääkärille kun mainitsin asiasta sen hoksattuani, sanoi että saattoi olla joku tulehdus joka meni siinä samalla kuurilla ohitse sitten. omituista, mutta näin kävi. Hiivanhan tuo kuuri olisi vain villiinnyttänyt, eikä minulla mitään hiivan oireita todellakaan ollut.

Vierailija
6/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimeen 1-2 kertaa päivässä laitettavia maitohappobakteereja ja ne todellakin auttoivat :o Eli valkovuoto ja haju vähenivät. Mitään tulehdusta ei siis minullakaan ollut (vaikka varmuudeksi olin vähän aikaisemmin käyttänyt hiivakuurin - josta ei ollut apua).

Apu ei ollut kovin pitkäaikainen (olisiko ollut muutamia päiviä), mutta oli nopea. Ja niitä maitohappoja voi varmaankin käyttää vaikka koko ajan, jos rahapussi kestää :)

Vierailija
7/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla neuvolassa lääkäri kehoitti hakemaan apteekista Gynophilusta (maitohappobakteereita) ja käyttämään viikon verran. Minullakaan ei oireita ollut eikä edelleenkään ole kuin tuo hieman runsaampi valkovuoto mutta lääkäri piti varmempana käyttää tuo kuuri. Ja parempi niin koska jos hiiva pääsee minulla kunnolla ryöhähtämään niin siitä on leikki kaukana.

Ja kuten virtsatulehduskin, voi hiivakin muhia raskausaikana piilevänä eli ei oireile selvästi. Ja koska kuurista ei mitään haittaa ole niin miksi ei. Parempi ottaa varman päälle.

Ja raskausaikana kun vielä niin moni muuten tehokas lääke on kiellettyjen listalla.

Vierailija
8/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lääkärini suositteli luonnonjugurttia (sormella dipaten), eri merkkejä vaihdellen. En kyllä ole vielä itse kokeillut mutta vakuutti toimivan.