Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keräätte muumimukeja?

Vierailija
13.10.2017 |

Nostalgian vuoksi? Onko teillä ollut millainen suhde lapsena muumeihin?
En tiedä olenko ainoa, joka lapsena suorastaan vihasi muumeja. Olen nyt parikymppinen ja muumit eivät herätä minussa mitään tunteita, mutta näin parin vuoden aikana äitini on jostain syystä kerännyt minulle jo huomattavan määrän muumimukeja. Tuttavistani muumimuki-intoilijat keräävät mukeja nostalgian vuoksi ja he käyttävät aina lempihahmollaan kuvitettua mukia. Itse en edes tiedä hahmoista kuin vain suosituimmat.
Kai noista kahvia juo, mutta mieluummin käyttäisin niitä perus teemamukeja jotka ovat yhteensopivia muun astiastoni kanssa. En vain viitsi olla käyttämättä. Äitinikään ei tietääkseni ole ikinä ollut innostunut muumeista, mutta halusi alkaa niitä keräämään minulle, koska kaikki muutkin käyttävät muumimukeja.
Onko teissä muissa ketään joka on joutunut myös tahtomattaan muumimukikeräilijäksi vai herättääkö muumimukit teille aina lämpimiä lapsuudenmuistoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsena muumeista pitänyt, mutta aikuisiällä on kuitenkin tullut hankittua melkoinen määrä muumimukeja. Osaltaan syynä on käytännöllisyys. Sopivat hyvin sekä arkeen että lapsiperheen (kahvittelu) juhlaan. Toisaalta itseäni kiehtoo myös keräilypuoli. On kiva yrittää löytää mukeja edullisesti. Nykyään se ei enää oikein onnistu kun keräilijöitä on niin paljon, mutta suurimmasta osasta mukeja olen maksanut murto-osan niiden nykyarvosta. Aikanaan ostin myös sesonkimukeja isomman määrän ja myin niitä sitten muutaman vuoden päästä 5-10 kertaisella hinnalla.

Keräilypuoli on kuitenkin vaan sivuseikka. Meillä on kaikki 100+ euronkin mukit lasten jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
2/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä hyvä pointti, että suurin osa lapsista tykkäävät niistä. Itselläni ei vielä ole lapsia eikä varmaan tulossakaan vielä päälle kymmeneen vuoteen. Voisin kyllä kestitä niillä siskonlapsiani ja kummityttöäni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräileminenhän on se viimeinen tsäänssi, kun kaikki muut huuhaat on jo kokeiltu!

Vierailija
4/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin lapsena muumeja, enkä vieläkään oikein välitä niistä. Minulla ei todellakaan ole yhtään muumitavaraa. Jos joku ostaisi minulle muumimukin lahjaksi, myisin tai antaisin sen pois. Onneksi ainakin lähiperhe muistaa antipatiani muumeja kohtaan eikä ole edes yrittänyt antaa minulle mitään muumiaiheista tavaraa.

Vierailija
5/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Käytän myös vanhimpia ja arvokkaimpia muumimukejamme keräilijöiden järkytykseksi. Tahtoisin omistaa vähemmän vähän kaikkea. En ole itse ostanut näitäkään. Voisin toki myydä ne, mutta kyllä kai ne käyttämälläkin joskus hajoavat?

6/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään niitä että saan ne myöhemmin myytyä kovaan hintaan

Vierailija
7/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2904 kirjoitti:

Kerään niitä että saan ne myöhemmin myytyä kovaan hintaan

Tuosta unesta tuskin heräät!

Vierailija
8/8 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin toki myydä ne, mutta kyllä kai ne käyttämälläkin joskus hajoavat?

Aika huonosti ne hajoaa. Meillä on osa mukeista ollut käytössä jo yli 20 vuotta.