ABBA - Elämäni yhtye
Kommentit (45)
Kyllä ABBA on paras vieläkin. Ihanaa musiikkia.
10-vuotiaana olin ABBA-fani ja edelleenkin ABBA on mahtavaa kuunneltavaa. Parhaita on Head Over Heels,One of us, The Name Of The Game,Gimme Gimme Gimme, Voulez-Vous ja parhain eli Eagle. Nykyisin olen 13-vuotias.
Minulle ABBA on myös ollut elämäni yhtye jo vuosikymmeniä. Ostin ABBA-GOLD-kokoelman heti ilmestymispäivänään melko tarkalleen 25 vuotta sitten. Sen jälkeenkin olen ostanut sen kaksi kertaa v. 1999 ja 2008 remasteroituna versiona. Enää en tosin osta uusia julkaisuja albumista, koska en usko, että äänenlaatua saadaan niissä enää paranneltua. Minulla on heidän albumeistaan myös vinyylipainokset ja CD-julkaisut useana versiona ja tietenkin monia muita kokoelmalevyjä. Lisäksi tietenkin DVD:T. Kuuntelen ABBAa lähes päivittäin edelleen. Yhtyeellä on omat faninsa, joita on ympäri maailmaa,joten emme ole ainoat. GOLD-kokelma on ollut jo vuosia iTunes albumeissa vähintään top 20-30:ssa. Nyt odotan uutta. Mamma Mia-leffan jatkoa ja v. 2019 alkavaa virtuaalikonserttikiertuettta.
Fanitan vieläkin, vaikka olen 60-luvulla syntynyt.
Benny Andersson ja Björn Ulvaeus olivat lajeissaan aivan jäätävän huikeita neroja. Tuskinpa syntyy vastaavia enää koskaan?
Kestosuosikkejani:
- One of us
- Knowing Me knowing You
- My Love, My Life on aliarvostettu & huippukaunis (https://www.youtube.com/watch?v=rIaN-HRR92A)
Herkänhauraan Agnetan ääniala (sopraano) ja koko habitus oli bändille merkittävä tavaramerkki.
Moni asia (mm. taustavoimat) loksahti bändin jatkouralla kohdalleen, menetys ei ollut sattumaa.
Abba on aivan mahtava ja diggailen, muttei elämäni yhtye.
Olen -72 syntynyt ja 2000 luvulla syntyneet lapset tietää kyllä Abban, Britneyn ja sukkahousuhevin!
En ole fani, mutta mm. Chiquitita, I Have a Dream ja Fernando ovat hyviä kappaleita.
Se on kyllä totta, mitä joku edellä sanoi, että ABBAlla ei ole varsinaisesti huonoja kappaleita. Joskus teininä kuuntelin ABBAn levyjä ja muistan, ettei koskaan tarvinnut kelata (kuuntelin kaseteilta), vaan kaikki laulut olivat heti ensi kuulemalta mieleenpainuvia ja hauskoja. En kuitenkaan ole suuri discon ja popin ystävä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Oon syntynyt 1990 ja rakastan ABBAA! Kuuntelin niitä ikivihreitä biisejä jo lapsena, silloin kun muut fanittivat Spaissareita ja Bäkkäreitä.
Niin, kyllä :) Ap