Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mari Vesala ja homepakolaisuus

Simo
12.10.2017 |

Juuri nyt EVS - mitä mieltä?

Yksi käytännön kysymys: miten monikemikaaliyliherkkä blondaa hiuksensa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkyydet kirjoitti:

Heinäallerginen ei oireile välttämättä koivulle. Maitoallerginen ei vehnälle. Hallloota hei!!! Ei monikemikaaliyliherkät ihan kaikille kemikaaleille oireile.

Ja jos on allerginen salaatinlehdelle niin sitä voi syödä mutta siihen EI saa koskea.

Vierailija
42/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja epäilemättä Mari edellisen tempun tehnyt onnistuneesti, koska eihän häntä voi epäillä?

Mikä se edellinen temppu oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

Mutta luulisi, että jos on MONIkemikaaliyliherkkä, eikä voi halata sellaista henkilöä, jolla on meikkiä, niin yhdisteet joissa on vetyperoksidia aiheuttaisivat reaktion.

Voin olla väärässäkin. Siksi kysynkin käytännön vinkkejä: miten blondaus toteutetaan?

Jospa vetyperoksidi ei aiheuta oireita, siinä kun on vain vettä ja happea.

Vierailija
44/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simo kirjoitti:

Mutta luulisi, että jos on MONIkemikaaliyliherkkä, eikä voi halata sellaista henkilöä, jolla on meikkiä, niin yhdisteet joissa on vetyperoksidia aiheuttaisivat reaktion.

Voin olla väärässäkin. Siksi kysynkin käytännön vinkkejä: miten blondaus toteutetaan?

Jospa vetyperoksidi ei aiheuta oireita, siinä kun on vain vettä ja happea.

Siis vetyä ja happea, piti sanomani. Vaikka on siis hyvin lähellä vettä kemialliselta koostumukseltaan.

Vierailija
45/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon sisko ole stailisti Minttu Vesala ja lapsensa on nuori (teini)drag-artisti? Ei sillä et niillä olisi mitään merkitystä. Minttua näin yhteen aikaan koiraa taluttamassa Kirran lähellä.

Edward Vesalan tyttäriä molemmat joo.

Vierailija
46/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pään sisällä olla hometta tällä Vesalalla.

Vierailija
47/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että monet homesairastuneet alkavat reagoimaan myös luonnonhomeille sairastuttuaan. Siksi syksy ja kevättalvi voi olla hankalaa aikaa, samoin Suomen ilmasto. Kaikilla oireilu ei laajene ulkohomeisiin, jotka ovat yleensä korkeintaan lieviä allergeenejä. Tuskinpa kukaan esim alunperin sairastuu homesairauteen viettämällä ulkona metsässä liikaa aikaa. Sen sijaan voi hyvin sairastua homevaurioisessa rakennuksessa. Homelajeja on myös kymmeniä. Vauriorakennuksessa tyypillisesti on eri lajien coctail, vaurion pitkittyessä lajiston toksisuus lisääntyy kun ensivaiheen lähinnä viihtyvyyshaittaa ja hajuhaittaa aiheuttavat lajit korvautuvat vaarallisemmimla toksisilla lajeilla. Jotkut lajit lisäksi yhdessä esiintyessään vahvistavat toistensa vaikutuksia joten kaikki homerakennukset eivät ole yhtä vaarallisia kuin toiset. Eiväthän myöskään metsän sienet ole kaikki myrkyllisiä. Joitakin syödään, osa taas tappaa. Sama homeissa. Jos rakennuksessa kasvaa esim stachybotrus, sairastuu lähes takuuvarmasti. Joku toinen laji ehkä ei sairastuta.

Vaurirakennuksessa lisäksi kasvualalusta on eri kuin luonnossa ja homeenlisäksi kosteusvaurion esim kastuneet muovit, liimat yms erittävät lisäksi päästöjä, myös rakennusnon tiivis, vrt ulkoilma.

Kyllähän näitä ulos evakuoituneita on paljon muitakin, esim tämä pohjoisessa ´asuva` miesopettaja, joka ei voi asua edes perheensä kanssa pahan sairastumisen vuoksi

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/joulun-lukupaketti-home-ajoi-teltt…

Vierailija
48/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa nyt näihin sairauksiin koska en niistä mitään tiedä, mutta olin itse tuon jakson yleisössä eilen ja mua huvittaa toi että sen studion ulkopuolella oli nää teltat ja tyypit haastattelun ajan ja kun lähetys loppui niin teltal oli kerätty pois ja ihmiset hävinneet.. :'D Telkussa tietty näytti niinkuin olisivat kuvanneet jossain teltta leirissä missä nää tyypit on asunu kuukausia.. :D

Vierailija
49/63 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

Juuri nyt EVS - mitä mieltä?

Yksi käytännön kysymys: miten monikemikaaliyliherkkä blondaa hiuksensa?

Ja kai vaatteissakin väriaineita on?

Vierailija
50/63 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa nyt näihin sairauksiin koska en niistä mitään tiedä, mutta olin itse tuon jakson yleisössä eilen ja mua huvittaa toi että sen studion ulkopuolella oli nää teltat ja tyypit haastattelun ajan ja kun lähetys loppui niin teltal oli kerätty pois ja ihmiset hävinneet.. :'D Telkussa tietty näytti niinkuin olisivat kuvanneet jossain teltta leirissä missä nää tyypit on asunu kuukausia.. :D

niin .. kävikö mielessä että teltat olivat siellä tuotannon pyynnöstä? Ja ajattelitko että telttailla saa maikkarin pihassa jatkuvalla syötöllä? Itse olen sairas ja jos olisin ollut siinä voinnissa, olisin itse ollut myös taustajoukoissa. Alunperin sanottiin että muillekin sairaille taustalla saatetaan esittää kysymyksiä, mutta näin ei jostain syystä tehty.

Myös ilma oli kauhea.. kaatosade.. kun sairaat eivät voineet olla sisällä niin oli teltat mukana. Minuun sattuu kun naureskelette täällä.. minullakin 2v kodittomuutta sairauden vuoksi. Kukaan ei voi uskoa kuinka kamalaa tämä on.. maanpäällinen helvetti. Varokaa ettei osu pilkka joku päivä omaan nilkkaan :(

Vierailija
51/63 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin .. kävikö mielessä että teltat olivat siellä tuotannon pyynnöstä? Ja ajattelitko että telttailla saa maikkarin pihassa jatkuvalla syötöllä? Itse olen sairas ja jos olisin ollut siinä voinnissa, olisin itse ollut myös taustajoukoissa. Alunperin sanottiin että muillekin sairaille taustalla saatetaan esittää kysymyksiä, mutta näin ei jostain syystä tehty.

Myös ilma oli kauhea.. kaatosade.. kun sairaat eivät voineet olla sisällä niin oli teltat mukana. Minuun sattuu kun naureskelette täällä.. minullakin 2v kodittomuutta sairauden vuoksi. Kukaan ei voi uskoa kuinka kamalaa tämä on.. maanpäällinen helvetti. Varokaa ettei osu pilkka joku päivä omaan nilkkaan :(

-.-' Tottakai tiedän että teltat olivat sielä tuotannon pyynnöstä. Ja sanoinkin vain että huvitti se miltä koko homma oli tellkariin saatu näyttämään. Niinkuin monet muutkin asiat.

Vierailija
52/63 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on se sama Mari Vesala-niminen häslä kuin takavuosina, niin en ihmettele lainkaan. Seuraavaksi sitten vesisuonet, amalgaami- ja sähköyliherkkyys.

Vierailija
53/63 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on se sama Mari Vesala-niminen häslä kuin takavuosina, niin en ihmettele lainkaan. Seuraavaksi sitten vesisuonet, amalgaami- ja sähköyliherkkyys.

Sama on. Sitä sähköyliherkkyyttä odotellessa. Luonnollinen seuraava askel. On valitettavaa ettei meillä ole enää pakkohoitoon ohjausta päihdeongelmaisille ja/tai psyykeongelmaisille.

Vierailija
54/63 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaus ole kuviteltu,vaikka siihen ei ole vielä olemassa testiä.Se ei tee pahoinvointia,sydänoireita,niveloireita,uupumusta ,kovia kipuja ym.olemattomiksi,valitettavasti. Varmasti kaikki ,jotka ovat menettäneet lähes kaiken kuten terveytensä,omaisuutensa,työnsä ja sosiaalisen elämänsä kuvittelevat joka päivä ,millaista olisi olla taas terve,mutta se ei valitettavasti ole mielikuvituksesta kiinni.Olisikin !Ei kukaan halua nukkua ja elää ulkona vuosikausia vailla sisätiloja joissa pystyy olemaan,voida pahoin jaksamatta juuri mitään,vailla tuloja ja ilman sosiaalista elämää.Sellaista mielikuvitusta ei ole kellään.

Vierailija
55/63 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavasti sanottu ,ei näytä kirjoittajalla olevan pätkänkään vertaa tietoa tästä asiasta.Meillä kotona oli hometta ja lapseni sairastui juuri niihin sairauksiin,joita näistä homeista on mahdollista saada.Tuttavani on sairastanut 5 v.homesairautta vailla toimeentuloa ja sopivia sisätiloja,pahoinvoivana ja sydän-ym.oireisena.Itkin ilosta kun hän pääsi vanhempiensa kustantamana etelään talven kylmiksi kuukausiksi(nyt jaksoi itse kävellä lentokentällä,aikaisemmin häntä työnnettiin pyörätuolilla) ja pystyi nukkumaan sisällä sängyssä.Niin että kyllä se home taitaa olla ihan jonkun muun kuin Mari Vesalan tai muiden sairastuneiden päässä.Häpeäisit edes !

Vierailija
56/63 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidi on kaikista vähiten allergisoiva hiuskäsittely ja tappaa bakteereita, elävää, kuten hometta.

Vierailija
57/63 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä maksaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavasti sanottu ,ei näytä kirjoittajalla olevan pätkänkään vertaa tietoa tästä asiasta.Meillä kotona oli hometta ja lapseni sairastui juuri niihin sairauksiin,joita näistä homeista on mahdollista saada.Tuttavani on sairastanut 5 v.homesairautta vailla toimeentuloa ja sopivia sisätiloja,pahoinvoivana ja sydän-ym.oireisena.Itkin ilosta kun hän pääsi vanhempiensa kustantamana etelään talven kylmiksi kuukausiksi(nyt jaksoi itse kävellä lentokentällä,aikaisemmin häntä työnnettiin pyörätuolilla) ja pystyi nukkumaan sisällä sängyssä.Niin että kyllä se home taitaa olla ihan jonkun muun kuin Mari Vesalan tai muiden sairastuneiden päässä.Häpeäisit edes !

Etelään?! Et näy tietävän, että E-Euroopan talot ovat liki kauttaaltaan homeessa, enemmän tai vähemmän. Jo tuosta huomaa vian olevan korvien välissä.

Vierailija
58/63 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa, että 40 asunnossa on kaikissa ollut hometta. Tai että verta alkaa tursuta joka paikasta, miksei näitä homepakolaisia ole vaikka Välimeren maissa tai briteissä, joissa ne asunnot on näkyvästi homeessa? Ja homeitiöitä on tosiaan ulkonakin kaikkialla.

Home-ja sisäilmasairaita on kyllä kaikissa maissa ja joissakin edistyksellisissä maissa on jopa omia rakennuksia,esim.virastoja  ympäristöyliherkille. Ruotsissa on myös poliklinikoita ympäristöherkille.Kaikki eivät sairastu homeesta,jotkut sairastuvat rakennuksissa käytettävistä materiaaleista,kemikaaleista jne.

Vierailija
59/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää kun vähättelette todellisia sairauksia. Kokemuksesta voin sanoa että invalidisoiva vaiva. Lääkäritkin ovat aivan pihalla näistä asioista, ei ole osaamista. Kuntoutin itse itseni mutta se onkin pidempi stoori. Helvetin läpikäyneenä sanoisin että älkää pilkatko jos ette asioista tiedä.

Vierailija
60/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin läpikäynyt kirjoitti:

Hävetkää kun vähättelette todellisia sairauksia. Kokemuksesta voin sanoa että invalidisoiva vaiva. Lääkäritkin ovat aivan pihalla näistä asioista, ei ole osaamista. Kuntoutin itse itseni mutta se onkin pidempi stoori. Helvetin läpikäyneenä sanoisin että älkää pilkatko jos ette asioista tiedä.

Aivan, hypokondriastakin voi parantua.