Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mari Vesala ja homepakolaisuus

Simo
12.10.2017 |

Juuri nyt EVS - mitä mieltä?

Yksi käytännön kysymys: miten monikemikaaliyliherkkä blondaa hiuksensa?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pyörä pyörähtänyt jo aikaa sitten...

Vierailija
2/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa hänen meikeistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi se oli rakentanut itselleen homeettoman talon ja muutti kesällä. Mitä ihmettä sille mökille mahtoi tapahtua?

Vierailija
4/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, henkilöt oireilevat mutta eivät sairasta mitään oikeaa, todettavissa olevaa sairautta. Paniikkihäiriössä ja muissa psyykkissä sairauksissa aivan samoja oireita, niin todellakin lääkäreiden vaikea suhtautua. Onhan niitä muka sähköallegikkojakin, vaikea sanoa mitään. Mutta homeita on varsinkin ulkona ilmassa aivan valvasti, miten ihmeessä sitten ulkona voivat olla ???

Vierailija
5/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireitahan noilla oli ulkonakin.

Vierailija
6/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauhealta vaikutti. Haluaisin lukea lisää.

Vierailija
7/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan.

Ja aito kysymykseni on edelleen voimassa. En oikeasti tiedä MITEN monikemikaaliyliherkkä, joka ei voi halata ketään kenellä on meikkiä, saa blondattua hiuksensa. Miten tämä käytännössä toteutetaan?

Vierailija
8/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin vaan sivusilmällä, mutta yhtä asiaa en aivan ymmärtäny. Miksi heidän pitää asua ulkona? Kysyivät kuitenkin ihmisiltä apua, jos on kakkosasuntoja tai voi ottaa sohvalle asumaan. Voihan näilläkin olla kotonaan hometta tietämättään? Mikseivät vuokraa asuntoa? Mitä tarkotti, että kela ja sossu ei auta? Kai ne tulottamalle vuokran maksaa, vaikka homesairas olisikin.

Vai menikö mulla jotain ihan ohi?

Vierailija
9/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla enemmän kyse mielenterveyden ongelmista.

Vierailija
10/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin vaan sivusilmällä, mutta yhtä asiaa en aivan ymmärtäny. Miksi heidän pitää asua ulkona? Kysyivät kuitenkin ihmisiltä apua, jos on kakkosasuntoja tai voi ottaa sohvalle asumaan. Voihan näilläkin olla kotonaan hometta tietämättään? Mikseivät vuokraa asuntoa? Mitä tarkotti, että kela ja sossu ei auta? Kai ne tulottamalle vuokran maksaa, vaikka homesairas olisikin.

Vai menikö mulla jotain ihan ohi?

Siksi pitää asua ulkona kun ei ole löytänyt niin puhdasta asuntoa ettei siellä saisi oireita. Kun elimistö on niin herkistynyt että oireilee homeista ja kamikaaleista tavalla jota tavalliset terveet ihmiset eivät ymmärrä (kunnes itse sairastuvat) 

Vierailija
11/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaaliyliherkkyydet on yksilöllisiä, ei kaikki oireile kaikesta, eikä samalla tavalla kuin muut. 

Vierailija
12/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, henkilöt oireilevat mutta eivät sairasta mitään oikeaa, todettavissa olevaa sairautta. Paniikkihäiriössä ja muissa psyykkissä sairauksissa aivan samoja oireita, niin todellakin lääkäreiden vaikea suhtautua. Onhan niitä muka sähköallegikkojakin, vaikea sanoa mitään. Mutta homeita on varsinkin ulkona ilmassa aivan valvasti, miten ihmeessä sitten ulkona voivat olla ???

Kyllä niitä homeallergisia aivan varmasti oikeasti on. Itse en ole home-allerginen, mutta yhdessä työpisteessä on melko 100% varmasti hometta, aina kun minä (+moni muu työkaveri) käy siellä työskentelemässä alkaa mm. kirvelemään nenän limakalvot ja kurkku karheutuu. En uskaltaisi viettää siellä 8h/päivässä ja riskeerata terveyttäni.

Vierailija
13/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulisi, että jos on MONIkemikaaliyliherkkä, eikä voi halata sellaista henkilöä, jolla on meikkiä, niin yhdisteet joissa on vetyperoksidia aiheuttaisivat reaktion.

Voin olla väärässäkin. Siksi kysynkin käytännön vinkkejä: miten blondaus toteutetaan?

Vierailija
14/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ole siitä, että kyseenalaistaisin kenenkään sairauksia. Ymmärrän, että homeille altistunut alkaa pikkuhiljaa altistumaan kaikelle, kemikaaleille, muoveille ym ym.

En vain ymmärrä miten elimistö pystyy sietämään vetyperoksidia iholla ja herkässä hiuspohjassa, jos se "menee tukkoon" esim. toisen ihmisen meikeistä.

Voisiko joku selittää tätä minulle tarkemmin?

Vierailija
15/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa, että 40 asunnossa on kaikissa ollut hometta. Tai että verta alkaa tursuta joka paikasta, miksei näitä homepakolaisia ole vaikka Välimeren maissa tai briteissä, joissa ne asunnot on näkyvästi homeessa? Ja homeitiöitä on tosiaan ulkonakin kaikkialla.

Vierailija
16/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

Mutta luulisi, että jos on MONIkemikaaliyliherkkä, eikä voi halata sellaista henkilöä, jolla on meikkiä, niin yhdisteet joissa on vetyperoksidia aiheuttaisivat reaktion.

Voin olla väärässäkin. Siksi kysynkin käytännön vinkkejä: miten blondaus toteutetaan?

Vetyperoksidi on vain hapetin. Ei se imeydy. Hiusväreissä on paljon aineita jotka imeytyy epiteelin läpi verenkiertoon. Kuten kaikessa kosmetiikassa. Katso kemikaalikimara.

Vierailija
17/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on tutkitusti paljon eri homeita ilmassa, varsinkin tiettyyn vuodenaikaan.

Vierailija
18/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmämeikki oli itselläänkin .

Vierailija
19/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut ohjelmaa, mutta itse olen altistunut homeelle ja on kemikaaliyliherkkyyksiä ja näillä keleillä ulkona on vaikeampi hengittää, kuin sisällä.

Vierailija
20/63 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut ohjelmaa, mutta itse olen altistunut homeelle ja on kemikaaliyliherkkyyksiä ja näillä keleillä ulkona on vaikeampi hengittää, kuin sisällä.

Enkä pysty olemaan joidenkin ihmisten lähellä. Meikkejä pystyn käyttämään vain tiettyjä, hiuksia värjään vain hennalla. Silläkin tosi harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi