kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Oi kun täällä on kaunis kirkas auringonlaskun hehku vielä taivaalla. Viitsisköhän ihan iltalenkille lähteä, jos vaikka tähtiä alkaa kohta näkyä.
Mimmosia mahtavat olla he, jotka asuvat toisella planeetalla, jonkun kaukaisen tähden kiertolaisella.
Vierailija kirjoitti:
Mimmosia mahtavat olla he, jotka asuvat toisella planeetalla, jonkun kaukaisen tähden kiertolaisella.
Onkohan ne niitä kiertolaisia, jotka viettää prameita häitä? Aika noloo muuten, ettei morsian mahdu autoon mekkonsa kanssa:)
Juokse sinä humma, kun tuo taivas on niin tumma. En nyt muista miten se jatkuu, mutta Tapio Rautavaara sen joskus laulo. Vai, muistanko taas väärin?
Vierailija kirjoitti:
Juokse sinä humma, kun tuo taivas on niin tumma. En nyt muista miten se jatkuu, mutta Tapio Rautavaara sen joskus laulo. Vai, muistanko taas väärin?
Rautavaara oli. Mun isäni veli asui meillä jossain vaiheessa ja hän lauloi joskus iltaisin tuota laulua huoneessaan, säesti kitaralla itseään. Kuulin seinän läpi ja se tuntui mukavalta. Hohhoi, kaikkee sitä muistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Oi kun täällä on kaunis kirkas auringonlaskun hehku vielä taivaalla. Viitsisköhän ihan iltalenkille lähteä, jos vaikka tähtiä alkaa kohta näkyä.
Tai ufoja. Vaikka meteoriitiksi ne sitä eilistä väitti. Nyt oikeesti Juhan afGrann paikalle ja heti.
Minähän oon täällä jo pitemmän aikaa siitä kirjotellu että missäs se lymyilee. Oliko joku etiäinen, kun enneuniakin oon joskus nähnyt.
Onko kaikki taas sinkkupihlajassa vai missä, en mä jaksa täällä yksin kommentoida.
Salenvauvalle muuten pitäis suomi100 -hengessä neuloa sini-valkoinen nuttu, tossut tai torkkupeitto ainakin. Vai käyttääkö lapset viittiä eikä torkkupeittoa ja onko niissä muuta eroa kun nimi?
Meillä oli tänään pihlajassa punatulkkua. Molemmat niin samannäköisiä , että uroksia luulen niiden olleen. Sellaisia sinkkuja meillä oli. Arvelen Salenvauvan saavan aivan ennätysvyöryn nuttuja, tossuja ja muitakin lahjoja kansalaisilta. Kumppareista en ole niinkään varma tai kaatonokkaämpäreistäkään.
Mua väsyttää jo nyt niin paljon etten meinaa pysyä hereillä, pitäiskö vaan luovuttaa ja mennä nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tänään pihlajassa punatulkkua. Molemmat niin samannäköisiä , että uroksia luulen niiden olleen. Sellaisia sinkkuja meillä oli. Arvelen Salenvauvan saavan aivan ennätysvyöryn nuttuja, tossuja ja muitakin lahjoja kansalaisilta. Kumppareista en ole niinkään varma tai kaatonokkaämpäreistäkään.
Toivottavasti Lennukin saa myös jotain, ettei sille tuu paha mieli. Vaikka oman pienen joulukinkun? Tai siis osan siitä, pienikin kinkku vois olla Lennulle liikaa.
Vaikkapa puruluu ois myös kiva lahja sille.
Onkohan Lennulla oma peti vai missä se nukkuu? Joku vois Lennulle myös oman torkkupeiton tehdä. Itse en osaa, ainakaan neuloa, siitä tulis vaan niin ruma ettei Lennu haluais sitä.
Lennulle oma frakki, saisi olla virallinen satavuotiskoira. Ja mitali , jossa olisi tassunjälki kultalehvillä.
Vierailija kirjoitti:
Lennulle oma frakki, saisi olla virallinen satavuotiskoira. Ja mitali , jossa olisi tassunjälki kultalehvillä.
Lennun silmien ja turkin väreihin sopisi parhaiten punainen väri, joka korostaa myös hänen persoonallisuuttaan. Se on vaan joulun aikoihin liian määrittelevä, luullaan helposti tontuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennun silmien ja turkin väreihin sopisi parhaiten punainen väri, joka korostaa myös hänen persoonallisuuttaan. Se on vaan joulun aikoihin liian määrittelevä, luullaan helposti tontuksi.
Tuo olisi tosiaan sopiva Lennulle, ei haittaa vaikka vähän tontulta näyttäis. Tontut ja muut maahiset ovat osa suomalaista kulttuuria. Punainen frakki ja leveä hymy, oi että olisi upea ja juhlava. Varmaan tulis taas kansainvälistä kuuluisuutta hänelle.
Tänään voitais pitää pikkujoulut. Kaivanko jo tonttulakin esille? Siinä on letitkin, se on oikein sievä. Millasia tonttulakkeja teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi tosiaan sopiva Lennulle, ei haittaa vaikka vähän tontulta näyttäis. Tontut ja muut maahiset ovat osa suomalaista kulttuuria. Punainen frakki ja leveä hymy, oi että olisi upea ja juhlava. Varmaan tulis taas kansainvälistä kuuluisuutta hänelle.
Lennu veis satavarmasti koko shown kun se olisi siinä Jennin ja Salen vieressä antamassa tassua vieraille. Epäilyttää hiukan, että saako islaminuskoiset kätellä Lennua, kun eivät kättele Jenniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään voitais pitää pikkujoulut. Kaivanko jo tonttulakin esille? Siinä on letitkin, se on oikein sievä. Millasia tonttulakkeja teillä on?
Minulla on vaan sellainen perinteinen vaatimaton kangaslakki, plussana kulkunen siinä hiipan kärjessä. Koska aloitetaan eli mihin aikaan lakitan itseni illalla?
Keksin juuri, että voin tuunata ton kangaslakkini virkkaamalla reunuksen siihen valkoisesta langasta ja sitten lisäksi 20:n pikkulampun sarjan, patterilla toimivan, jonka ostin Prismasta (tietysti), voisi kietoa kuin huivin olkapäille. Varmasti kilpailuhenkinen valoporoni pihalla järkyttyy ja alkaa taas veisaamaan Joulumaata nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaan sellainen perinteinen vaatimaton kangaslakki, plussana kulkunen siinä hiipan kärjessä. Koska aloitetaan eli mihin aikaan lakitan itseni illalla?
Vaatimattomuus kaunistaa, eli oot varmasti kaunis. Jos 17.45 vedetään lakit päähän ja lauletaan porsaita äidin oomme kaikki. Täytyy muuten tarkistaa, onko mulla glökiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomuus kaunistaa, eli oot varmasti kaunis. Jos 17.45 vedetään lakit päähän ja lauletaan porsaita äidin oomme kaikki. Täytyy muuten tarkistaa, onko mulla glökiä.
Mulla myös tuo perinteinen lakki. Muuten suunnitelma hyvä. 17.45 lauletaan Porsaita ja perään sopii tietysti Sika. Mitä muuta laululistalle?
Mitäs teille tänään kuuluu? Täällä on taas sateinen päivä, niin kun aina. Jotain tarttis tehdä, kun vaan keksis mitä.