Kaveri jäi valheesta kiinni, mitäs nyt?
Eli taustaa. Kaveri muutti perheineen about vuosi sitten. Olin tietty muuttoapuna, kun pyysivät. No, nyt oli mun vuoro muuttaa, ja kysyin, että josko voisivat tulla apuun. Perheen isä vastasi, että "no mutta tottakai, olithan säkin meitä auttamassa, tietty tulen". Laitoin kalenterikutsun asiasta, olemmehan moderneja ihmisiä. Muut kaverit kyselivät viikolla (muuttopäivä oli lauantai), että mihis aikaa alotellaan ja muita yksityiskohtia. Vielä perjantaina tarkistin myös tältä kaverilta, että olihan hällä mun ajantasaiset yhteystiedot (mun puhnro muuttui hetki sitten), ja että jos tulee jotain, niin helpoimmin saa mut seuraavana päivänä varmaan soittamalla. Tyyppi ei oikein kommentoinut mitään, joten mulle jäi vähän outo fiilis. Laitoin sitten muuttoavuksi ilmoittautuneille ryhmäviestin, tyyliin tähän aikaan tässä osoitteessa huomenna, kiitos! Kundi luki kyllä viestit, mutta ei kommentoinut niitä mitenkään. Lauantaiaamuna sain tekstiviestin, jossa valitteli, että lastenvahdeiksi lupautuneet vanhempansa olivat myöhässä, että hänkin tulisi vähän myöhässä. Muutto saatiin tehtyä ilman häntäkin, kaverista ei vieläkään kuulunut mitään. Laitoin iltapäivällä viestiä, että muutto on nyt hoidettu, ei tarvi enää tulla, kivaa päivää. Siihen vastasi, että "olittepas te nopeita, vanhemmat eivät ole vieläkään tulleet :("
Kun seuraavan kerran nähtiin pari päivää myöhemmin, ei hän kommentoinut asiaa mitenkään. Kertaakaan ei ole kysynyt, miten muutto sujui, miltä tuntuu uudessa kämpässä, onko se hyvä, minkälaiset näkymät, miten viihdyn tms. Muut kaverit ovat kyselleet hänenkin kuulleen mun asunnosta.
Tänään tapasin miehen vaimon. Vaimo kysyi: "Joko sä olet saanut sen uuden asunnon?" "Juu, pari viikkoa sitten.." "Aijaa, oikeesti?! En tiennykkään." Kundi ei siis oikeasti ollutkaan tulossa muuttoavuksi, koska ei ollut asiasta maininnut sanaakaan vaimolleen asiasta (vaimo on skarppi, kyse ei ole hänen huonosta muistista tms). Sen sijaan esitti tekosyyn myöhästyvistä vanhemmistaan.
Mies ei tiedä, että tiedän. Pitäiskö mun kommentoida jotenkin vaimonsa "kummallista" kommenttia? Mulla on tosi pettynyt, jopa hyväksikäytetty olo. Miksi mä vaivautuisin enää jatkossa auttamaan heitä, kun takaisin en saa kuin vaivautuneita valheita?
Kommentit (8)
Anna asian olla, mutta älä auta heitä enää. Onnea uuteen kotiin:)
Unohda koko tyyppi. Mulle kävi joskus sama ja lopetin yhteydenpidon tuohon petturiin.
Tosi ikävää :( Itse varmaan sanoisin suoraan miten pettynyt olen käytökseen. Siinäpähän häpeää.
Kyllä mä sanoisin että tiedän. Ei kannata kiehua selän takana kun asioista voi puhua ja ne voi selvittää.
Käske häntä ruveta poliitikoksi, luontaiset avut on jo kohdillaan.
Siis pitikö miehen tulla yksin vai? Ehkä tosiaan hän ei ollut kertonut vaimolle ja siksi piti tosiaan odottaa lastenvahtia, muutenhn vaimo olisi jäänyt kotiin vahtimaan itse lapsia? Jos vaimo oli jossain poissa?
Kaikilla nyt ei vain ole käytöstapoja mitä tulee esim. uudesta kodista onnitteluun ym. Enpä nyt sen suurempaa draamaa saisi asiasta aikaiseksi.
Pitäiskö antaa siis vaan olla vai nostanko asian esille? Entäs te ohareita tekevät, mikä saa teidät lupautumaan asioihin ja sitten feilaamaan viimehetkellä? Ymmärrättekö, että seuraukset voivat olla ikävät? Entäs jos minä en olisi saanut avukseni kuin kaksi ihmistä, joista toinen feidaa viime hetkellä? Mistäs sitten olisin muuttoapua kaivanut, lauantaiaamuna? AP