En keksi yhtään kivaa pojan nimeä!
Voi apua, mikä ongelma, en keksi syntyvälle pojalleni nimeä!
Minulla on muutamia reunaehtoja nimelle:
-ei saa olla raamatullinen tai muuten mihinkään uskontoon viittaava
-olemme kansainvälinen perhe, joten nimen pitäisi olla helposti ymmärrettävä, lausuttava ja kirjoitettava monella kielellä, ainakin suomeksi, espanjaksi ja englanniksi.
Esimerkkejä nimistä, joista pidän, mutta jotka eivät käy em. syistä: Samuel, Elias, Benjamin.
Sebastian olisi myös kiva, mutta niitä löytyy liikaa lähipiiristä.
Kommentit (74)
Hei, ei sun tarvitse nimeä itse keksiä.
Allakka vain auki, siellä ne nimet ovat valmiina.
Edwin - en tykkää ja kirjoitusasussa tulisi varmasti usein virheitä.
Alexis - sama homma.
Vierailija kirjoitti:
Matias
Rene
Julius
Nämäkään eivät ole riittävän kansainvälisiä ja neutraaleja kirjoitusasultaan. Näille nimille on miljoona eri kirjoitusasua..
Oliver, Nicholas, Bruno, Kevin, Leonard(o), Derek, Felix.
Yleisesti ottaen ei kyllä käy kateeksi, jos täytyy keksiä espanjalaiseen suuhun sopiva nimi, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Ymmärrän, että joku Amos voi olla liikaa, mutta aika harva miettii, että vaikka jotkut Lucas tai Daniel on raamatullisia nimiä. Sebastiankin on muuten pyhimyksen nimi.
Ben
Jonathan
Alexander
Alex
Erik
Vilhelm
Viktor
Oliver
Mikael
Eliel
Vierailija kirjoitti:
Oliver, Nicholas, Bruno, Kevin, Leonard(o), Derek, Felix.
Yleisesti ottaen ei kyllä käy kateeksi, jos täytyy keksiä espanjalaiseen suuhun sopiva nimi, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Ymmärrän, että joku Amos voi olla liikaa, mutta aika harva miettii, että vaikka jotkut Lucas tai Daniel on raamatullisia nimiä. Sebastiankin on muuten pyhimyksen nimi.
Kiitos ehdotuksista!
Oliver on ensikuulemalta kiva nimi, mutta merkitykseltään (oliivipuun istuttaja) sittenkin jotenkin mälsä.
Ja kyllä, erittäin haastavaa on ja tosiaan valtava osa nimistä on jotain pyhimysnimiä. Sebastian kuitenkin ymmärtääkseni on roomalaista alkuperää?
William
Henry
Winston
Eliel
Anton
Dylan
Vincent, Philip, Denis, Fernand, Jack, Frank, Richard, Leo, Dominic, Henri, Louis
Eliel on miehen mielestä vaikea lausua, itse kyllä tykkään.
Anton myös ihan ok, mutta aika yleinen.
Eliel on näitä raamattunimiä, joten ei täytä kriteereitä.
Edwin