Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on riittävästi? (pääsykokeeseen opiskelu)

Vierailija
12.10.2017 |

Olen 29-vuotias eli lukiosta on aikaa kymmenen vuotta. Viimevuodet olen kuluttanut hanttihommia tehden tai sitten työttömänä. Viimeiset pari vuotta minulla on ollut keskivaikea masennus. Varmaankin yksi syy masennukseen on tämä elämäntilanne kun tunnen olevani vähän hukassa ja työttömyyden myötä jokseenkin syrjäytynyt.

Kauppatieteet kiinnostavat ja lukion jälkeen hainkin opiskelemaan yliopistoon, mutta lukumotivaatiota ei juuri ollut ja opiskelupaikka jäi haaveeksi. Nyt ajattelin yrittää, mutta opiskelustani on vuosia aikaa ja olen melko ruosteessa.
Kauppakorkeakoulun pääsykoe perustuu kolmeen lukiokurssiin ja nuo kurssit olen nyt menossa opiskelemaan aikuislukioon.

Olen miettinyt että paljonkohan minun tulisi opiskella päivässä, että minulla olisi mahdollisuudet päästä. Tällä hetkellä olen työttömänä niin aikaa on kyllä. Valintakoe on kesäkuun alussa eli hieman yli 7 kuukautta tässä on aikaa. Olen vain täysin ruosteessa opiskelun suhteen eli mielummin aloitan nyt kun aikaa vielä on.
Kuulostaako 5-6 tuntia opiskelua päivässä vähältä? Tiedän että jotkut lukevat kahdeksaakin tuntia päivässä, mutta itse en sellaiseen pysty... Valmennuskurssiin minulla ei ole varaa, mutta jotkut itseopiskelumateriaalit ajattelin hankkia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi