Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petollinen lähipiiri

Vierailija
12.10.2017 |

Onko muilla kokemuksia "ajanjaksoista" elämässä, kun useampi ihmissuhde näyttääkin todellisen puolensa? Minulla on viimeisen puolen vuoden aikana näkynyt selviä merkkejä, että suurin osa tuttuvista, osa hyvistä ystävistäni (näin siis minä luulin) on jonkun tosielämän vaikean tms kokemuksen myötä osoittautunut ei todellakaan hyviksi ystäviksi... en ole sanonut tai tehnyt mitään erikoista vaan jokin tapahtuma on sysännyt lumipalloefektin ja ystävän todellinen puoli on tullut esiin. Hirveintä tässä on se, että lapsuuden perheeni on myös osoittautumassa keskenään juonijoiksi. Ja en ole mielenterveyspotilas, joka kuvittelee kaiken ;)

Tavallaan jäätävä ajatus, että jääkö miehen lisäksi ketään mutta toisaalta eikö olekin helpotus tietää, ketkä oikeasti välittävät ja ovat oman ystävyyden ja rakkauden arvoisia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kyse on sinusta tai sitten ei. Ei voi tietää.

Vierailija
2/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ole niin väliä kenessä syy, vaan vertaistukea kysyin... että onko muita jotka kokeneet saman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti?

Vierailija
4/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, jos tuntuu, että todella moni ihminen ihan yht'äkkiä alkaa käyttäytyä tosi kurjasti tai ilkeästi sinua kohtaan, kannattaa aloittaa peiliin katsomisella. Jos yksi tai kaksi ihmistä muuttaa käytöstään, on hyvinkin mahdollisesti vika heissä, mutta jos useampi ystävä ja perheenjäsen mielestäsi samoihin aikoihin osoittaa merkkejä käytöksen muuttumisesta, on huomattavasti todennäköisempää, että vika ei ole heissä kaikissa, vaan siinä yhdessä yhdistävässä tekijässä eli sinussa.

Pysähdy siis ihan rauhassa ja syvällisesti miettimään, mitä olet itse tehny. Vaikka kuvittelist, ettei se nyt mitään erikoista ole, mitä ilmeisimmin se muiden mielestä on ollut enemmän kuin riittävän erikoista. 

Vierailija
5/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n tunteet, mulla on sama tunne että ihmiset esittävät olevansa muuta kuin ovat. Ja selkäänpuukottajia riittää.

Vierailija
6/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen katsellut peiliin. Sieltä katsoo oikeudenmukainen ja rehellinen tyyppi joka ei siedä kaikenlaista vilppiä ja epäoikeudenmukaisuutta. Peilistä näkyy myös ihminen jonka parisuhde on onnellinen ja lapset hyvinvoivia. Taloudellinen tilanne on myös suht hyvällä mallilla, samoin koulutus ja työt. Näitä en koskaan tuo esille mutta olenpa vaan huomannut että kaikki ihmiset joilla jokin näistä asioista EI ole mallillaan, ei pahemmin pidä minuun enää yhteyksiä. Tässä mielenkiintoinen havainto?!

Vierailija
7/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on käynyt, että olen huomannut, että olen itse hirveästi antanut ihmissuhteisiin saamatta kuitenkaan hirveästi takaisin. Tämä ehkä juontaa kasvatuksesta, kun ikinä itselleen ei saanut antaa hirveästi arvoa, vaan piti nostaa muita jalustalle ja melkeinpä eläää muita varten. Sitten kun itselläni on ollut vaikeaa niin on ollut tietyllä tavalla kylmäävää huomata, että ihan hirveästi sellaisia oikeasti välittäviä ihmisiä ei lähellä olekaan.

Toisaalta olen tämän myötä tajunnut ettei itseni eikä kenenkään muunkaan tehtävä ole sillä insensiteetillä olla muita varten mitä kenties itse olin.

Mutta olen myös huomannut tavallaan sen, jos itsellä menee huonosti niin helposti sitä tavallaan käpertyy kuoreensa ja kuvittelee, että on aivan yksin. Ei silti tarkoita, että on jokin mielenterveyspotilas niin kuin itse asian ilmaisit. Siis miksi koet perheesi juonivan sinua vastaan ja ystävienkin olevan muita kuin hyviä ystäviä?

Vierailija
8/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä ystävät olleet toisilleen tuntemattomia? Jos yhtäkkiä lapsuudenperhe ja ystävät ovat kaikki sinua vastaan niin ehkä tosiaan kannattaa myös miettiä onko oma käytös kenties muuttunut. Siis pystytkö yleisellä tasolla avaamaan mistä on kyse, onko kyse jostakin omista elämänvalinnoistasi vai yhtäkkiä vain sinua vastaan aletaan juonimaan?

Vierailija
9/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan osaan suomalaisia ei voi luottaa

Vierailija
10/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sillä ole niin väliä kenessä syy, vaan vertaistukea kysyin... että onko muita jotka kokeneet saman?

Totta kai sillä on väliä. Jos syy on itsessäsi niin et silloin kaipaa vertaistukea juonittelevia läheisiä kohtaan, vaan tehtävänäsi on analysoida objektiivisesti itseäsi, joka onnistuu ehkä ulkopuolisen henkilön kanssa.

Vierailija
11/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mennä yksityiskohtiin perheasioista mutta siskolleni on tulossa äidiltäni ennakkoperintö. Isäni on häntä neuvonut tähän ratkaisuun. Tämä kaikki on käyty selkäni takana. Ja kyseessä huomattava perintö. Nämä kolme muuta asuvat lähekkäin ja ovat jotenkin aina olleet keskenään samanlaisia, minä taas kuten jo mainitsin, olen avoin ja oikeudenmukainen. Plus sitten joukko ystäviä tai tuttavia, jotka ovat tosiaan olleet vain pinnallisesti elämässä kun itse olen pitänyt heitä läheisempinä tapauksina...

Vierailija
12/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen ihmisen kuolema tai vakava sairaus. Siinä on mielestäni hyvä mittari, ovatko ne ystävät todellisia ystäviä vai lähtevätkö karkuun.

Vierailija
13/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole sanonut tai tehnyt mitään erikoista vaan jokin tapahtuma on sysännyt lumipalloefektin ja ystävän todellinen puoli on tullut esiin.

Tämä. Minulle on käynyt näin. Muille ihmettelijöille tiedoksi, joskus läheisistä ja ystävistä paljastuu uusia piirteitä jonkin tapahtuman vuoksi. Ei se vuoksi, että olisit jotain itse sanonut. Mahdollisia tapahtumia: vakava sairastuminen, jonkun kuolema tai jokin muu vaikea asia, joka kaikkoonnuttaa tehokkaasti ylimääräiset.

Vierailija
14/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi mennä yksityiskohtiin perheasioista mutta siskolleni on tulossa äidiltäni ennakkoperintö. Isäni on häntä neuvonut tähän ratkaisuun. Tämä kaikki on käyty selkäni takana. Ja kyseessä huomattava perintö. Nämä kolme muuta asuvat lähekkäin ja ovat jotenkin aina olleet keskenään samanlaisia, minä taas kuten jo mainitsin, olen avoin ja oikeudenmukainen. Plus sitten joukko ystäviä tai tuttavia, jotka ovat tosiaan olleet vain pinnallisesti elämässä kun itse olen pitänyt heitä läheisempinä tapauksina...

Ap, kuolema tasaa tilit. Tulet saamaan osasi ennakkoperinnöstä lopullisessa jaossa.

Vierailija
15/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunka paljon olet lapsuudenperheesi kanssa tekemisissä? Onhan toi hieman ihmeellistä. Kertoivatko syytä miksi tämä siirrettiin siskolle eikä sinulle lainkaan? Onko sua muutenkin syrjitty perheessä?

Vierailija
16/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yllätys yllätys

rahasta ja perinnöstä riidellään

Vierailija
17/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täydellinen puhadas pulmunen. Ja koko muu perhe juonittelelevia, epäoikeudenmukaisia ihmisiä. Niin ja ne ystävät kanssa.

Kuulostaa todella uskottavalta

Vierailija
18/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä nyt pelkästään rahasta ole kysymys. Enemmän vit**** toi lapsuuden perheeni salaileva ja epäoikeudenmukainen käytös. No, siskoni perhe riitelee äitini kanssa. Siksi tämä perintö tuntuukin oudolta. Isäni kuuluu sellaiseen kieroon suomalaiseen kansanryhmään, joista ei saa mitään selvää. Toki nämä kolme muutakin vaikuttavat siihen kuuluvan. Kaikki juonitaan selkäni takana. Olen asunut jo pitkään muualla. Omalla perhelläni menee ns. hyvin, olemme onnellisia ja olenkin miettinyt onko nämä muut jollain kierolla tavalla siitä kateellisia? Olen aina ollut erilainen suhteessa muuhun perheeseeni. Ajattelen että oma lapsuuden ydinperheeni näkee minut vaikeana mutta monen muun sukulaisen mielestä olen hyvä tyyppi, pidämme yhteyksiä ja olen joillekin sukulaisille jopa ainoa linkki tuohon perheeseen. Ota ja tiedä sitten...

Vierailija
19/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ei aina tasaa tilejä sillä ehkä se lempilapsi on jo tyhjännyt tilit ja mitään perittävää ja jaettavaa ei enää ole. Ja moni saa "ennakkoperintönsä" epävirallisesti joten vaikea todistaa että yksi perijöistä on jo saanut osansa ja enemmänkin...tai kaiken.

Mutta näinhän se menee että jokainen saa rahoillansa tehdä mitä haluaa. Elämä voi olla epäreilua.

Vierailija
20/46 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko perhe todella on juonittava tai sitten siihen todella on jokin syy, että siskolle on siirretty ennakkoperintö ja ap on tietoinen tästä mutta ei tuo sitä vain esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan