Epätoivo, kun en osaa meikata
Ongelmat:
-Meikkivoide hilseilee, naamasta näkee että on meikkiä. Se jotenkin kerrostuu, vaikka sävy on muuten hyvä. Enkä laita edes paljoa.
-Luomet roikkuu enkä osaa laittaa luomiväriä
-Huulet on pienet ja rohtuneet vaikka kuinka rasvaan, eikä huulipuna näytä hyvältä.
Tuo luomi-ongelma ei ole niin paha, koska harvoin olisi edes tarvetta juhlameikkiin, mieluummin haluaisin oppia meikkaamaan sillä tavalla kevyesti, kuin "naapurin tytöt".
Kommentit (13)
En tiiä meenkö kategoriaan naapurintyttö enää kun kohta 40v. Mulla on ihan savyllinen kosteusvoide, bareminerelsilla on hyviä, myös lumene glow seerumi hyvä. Laitan vähän, huom. vähän aurinkopuuteria tms varjokohtiin ja otsaan ja kaulaan. Vahvistan vaaleat kulmakarvani luomivärillä ja kynällä. Vaaleaa poskipunaa ja ruskeaa ripsiväriä, Joskus laitan naked2 paletista harmaan ruskeita sävyjä luomille. Mutta yleensä en töihin. Niin ja puuteria laitan hieman, mulla on ihan kakkupuuteri minkä otan töihinkin mukaan. Harvoin parantelen meikkiä töissä, ehkä töiden jälkeen ennen kauppaan menoa.
- Hmm... en tiiä mistä toi meikkivoide ongelma vois johtua, ite käytän Lumenen cc-voidetta ja se on kivan kevyt eikä näytä siltä et olis paljon meikkiä. Alle voi laittaa primeria joka tasottaa.
-You tubessa on makeup tutorialeja "raskaille luomille," niistä vois olla apua.
-Huuli tuotteiden alle voi laittaa primeria (siis huuliin tarkoitettua) joka tasoittaa silleen, että huulipuna näyttää tasaselta. Sit tohon rohtuneisuuteen vois auttaa sokerikuorinta eli lämmintä vettä ja sokeria.
En siis oo mikään ammattilainen mutta tämmösiä pohdiskelin :D
Onkohan sulla kuiva iho? Mulla on ja täytyy rasvata oikeen kunnolla ja laittaa pohjustusvoidetta meikkivoiteen alle, mutta silti joskus meikkivoide pakkautuu rumasti niihin kuiviin kohtiin. Huulet myös tosi rohtuneet, niihin ei auta mulla mikään. Kun tarvitsee laittaa huulipunaa niin kuorin huulet ja laitan paksun kerroksen huulirasvaa ja annan imeytyä. Sitten huulipuna päälle ja pysyy hyvänä hetken. Alkaa kuitenkin kuivahtamaan ja sitten näyttää rumalta :(
Jos huulet on aina rohtuneet, kannattaa huulirasvan sijaan sipasta niille vaikka ruoka- tai oliiviöljyä muutaman kerran päivässä, mulla parani kestorohtuneet huulet muutamassa päivässä kun heivasin huulirasvat.
Hoida iho kuntoon ensin. Kuori ja kosteuta, käy vaikka kosmetologilla. Sitten mene ihan kosmetiikkaliikkeeseen (tai osastolle, mutta siis ei mihinkään markettiin), kerro ongelmasi ja pyydä apua meikkivoiteen kanssa.
No, se naapurintyttömäisyys tulee ihan jostain muusta kuin meikistä. Veikkaan, ettet sinä vain yksinkertaisesti näytä naapurintytöltä.
Meikkivoiteen "tarttumisesta"/ihon hilseilystä: kai rasvaat ihosi ennen meikkivoiteen laittoa kevyesti ja annat rasvan kuivua n. 10 min. Sitten hyvä meikkivoide. Meikkivoiteita on montaa erityyppiä; eri ihotyypeille ja eri peittävyydellä. Mene esim. Kicksiin, jossa myyjä/kosmetologi voi kanssasi etsiä sinulle sopivan meikkivoiteen oikeassa sävyssä. Tuli vielä mieleen tuosta ihostasi, että voisiko sulla olla jotain ihosairautta, esim. ihottuma/atopia, ainakin itselläni joskus ihottuman takia meikkivoide menee rumasti, ja se jos mikä v*tuttaa. Parhaan lopputuloksen saa, kun iho on valmiiksi terve ja kuulas. Epäpuhdasta/sairasta ihoa on vaikea meikata hyvännäköiseksi, peittää voi, mutta lopputulos voi näyttää rumalta. (Ainakin luonnonvalossa.)
Luomiväristä: luomivärin laitto ei ole vaikeaa, voit laittaa esim. yhtä helmiäissävyä/ruskeaa/harmaata, mikä nyt silmien väriisi sopikaan (googleta) koko yläluomelle näin: https://www.google.fi/search?q=one+color+eyeshadow+look&rlz=1C1AVNE_enF…: , jos et osaa tehdä varjostuksia (mikä on ihan helppoa ja onnistuu kahdella sävyllä). Myös luomen muodolla on väliä, kaikille ei sovi samanmalliset luomivärit.
Huulet: ei ne voi olla rohtuneet, jos kokoajan rasvaat. Osta tehokkaampi huulirasva apteekista. Kuori huulesi huulten kuorimisaineella, niin saat kuolleen solukon irtoamaan. Tuolle huulten koolle et mitään voi, huulipunan laitto ei ole vaikeaa.
Käytä myös poskipunaa tai sitten auringonpuuteria ja highlighteriä.
Katso youtubesta videoita, ei ole niin vaikeaa.
Mutta siis yhteenvetona voisin sanoa, että ainakin itselleni on ihan mahdotonta tehdä hyvä meikki/innostua meikkaamisesta, jos ihoni ei ole tip top jo ilman meikkiä. Suosittelen, että käyt kosmetologilla. Tuo on oikeasti todella häiritsevää, jos meikkivoide jää tuolla tavalla rumasti.
Ja mulle tuli joku ajatuskatkos, tarkoitin aurinkopuuteria enkä auringonpuuteria :D
Tosi moni asia riippuu myös tuotteista, jos käyttää yhtäkin väärää tuotetta esim meikkipohjaa tehdessä niin hela hoito menee metsään että pamahtaa. Itsekin asian todennut, voi riittää että on joku kosteusvoide joka ei vaan käy tietyn meikkivoiteen kanssa, kun lähtee rullautumaan heti pienestäkin pyyhkäisystä. Siihen ei auta kuin ajan kanssa eri juttujen kokeileminen. Ja jos ongelma taas on itse iho, niin voi vaikka kokeilla kosmetologilla käyntiä, jos osaavat neuvoa mitä iho tarvitsee.
Samaten kaikille ei käy kaikki. Jos tuntuu että luomet ovat todella roikkuvat niin ei kannata turhaan satsata luomiväriin, vaan vaikka korostaa ripsiä tai kulmakarvoja :)
Ja kaikki markettihuulirasvat heittäisin mäkeen samantien. Ne vain kuivattaa pahemmin. Mulla oli ihan ok huulet kun ostin yhden rasvan, mutta kun olin pari pv käyttänyt niin johan alkoi huulet halkeilla ja kuivua. Jatkossa käytän joko jotain geelimäistä voidetta tai kevyttä öljyä.
Kuori iho AHA-tuotteella ja/tai mekaanisella kuorinnalla, esim. hienojakoisella suolalla ja öljyllä (kookos, oliivi). Sitten kosteuta tehokkaalla kosteusvoiteella, sekaan voit laittaa öljyä jos haluat, tosin jos käytit öljyä kuorintaan niin tuskin tarvitsee kun sitä on jo iholla.
Jos iho on herkkä, älä käytä mekaanista raekuorintaa, vain happonaamiota. Korkeintaan hiero kasvoja märällä pehmeällä pyyhkeellä hellävaraisesti.
Ennen meikkausta laita kosteuttavaa seerumia ja/tai voidetta. Anna imeytyä hyvin, esim. 15-30min. Iho ei saa jäädä limaiseksi, mutta sen pitää tuntua pehmeältä ja ei kuivalta tai karhealta.
Kokeile pohjustusvoidetta (ei liian mattaista vaan kosteuttavaa/tasoittavaa). Valitse kevyt ja kuultava meikkivoide, tosi paksut menevät helpommin kuivaksi pakkeliksi. Pyydä testereitä esim. Sokokselta, jotta voit kokeilla ennen ostamista. Puuteroi meikin pinta hyvin kevyesti.
Voit kokeilla myös mineraalimeikkiä. Se on mineraalipigmenteistä tehtyä puuteria, joka pyöritellään hyvin kosteutettuun ihoon siveltimellä. Se asettuu joillakin paremmin iholle kuin nestemäinen meikkivoide, kunhan kosteusvoide on hyvä.
Meikin päälle voi muuten suihkuttaa kasvovettä suihkepullosta, jos pinta tuntuu kuivalta. Suihkuta niin, että meikin pinta kastuu, mutta ei ala valua. Anna pinnan kuivaa itsestään.
Mene sellaiseen meikkiopastukseen. Ne valitsee sopivat tuotteet ja kertoo miten niitä käytetään. Saat vinkkejä myös ihonhoitoon.
Toi meikkivoiteen hilseily voi johtua siitä että meikkivoide ei vaan sovi sulle. Mulla tietyt meikkivoiteet hilseilee ja jättää tosi epäluonnollisen tuloksen (loreal true match ja natutal coden CC sekä maybellinen fit me ainaski). Lumenen CC taas saa mun ihon näyttämään meikittömältä, itseni mielestä kun vertaan muihin käyttämääni sekä kaks kaveria on sanonu luulleensa etten käytä meikkivoidetta kun on ollu toi Lumene naamassa. Värisävyjäki siitä löytyy, nyt on toisiks vaalein käytössä ja ostan talveks varmaan sen vaaleimman.
Ostapa Bevita R huulivoide, toimi mulla kun lääke kuivatti huulet verille.
Itse koen olevani semmonen naapurintyttömäinen ulkonäöltäni koska meikkini on luonnollinen, meikkivoiteen lisäks laitan puuteria ja peitevoidetta silmänalusille ja muutamiin aknearpiin. Ripset ja kulmat on kestovärjätty nii riittää ku vaan harjaan ne aamulla. En nypi enää kulmiani, vielä 5 vuotta sitten nypin ja kuvia kun katson niin näytän nykyään paremmalta kun kulmat on paksummat (ja tummemmat kestovärin takia). Aina sanotaan että poskipunaa pitäs laittaa mutta mulla on tosi helottavat posket iha luonnostaan, ei meikkivoide peitä sitä ja joskus ku oon laittanu kevyesti poskipunaa nii ei se näytä yhtä hyvälle ku se luonnollinen puna. Luomiväriäkään en käytä, ei vaan näytä hyvälle, lukiossa laitoin joka päivä mutt en mä tiedä, luonnollinen on musta parempi. Joskus laitan nudea väriä luomiin ja rajaan vaalealla yläluomen jos koen olevani vähän väsyneen näkönen.
Vierailija kirjoitti:
No, se naapurintyttömäisyys tulee ihan jostain muusta kuin meikistä. Veikkaan, ettet sinä vain yksinkertaisesti näytä naapurintytöltä.
Meikkivoiteen "tarttumisesta"/ihon hilseilystä: kai rasvaat ihosi ennen meikkivoiteen laittoa kevyesti ja annat rasvan kuivua n. 10 min. Sitten hyvä meikkivoide. Meikkivoiteita on montaa erityyppiä; eri ihotyypeille ja eri peittävyydellä. Mene esim. Kicksiin, jossa myyjä/kosmetologi voi kanssasi etsiä sinulle sopivan meikkivoiteen oikeassa sävyssä. Tuli vielä mieleen tuosta ihostasi, että voisiko sulla olla jotain ihosairautta, esim. ihottuma/atopia, ainakin itselläni joskus ihottuman takia meikkivoide menee rumasti, ja se jos mikä v*tuttaa. Parhaan lopputuloksen saa, kun iho on valmiiksi terve ja kuulas. Epäpuhdasta/sairasta ihoa on vaikea meikata hyvännäköiseksi, peittää voi, mutta lopputulos voi näyttää rumalta. (Ainakin luonnonvalossa.)
Luomiväristä: luomivärin laitto ei ole vaikeaa, voit laittaa esim. yhtä helmiäissävyä/ruskeaa/harmaata, mikä nyt silmien väriisi sopikaan (googleta) koko yläluomelle näin: https://www.google.fi/search?q=one+color+eyeshadow+look&rlz=1C1AVNE_enF…: , jos et osaa tehdä varjostuksia (mikä on ihan helppoa ja onnistuu kahdella sävyllä). Myös luomen muodolla on väliä, kaikille ei sovi samanmalliset luomivärit.
Huulet: ei ne voi olla rohtuneet, jos kokoajan rasvaat. Osta tehokkaampi huulirasva apteekista. Kuori huulesi huulten kuorimisaineella, niin saat kuolleen solukon irtoamaan. Tuolle huulten koolle et mitään voi, huulipunan laitto ei ole vaikeaa.
Käytä myös poskipunaa tai sitten auringonpuuteria ja highlighteriä.
Katso youtubesta videoita, ei ole niin vaikeaa.
Mutta siis yhteenvetona voisin sanoa, että ainakin itselleni on ihan mahdotonta tehdä hyvä meikki/innostua meikkaamisesta, jos ihoni ei ole tip top jo ilman meikkiä. Suosittelen, että käyt kosmetologilla. Tuo on oikeasti todella häiritsevää, jos meikkivoide jää tuolla tavalla rumasti.
Tuosta meikkivoiteen kiinnittymisestä vielä sen verran, että KUORINTA, apua miten se ei tullut mieleeni. Mutta ihoa saa kuoria max. kerran viikossa.
Ja koska kysyit nimenomaan naapurintyttömäistä lookia, ajattelin, että olet nuori, parikymppisissä. Jos olet +30v, suosittelen sinulle jotain hienostuneempaa meikkaustyyliä, unohtaen esim. poskiluun alle laitettavan aurinkopuuterin, ja poskipäälle laitettavan lighterin (hellällä kädellä muutenkin).
+30v: ehdottomasti poskipuna. Klassinen poskien meikkaustyylihän on: poskiluun alle aurinkopuuteri, poskiluun korkeimpaan kohtaan poskipuna ja sen yläpuolelle lighter/valokynä. (Yves Saint Laurentin valokynä on paras. Edullisin lentokentän tax freessä.)
Meikkipohjaan kyllä kannattaa panostaa, ja ostaa hintavampi ja laadukkaampi tuote esim. Estee Lauder, Dior, Mac yms. Joillekin riittää pelkkä päivävoide alle, osa (vanhemmat naiset) tarvitsevat seerumeita yms.
Kiinnitä meikkivoide mielellään IRTOpuuterilla. Lumenen irtopuuterissa on hyvä hintalaatusuhde. Myös MAC:n ja Lancome:n tuotteista olen kuullut hyvää.
Ripsivärissä, luomivärissä, huulipunassa, huulikiillossa, poskipunassa, aurinkopuuterissa ja eyelinerissä/kajalissa: edullisemmiltakin merkeiltä löytyy hyviä tuotteita.
Suosittelen kuitenkin panostamaan ihonhoitotuotteisiin, meikkivoiteeseen ja puuteriin.
:)
- Meikkivoide on vähän vaikea minullekin.
- Luomiväriä en käytä, koska se korostaisi roikkuvia luomiani
- Käytän laadukasta huulipunaa, kun lähden ulos, se suojaa ulkoilman ärsytykseltä. Toinen hyvä on nännivoiteena tunnettu lanoliini. On väritön suoja huulille ja jos sitä kelpaa vauvan imeä, niin suojaa myös sinun huuliasi.