Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä yhtään siitä, että mies opettaa lapset juomaan aamukahvia

Vierailija
12.10.2017 |

Ei muuta, mutta kohta käy niin että kun kahvi jää väliin niin lapsiparoilla on päänsärky ja kiukuttaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini on lapsille vaarallista, pistä mies lukemaan joka tutkimus aiheesta. Oikeasti, ei todellakaan kahvia alle 15v.

No, hui. Viidestä kupista saa 1g kofeiinia.. Tuskin lapset aamukahvilla niin paljon juo, joten ap nyt reipppaasti puuttumaan tuohon itse keittämiseen ja joustat noista aamuista.

Vierailija
22/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kaakao, colajuomat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos hankit kofeiinitonta kahvia lapsille?

Tämä ei ollut tullutkaan mieleen ! (imetysaivot), kiitos! <3  Käynkin heti tänään ostamassa kofeeinitonta pikakahvia :)

Ap

Älä käy. Kofeiiniton kahvi on terveydelle haitallista.  Googlaamalla löytyy tutkimustuloksia aiheesta.

Minä olen kofeiinittoman kahvin suurkuluttaja enkä löytänyt googlaamalla mitään merkittävää. Haluatko linkittää jotain koska aihe kiinnostaa?

Vierailija
24/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ikäni juonut kahvia, sanoisinko, että maitopullosta päästyäni. Ensin kupissa oli tietysti vain liraus kahvia ja enin osa maitoa. Noin 15-vuotiaasta olen juonut kahvini mustana ilman sokeria. Tukka ei muuttunut mustaksi, vaikka sitä leikillään peloteltiinkin! Ei se pieni tippa kahvia vielä addiktiota ja toisaalta vieroitusoireita aiheuta. Kyllä silloin pitää olla jo kunnon hevijuuseri.

Minä sain päiväkausien päänsäryn, kun lopetin. Ja olin juonut kahvia vain 1-2 kuppia aamuisin. En itsekään uskonut pelkän aamukahvin aiheuttavan vieroitusoireita, ennen kuin itse lopetin ja koin ne.

Kahvissa on myös haittoja, kuten mahavaivat, närästys ja levottomuus/ahdistus. Siksi se ei mielestäni sovi lapsille. Teinit voivat juoda, koska huomaavat jo paremmin, jos esimerkiksi vatsa on jatkuvasti löysällä kahvin vuoksi.

Minulla se pääsärky meni ohi päivässä ja join huomattavasti ennemmän kahvia kuin sinä.

Vierailija
25/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kofeiiniherkkiä ihmisiä, jotka eivät kestä kofeiinia lainkaan. Mistä tietää sopiiko noille lapsille? Sairasta laittaa lapset kärsimään addiktioista jo pieninä. Milllaisia ihmisiä heistä kasvaa? Ostatteko heille heti kaljaa kun täyttävät 13vuotta?

Vierailija
26/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset siis ovat 3kk, 6v ja 8v, vauva ei tietenkään saa kahvia mutta vanhemmat lapset ovat pyydelleet itse aamukahvia  ja mies on ruvennut antamaan heille mukilliset joka aamu,  esikoinen myös keittelee itselleen päiväkahveja!

Ap

Meilläkin 8 vuotias keittää välillä kahvia ja joskus tarjoaa sitä myös kavereilleen.

Vierailija
27/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahvia edes juodaan? Maun vuoksi? Kysyn tosissani, en itse juo kahvia säännöllisesti. Joskus juon jos tarjotaan jo valmiiksikaadettu kupillinen enkä viitsi kieltäytyä, ja silloin pahanmakuinen kahvi saa sydämeni hakkaamaan ja vatsani sekaisin. Kuulemma kahvi virkistää? Kahvinjuojat ovat riippuvaisia kahvista, känkkäränkkä päällä jos edellisestä kahvikupillisesta on liian kauan.

Ihmiset tuomitsevat energiajuomien juojat mutta vetävät itse kahvia kaksin käsin. Sama vaikutus niillä on, kofeiinia molemmissa. Mielestäni kaikki ulkopuoliset virkistäjät ovat huono juttu, totutatte kehonne niihin ja tulette riippuvaisiksi. Älkää opettako lapsianne siihen.

Onneksi pääsemme jo irti tästä kahvinjuonnin pakotuksesta. Kun olin nuorempi, muut järkyttyivät kun kieltäydyin kahvista. Kamala kuulustelu miksi en juo kahvia, kyllä kahvia nyt pitää saada. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin voidaan jo kysyä että otanko sitten teetä, kun en kahvia halua.

Vierailija
28/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kofeiiniherkkiä ihmisiä, jotka eivät kestä kofeiinia lainkaan. Mistä tietää sopiiko noille lapsille? Sairasta laittaa lapset kärsimään addiktioista jo pieninä. Milllaisia ihmisiä heistä kasvaa? Ostatteko heille heti kaljaa kun täyttävät 13vuotta?

Miksi sitä ei huomaisi lapsesta sopiiko kahvi hänelle vai ei?

Vierailija
29/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kaakao, colajuomat?

No, ap...kuinka paljon lapsesi syö suklaata, juo kaakaota tai syö suklaa muroja? Se miten kahvi näistä eroaa on se, että siinä ei ole sokeria. 

Vierailija
30/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kahvin juonnin tarhaiässä. En vain suostunut syömään puuroja mitä inhosin. Mulla on itsellä hyvin hatara muistikuva että se aamukahvi piti aluksi kiukutella. Vanhemilta kuulin toisen version. Toista kuukautta lahjontaa, kiristystä kaikkea mahdollista että ottaisin jotain muuta kuin kahvia ja leipää.

Ehkä se kun pitää herätä kesken makeimpien unien vaatii heräämiseen kahvit? En mä tiedä miksi toiset on persompia kahville. Niin vaan on, ihmetelläänkö seuraavaksi miksi suklaa on niin järjettömän hyvää?

Vierailija
31/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juonu kahvia varmaan jostain 3-vuotiaasta alkaen, ens vuonna täytän 50. En mä tiedä onks siitä ollu mitään haittaa, simmottos oli muksuna, et isoveli halus puuroo ja mä kaffetta. Söin tietty aamul muutaki, mut olin aina sanonu vanhemmille, koska mennään kahvii keittämään.

Vierailija
32/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiiniriippuvuus ei ole mikään vitsi, meillä se on todettu ikävän konkreettisesti ,kun rytmihäiriöistä kärsinyt 12v tytär piti vieroittaa energiajuomista, joita juonut 9-vuotiaasta asti.   Siihen hirveään päänsärkyyn ei mikään Burana tehonnut,  ja tyttö riehui kuin manaaja.

Mistä 9-vuotias sai energiajuomia? Kaikkea hullua sitä kuuleekin. Huonoja äitejä linjoilla tänään.

Kaupasta totta kai, tuon ikäisillä on jo omaa rahaa eivätkä vanhemmat valvo joka hetki! Oma ei onneksi oppinut ikinä energiajuomia juomaan vaikka kaverit niitä kittasivatkin.

Vierailija
33/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiiniriippuvuus ei ole mikään vitsi, meillä se on todettu ikävän konkreettisesti ,kun rytmihäiriöistä kärsinyt 12v tytär piti vieroittaa energiajuomista, joita juonut 9-vuotiaasta asti.   Siihen hirveään päänsärkyyn ei mikään Burana tehonnut,  ja tyttö riehui kuin manaaja.

Mistä 9-vuotias sai energiajuomia? Kaikkea hullua sitä kuuleekin. Huonoja äitejä linjoilla tänään.

Kaupasta totta kai, tuon ikäisillä on jo omaa rahaa eivätkä vanhemmat valvo joka hetki! Oma ei onneksi oppinut ikinä energiajuomia juomaan vaikka kaverit niitä kittasivatkin.

Niitä ei kyllä yleensä myydä alle 16-vuotiaille. Ja ihan syystä. Että sillee. Tai en tiedä missä takapajulassa itse asutte.

Vierailija
34/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kahvia isompi ongelma ovat energiajuomat, joita juovat ihan lapsekin.

Ei muka myydä alle 15-vuotiaille ja

Kilin kellit, tuollahan niitä 10-vuotiata heiluu Es -tölkit käsissä kun pärisee niin kivasti.

Ja karkkia päälle!

Vierailija
35/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on outoja kun sitä kahvia pitää kitata joka välissä. Kallista ja pahaa. Se on ennemminkin joku rituaali, juo kahvia niin kuulut kerhoon. Onneksi nuoret on yhä useammin jättämässä pois tällaiset perinnerutiinit, asioita tehdään vain tavan vuoksi.

Kahvi on terveellistä ja parantaa sekä kognitiivista, että fyysistä suorituskykyä. Kyllä meidän perheessä opetetaan viimeistään teini-iässä lapset juomaan kahvia.

Vierailija
36/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas.

Mun kummipoika aloitti kahvinjuonnin kuusivuotiaana, nyt on ihan terve ja normaali 19-vuotias nuori mies.

Olisitte nyt enemmän huolissanne energiajuomista, karkeista, mäkkäriroskasta jne.

Vierailija
38/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos hankit kofeiinitonta kahvia lapsille?

Tämä ei ollut tullutkaan mieleen ! (imetysaivot), kiitos! <3  Käynkin heti tänään ostamassa kofeeinitonta pikakahvia :)

Ap

Älä käy. Kofeiiniton kahvi on terveydelle haitallista.  Googlaamalla löytyy tutkimustuloksia aiheesta.

Minä olen kofeiinittoman kahvin suurkuluttaja enkä löytänyt googlaamalla mitään merkittävää. Haluatko linkittää jotain koska aihe kiinnostaa?

http://www.foxnews.com/food-drink/2014/08/25/truth-about-decaf-coffee.h…

Vierailija
39/40 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei kyllä yleensä myydä alle 16-vuotiaille. Ja ihan syystä. Että sillee. Tai en tiedä missä takapajulassa itse asutte.

Virallinen suositus on, mutta todellisuudessa eivät myyjät kysy papereita kuin tupakkaa ja alkoholia ostettaessa! Asut sitten Stadissa tai tuppukylässä, ei ala-astetta käyvän ole mitenkään erityisen vaikeaa ostaa energiajuomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän