Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset äidit nyt. Miksi sektio on noin kovin kauheaa?

Töissä salissa
11.10.2017 |

Miksi ihmeessä olga haluaa päättää synnytyksestään, kun leikkaussalin henkilökunta kyllä tietää mitä tekevät

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ko. ohjelmaa katsonut mutta minulle kyllä sektio oli se kammottavin pelon aihe, että jos siihen joutuisi. En vaan halua mitään leikkauksia tai lääketieteellisiä toimenpiteitä, kammoan niitä.

Vierailija
2/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin kuolla sektion jälkeisiin komplikaatioihin ja hoidon laiminlyönteihin. Sektio voi olla todella vakava juttu. Sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa, helpollahan se pääsi kun sektioon joutui...

Vierailija
4/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meinasin kuolla sektion jälkeisiin komplikaatioihin ja hoidon laiminlyönteihin. Sektio voi olla todella vakava juttu. Sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnyt.

Oliko suunniteltu sektio?

Vierailija
5/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille äideille on tärkeää synnyttää alateitse, sillä luonnollisimmalla tavalla.

Vierailija
6/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollin menettämisen pelko on varsin yleinen ihmisillä, ja jos joutuu mihin tahansa leikkaukseen niin siinähän on kaikki kontrolli omasta kehosta ja sen toiminnoista mennyt. Moni ottaisi mieluummin vaikka paljon enemmän kipua kuin sen, että ei hallitse itse prosessia.

7/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suunniteltu sektio olisi tarkoittanut pelkopolilla käyntiä, kun taas muut taitavat mennä sinne alatiesynnytyksen takia.

On sen verran paljon leikattu vatsan aluetta, että kiinnikkeistä on haittaa ja toipuminen ei useinkaan ole sujunut ilman komplikaatioita.

Vaan enemmän mua ihmetytti tuossa jaksossa se lapsellinen käytös, kun leikitään hippaa.

Vierailija
8/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin sitä turhaa rääkymistä naiseudesta ja siitä miten kroppa ei toimi kuten naisen kuuluisi. Toki se ei toiminut hedelmöityksessä mutta muuten kyllä. Istukan paikka on arpapeliä. Siihen ei sun keho oikein voi vaikuttaa ja sen jälkeen kantoi kroppa lapsen terveenä loppuun asti.

Vierailija
9/12 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ymmärrettävää pelätä isoa leikkausta varsinkin jos ei koskaan aiemmin ole ollut leikkauksessa.

Vierailija
10/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi 

😂 mua tämä kommentti kyllä nauratti. Eikö olekin ihmeellistä kun aikuiset osaa vielä leikkiä. 

Vaan enemmän mua ihmetytti tuossa jaksossa se lapsellinen käytös, kun leikitään hippaa.

Vierailija
11/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa, helpollahan se pääsi kun sektioon joutui...

Helpolla? Että joutuu suhteellisen suureen leikkaukseen, jossa läpäistään vatsanpeitteet ja kohtu? Ei kuulosta minusta lainkaan helpolta. Saati se toipuminen tuollaisesta vastasyntyneen kanssa. Kuulostaa hirveältä. Alatiesynnytyksessä kerran se vain kirpaisee kunnolla, kun tulee poltot ja selviää ponnistusvaiheesta ja usein kivut lähes päättyvät kokonaan sen jälkeen, kun vauva on syntynyt. Sektion jälkeen, kun vauva on syntynyt, niin pitäisi selvitä suuren leikkausarven kanssa ja eipä sekään usein mikään kaunistus ole myöhemminkään, kun on jo toipunut.

Vierailija
12/12 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin yhä sektion. Tosin olin jo sitä ennen kokenut ison vatsan alueen leikkauksen, jossa suunnilleen kaikki meni pieleen ja josta toipuminen vei yli puoli vuotta, joten odotukseni sektion suhteen olivat tyyliä olisi kiva, jos leikkaushaava ei märkisi paria kuukautta ja menisi kiinni kohtuullisessa ajassa. Voin nykyään jopa paremmin kuin ennen, koska edellisten arpien kipuilu loppui sektioon ja kehon virheasennot saatiin vihdoin fysioterapialla kuntoon, kun arpien kiristys ei enää vedä kroppaa kieroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan