Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poisto - kannattako?

Vierailija
11.10.2017 |

Hammaslääkärini ehdotti viisaudenhampaan poistoa. Alahammas ja kuulemma kasvaa vaan kun yläleuan viisaudenhammas on poistettu aikoinaan. Hampaassa ei ole mitään vikaa, kasvaa suoraa, mutta aika iso.
Olen nelikymppinen, eli pelkään että onko siitä enemmän haittaa kun hyötyä? Voi kestää kauan parantua?

Onko teillä ollut huonoja kokemuksia?
Kannattaisiko vaan antaa olla vai poistaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea alaviisuri poistettiin nuorena ilman röntgeniä. Terkkalääkäri. Tuli lievä komplikaatio eli hermovaurio joka vaivaa yhä. Toinen puoli poistettiinkin sitten tarkkojen kuvausten jälkeen kirurgisesti ja leikkaus kesti tunnin. Meni ongelmitta. Eli vaadi kunnon kuvat jottei hermot vaurioidu.

Vierailija
22/23 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin kaikki neljä alkaen juhannuksesta, kaksi ensin vetämällä ja syyskuussa toiselta puolelta toinen vetämällä ja toinen jouduttiin leikkaamaan.

Pelotti ja vetäminen sattui jonkun verran, sain aika maksimimäärän puudutusainetta joka ei siltikään tahtonut puuduttaa alaleukaa. Oli kuitenkin nopeasti ohi molemmilla kerroilla ja paranivat hyvin, en joutunut syömään antibiootteja kummallakaan kerralla. Lääkäri oli tosi osaava Helsingissä Oralilla, oli koko ajan turvallinen olo vaikka pelkäsinkin itse operaatiota. Maksoin mielelläni yksityisen maksut saamastani hoidosta.

Minulla päädyttiin poistoon koska viisurit alkoivat reikiintyä, muita reikiä ei koskaan ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska itsellä on tammikuulla operaatio edessä. Kuulemma pieni ja suht. suorassa, mutta koska on tehny aukon ikeneen niin poistavat sen (kirurgisesti paikallispuudutuksessa), ettei tule ongelmia, jos ruokaa ym likaa menee ikenen alle tuhoja tekemän. Pelottaa pirkuleesti että tulee jotain ongelmia (ennen tai jälkeen poiston). ;(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi