Mitä eroa on vehnäjauholla ja hiivaleipäjauholla?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hiivaleipäjauho on tummempaa ja kuitupitoisempaa kuin vehnäjauho, googlasin :) Olen joskus vahingossa leiponut pullaa hiivaleipäjauhoista ja tuli liian "terveellisiä" :D
Eli ihan sama mitä jauhoja käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiivaleipäjauho on tummempaa ja kuitupitoisempaa kuin vehnäjauho, googlasin :) Olen joskus vahingossa leiponut pullaa hiivaleipäjauhoista ja tuli liian "terveellisiä" :D
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
No justhan tossa sanottiin että maku on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
no on sitte. Tee täytekakku täysjyväruisjauhoista, kerro meillekin mitä opit.
Eikös hiiva leipäjauhoissa oo hiiva valmiiksi mukana ettei tartte erikseen lisätä enään hiivaa leipoessa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös hiiva leipäjauhoissa oo hiiva valmiiksi mukana ettei tartte erikseen lisätä enään hiivaa leipoessa?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mistä se hiiva sana siihen tulee?
Toisessa hiivaleipäjauho on jauhettu hiivaleivästä, niinhän se nimikin jo sanoo.
Mä käytän pullien leivonnassa aina pullahiivajauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
Täysjyväruisjauho on aivan erilaista kuin vehnä- tai hiivaleipäjauho. Mutta voit leipoa ruisjauhoista kääretortupohjan ja täyttää sen marjoilla ja rahkalla, jos muuta jauhoa ei ole ja mielesi tekee makeaa.
Vehnästä tehdään myös grahamjauhoja. Älkää vaan kysykö, mistä se nimi tulee, mutta ovat täysjyväjauhoja. Ja samaa vehnää ovat mannaryynitkin. Ne kaikki on vähän eri tavalla jauhettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
No voi v****. Mä oon aina luullu niin ja selittänykkin jossain näin. Vähän mä oon nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
Täysjyväruisjauho on aivan erilaista kuin vehnä- tai hiivaleipäjauho. Mutta voit leipoa ruisjauhoista kääretortupohjan ja täyttää sen marjoilla ja rahkalla, jos muuta jauhoa ei ole ja mielesi tekee makeaa.
Vehnästä tehdään myös grahamjauhoja. Älkää vaan kysykö, mistä se nimi tulee, mutta ovat täysjyväjauhoja. Ja samaa vehnää ovat mannaryynitkin. Ne kaikki on vähän eri tavalla jauhettuja.
Ehkäpä tuo oli tarkoitettu juurikin sille joka väitti että "sama mitä jauhoja käyttää".
Voiko vaimon hiivaa käyttää sämpylöitä leipoessa?
Jos labrakokeen jälkeen se on identtistä teollisen hiivan kanssa niin kyllä voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Miksei?
Ei hiivaleipäjauho ole täysjyvää, eikä ensinkään ruisjauhoa. Kyllä onnistuu täytekakku hiivaleipäjauhoista. Varsinkin sellainen tumma suklaakakku, jossa ei häiritse vahvempi maku ja väri.
On olemassa monenlaisia vehnäjauhoja, jotka on jauhettu jyvän eri osista. On grahamjauhoa ja tavallisessa kotikeittiössäkin paria muuta laatua.
"Vehnästä tehdään myös grahamjauhoja. Älkää vaan kysykö, mistä se nimi tulee, mutta ovat täysjyväjauhoja. Ja samaa vehnää ovat mannaryynitkin. Ne kaikki on vähän eri tavalla jauhettuja."
Nimi tulee yhdysvaltalaisesta presbyteeripapista Sylvester Grahamista (17941851) . Hän puhui kuorineen jauhetun vehnän puolesta.
Hiivaleipäjauhosta tulee pistävä maku sämpylöihin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaimon hiivaa käyttää sämpylöitä leipoessa?
Voi ja sinä voit kaivaa sissijuustoasi sämpylän päälle.