Miksi viiskymppisiä miehiä yhtäkkiä kuolee tuosta vaan?
Kommentit (24)
Tosi kuluttavaa elämää elävät voi kuolla alle kolmikymppisinä.
Rankkaa elämää eläneet voi kuolla nelikymppisinä. Viisikymppisinä hyvinkin.
Sydän alkaa monilla miehillä reistaileen just viisikymppisenä.
No ne joutuu elämään suomalaisnaisten kanssa.
Yhtäkkiä? Ennen niitä kuoli jo nelikymppisenä samasta syystä eli sydän- ja verisuonitauteihin. Ja kaikkeen mahdolliseen muuhun. Ja sitä ennen kolmekymppisenä. Viiskyt vee oli vanhuutta vielä sata vuotta sitten.
Nykyihmiset eivät tajua vielä nelikymppisenä, että terveys ei kestä ikuisesti epäterveitä elämäntapoja, mutta seuraavan kymmenen vuoden aikana ne alkavat kostautua monella tavalla. Viittaamatta mitenkään näihin kahteen edesmenneeseen tunnettuun mieheen. Nelikymppisenä kehuskellaan vielä omilla läskeillä ja viisikymppisenä on polvet ja lonkat tohjona, diabetestä ja verenpaineet korkealla.
Antti Majanlahtikin oli hoikahko ja hyvin terveen näköinen, ei varmaan itsekään tajunnut että suonet ovat tukkeutumassa. Itse kohtaus tuli huonoimmalla mahdollisella hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
No ne joutuu elämään suomalaisnaisten kanssa.
Jep, sen verran rasittavaa, että ne miehet haluaa kuolla.
Naapurissa on ihan hierveä akka ja sen ukko ylitti kuolla syöpään, mutta huonoksi tuurikseen parani siitä.
Mitä sitten, kuka välittää? t. mies 50
Elintaso ja elintavat vaikuttavat tänä päivänä.
Minulla on sellainen tutina, että Herlinillä vaikutti toimittaja-kustantamotausta, ts. paljon istumatyötä ja liikkumattomuutta. Hänellä oli toki myös alkoholin kanssa kamppailemista mutta tiedän useampiakin kustannusalalla olleita henkilöitä, jotka kuolleet neli-viisikymppisinä ja hyvin yllättäen juuri siksi, etteivät elintavat ole olleet kovin huonot. Niinpä itselle jäänyt sellainen fiilis, että tuo istuallaan kyhjöttäminen, jota toimittajan ja kustantamoalan ammatteihin kuuluu, on tosiaan tappava. Moni näistä yllättäen lähteneistä kuolluta aivoinfarktiin, en tiedä, miten oli Niklas Herlinin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
VIINA.
Perintötekijät ennen kaikkea muuta
Tunaroivat elämänsä: Liikaa viinaa, ruokaa, lihaa ja sohvaa. Liian vähän liikettä, unta, lääkärissä käyntejä ja kasviksia.
Verenpaine on meistä monella korkealla. Ja stressiä lievitetään iltanaukulla. Toisaalta moni kyllä urheilee, juoksee ja hiihtää sankarisuorituksia. Eli ei istuminen meitä tapa, vaan kiire. T. Toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen tutina, että Herlinillä vaikutti toimittaja-kustantamotausta, ts. paljon istumatyötä ja liikkumattomuutta. Hänellä oli toki myös alkoholin kanssa kamppailemista mutta tiedän useampiakin kustannusalalla olleita henkilöitä, jotka kuolleet neli-viisikymppisinä ja hyvin yllättäen juuri siksi, etteivät elintavat ole olleet kovin huonot. Niinpä itselle jäänyt sellainen fiilis, että tuo istuallaan kyhjöttäminen, jota toimittajan ja kustantamoalan ammatteihin kuuluu, on tosiaan tappava. Moni näistä yllättäen lähteneistä kuolluta aivoinfarktiin, en tiedä, miten oli Niklas Herlinin kohdalla.
Totta. Kahdella tuttavalla reistailee sydän ja 2 sai aivoinfarktin. Kaikki just 50 täyttäneitä.
Voi, kyllä viisikymppisellä voi jo hyvinkin sydän reistailla, nuoremmallakin. Voi olla syöpää, voi katketa verisuoni päästä, voi revetä aortta tai puhjeta suoli. Osassa voi olla taustalla huonoja elintapoja, muttei välttämättä. Esimerkiksi mun miehen suvussa miehet on kaikki kuolleet jotain 50-60 -vuotiaana, korkea kolesteroli, verenpaine ja hemoglobiini perinnöllisinä taustalla.
Suomalaisen naisen viha kuluttaa, ne kylmät katseet ja mutru huulet. Syyttävät ja ikävät sanat.
Pikkupoikana ajattelin vain, että haluan rakastua kivaan naiseen niinkuin saduissa, kävelemme auringonlaskuun toisiamme silmiin katsoen ja hymyillen. Toisin kävi...
T: Kilttimies
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen viha kuluttaa, ne kylmät katseet ja mutru huulet. Syyttävät ja ikävät sanat.
Pikkupoikana ajattelin vain, että haluan rakastua kivaan naiseen niinkuin saduissa, kävelemme auringonlaskuun toisiamme silmiin katsoen ja hymyillen. Toisin kävi...
Sinusta kasvoikin itsesäälissä rypevä naisvihaaja ja kaikki elivät jollakin tavalla elämänsä loppuun saakka. Jotkut löysivät onnen itsestään ja tasapainon ympäröivän maailman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta kasvoikin itsesäälissä rypevä naisvihaaja ja kaikki elivät jollakin tavalla elämänsä loppuun saakka. Jotkut löysivät onnen itsestään ja tasapainon ympäröivän maailman kanssa.
En minä ryve itsesäälissä, kerroin vain tilanteeni. En minä vihaa naisia, minä rakastan naisia enemmän kuin moni mies, siksi naiset vihaavat minua, koska minun rakkauteni on niin vahvaa, että naiset eivät kunnioita sitä.
T: Kilttimies from next door
Kyllä niitä kuolee ihan joka iässä. Katos kun kaikki ei pääse lehtien palstoille.