Lapsi näyttelijänä palkkaus
Näyttelyä harrastavalla lapsi saattaa päästää mukaan ammattiteatterin näytelmään. Ilmeisesti siitä maksettaisiin lapselle palkkaa. Roolii ole pääosa, mutta kuitenkin ihan kunnollinen rooli. Onko tietoa minkälaista palkkaa lapsille maksavat?
Kommentit (8)
En halua sanoa mikä teatteri tai missä, kyseessä kuitenkin iso ammattilaisteatteri. Kysyin vaan onko muilla kokemuksia. Teatterilta en halua kysyä, saamme tietää sitten jos lapsen pääsy varmistuu. Lapsi itse menisi ilmaiseksikin.
Ap
Ei ole tietoa, mutta onnittelut lapselle. On varmasti hyvää kokemusta tulevaisuutta ajatellen. Raha ei varmasti ole pääasia, mutta tietenkin on toivottavaa, että lapsen roolia arvostetaan ja silloin siitä myös maksetaan, ihan niin kuin muillekin.
Palkkauksesta en osaa sanoa, mutta onhan lapsi ja vanhemmat valmiit sitoutumaan isoon urakkaan: näytöksiin ja harjoituksiin?
Saa avustajan palkkion, eli iltanäyttelijän palkan. Jos on vuorosanoja, niin saa enemmän ja kokemuksesta maksetaan myös. Joskus markka-aikana se oli 30-70 mk/kerta, myös harjoituksista. Nykyhinnan tarkistat teatterin talouspuolen ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Palkkauksesta en osaa sanoa, mutta onhan lapsi ja vanhemmat valmiit sitoutumaan isoon urakkaan: näytöksiin ja harjoituksiin?
Lapsi on valmis vaikka muuttamaan teatteriin ilmaiseksi. Vanhempina olemme päättäneet antaa lapsen kokeilla tätäkin, jos emme antaisi niin lapsi muistaisi sen varmasti aikuisenakin. Onneksi lapsi pystyy itse kulkemaan teatterille. Muista harrastuksista on pois tarvittaessa tai pitää niistä taukoa. Täytyy katsoa miten kaikki käytännössä järjestyy, mutta ymmärrämme toki, että ammattiteatteri ei ole harrastus jonne voi mennä sen mukaan huvittiko vai ei.
Aikataulusta tiedän sen verran, että harjoutuksia tulee olemaan paljon useamman kuukauden ja sitten esityksia noin kerran viikossa tahdilla. Toivovat näytelmän pyörivän aika kauan, mutta se riippuu sitteb katsoja määristä.
Ap on ehkä vähän liian ajoissa liikkeellä, kun lapsen pääsy teatteriin ei ole vielä varmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinä kysyt sitä itse teatterilta. Et edes sano, mikä teatteri ja missä. Aloituksesi on aivan tynkä.
sun munas on tynkä
Ehkä sinä kysyt sitä itse teatterilta. Et edes sano, mikä teatteri ja missä. Aloituksesi on aivan tynkä.