Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisen kuvan julkaiseminen somessa

Vierailija
10.10.2017 |

Haluan nyt tehdä selväksi, että kenenkään kuvia ei saa julkaista ilman lupaa. Kerron omasta elämästäni esimerkin, joka suututtaa minua. Joudun joskus työssäni työskentelemään lasten kanssa. Vanhemmat haluavat usein ottaa kuvia pienistä lapsistaan, ja yritän tehdä selväksi etten halua kuvaan mukaan. Kuitenkin kuvia aina räpsitään enkä voi keskeyttää työtäni sen vuoksi. Muutaman kerran olen kuullut tuttaviltani että kuvani oli Facebookissa tai vastaavassa jonkun heidän kaverinkaverin laittamana. Se on iso asia ihmiselle joka ei julkaise kuviaan nettiin missään muodossa. Olen myös työkavereiltani kuullut etteivät halua olla kenenkään tuntemattoman Facebookin seinällä, vaikka heillä olisikin netissä muuten kuvia.
Jos niitä kuvia on pakko julkaista, niin rajaa tai sotke muut pois kuvasta. Tai KYSY EDES LUPA julkaisuun! Toivon että ihmiset huomioisivat tämän ja kunnioittaisivat muiden ihmisten yksityisyyttä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä kuvissa on niin kamalaa?

Ymmärrän nolot, epätarkat, epäimartelevat otokset mutten sitä miksei normaaleja kuvia saisi julkaista.

Vierailija
2/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nolot, epätarkat, epäimartelevat otokset mutten sitä miksei normaaleja kuvia saisi julkaista.

No pistäppäs omia kuvias tulemaan vaan niin minä voin ne julkaista somessa

Vierailija
4/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapauslakiin vedoten kuvia saa julkaista MIKÄLI kuvassa olevien kunniaa ei loukata tai heitä aseteta huonoon valoon. Tämä on erittäin tulkinnanvarainen homma ja yksilöllistä onko loukkaavaa vai ei.

Vierailija
5/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siltä vaan voi välttyä. Joku voi napata kadulla kuvan ja julkaista sen.

Vierailija
6/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä voi olla väkivaltainen eksä tai vainoaja. Tunnen henkilön joka joutui muuttamaan eksän vainottua tätä.

Vierailija
7/7 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt valinnan etten julkaise kuviani netissä. Siksi myöskään muiden ei tarvitse sitä tehdä! Eri asia jos jossain kadulla otetussa kuvassa jossain taustalla vilahtaa..