Pahansuovat puheet täällä palstalla
Tämä kysymys kohdistuu teille, jotka haukutte ihmisiä sumeilematta netissä ja mielessänne (kaikki läskijutut, Saulin vaippajutut ym ym ym), mitä ajattelette itsestänne? Millaisena ihmisenä pidätte itseänne? Tuskin ainakaan rehtinä, fiksuna, empaattisena, hyväntahtoisena, ystävällisenä tai hyväkäytöksisenä? Millaisena arvelette lähipiirin teidät näkevän? Ajatteletteko, ettei ajattelu- tai kommunikointitapanne (netissä) heijastu ulospäin?
Tämä kiinnostaisi minua kovasti.
Kommentit (34)
Suomen avohoitopolitiikka näkyy parhaiten juuri tällä palstalla. Avopotilaat ovat liian väsyneitä mennäkseen ulos mutta haisevassa yksiössä yöpuku päällä jaksaa aina painaa tietokoneen päälle ja tulla vauva-palstalle suoltamaan häiriintyneitä ja todellisuudesta vieraantuineita kommenttejaan.
Sääliähän näitä ihmisiä pitäisi, ei vihata. Mieluiten näkisin kuitenkin suuremman panostuksen suljettuihin osastoihin, joista ei pääse nettiin ja vauva-palstalle. Olisi kaikkien etu.
Aloittaja puhuu asiaa. Suurin syy mielestäni pahansuovalle kirjoittelulle on huomionhakuisuus. Luullaan ettei asiallinen keskustelu saa vastakaikua, kenties sitä ei edes osata. Sydäntäni lämmittää, että joku edes kiinnittää huomiota millaista puhetta tällä viljellään. Se riittää minulle, uskon että hyvyyttä on, reiluja ihmisiä.
Kiitos kaikille asiallisille. Kiitos! Halauksia teidän päiväänne.
Vierailija kirjoitti:
Suomen avohoitopolitiikka näkyy parhaiten juuri tällä palstalla. Avopotilaat ovat liian väsyneitä mennäkseen ulos mutta haisevassa yksiössä yöpuku päällä jaksaa aina painaa tietokoneen päälle ja tulla vauva-palstalle suoltamaan häiriintyneitä ja todellisuudesta vieraantuineita kommenttejaan.
Sääliähän näitä ihmisiä pitäisi, ei vihata. Mieluiten näkisin kuitenkin suuremman panostuksen suljettuihin osastoihin, joista ei pääse nettiin ja vauva-palstalle. Olisi kaikkien etu.
Minä en syyllistäisi avohoitopotilaista. Itsekin olen sellainen, käyn juttelemassa murheistani ja istun tällä hetkellä yksiössäni vielä yöpuku päällä enkä sorru asiattomuuteen. Luulen, että he jotka täällä eniten riehuvat ovat joko hyvin nuoria ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä käytöstavoista, tai sitten työnuuvuttamia ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloa ja väsymystä tänne. Se on toisaalta ymmärrettävää, nykypäivän paineet yhteiskunnassamme ovat kovat.
Silti ei pidä unohtaa, että jokainen meistä on tunteva ja ajatteleva ihminen. Ja suurin osa meistä haluaa vain seurustella toisten ihmisten kanssa ja vaihtaa ajatuksia. Miksi se on niin vaikeaa, että kaikesta valitetaan koko ajan? miksei voi keskustella kauniista ruskasta?
t. avohoitopotilas
Vierailija kirjoitti:
Tämä kysymys kohdistuu teille, jotka haukutte ihmisiä sumeilematta netissä ja mielessänne (kaikki läskijutut, Saulin vaippajutut ym ym ym), mitä ajattelette itsestänne? Millaisena ihmisenä pidätte itseänne? Tuskin ainakaan rehtinä, fiksuna, empaattisena, hyväntahtoisena, ystävällisenä tai hyväkäytöksisenä? Millaisena arvelette lähipiirin teidät näkevän? Ajatteletteko, ettei ajattelu- tai kommunikointitapanne (netissä) heijastu ulospäin?
Mene päikkäreille ja juo lasi lämmintä maitoa täti.
Vierailija kirjoitti:
Alman tähdenlento perustuu tälle juuri nyt vallassa olevalle fat pride -ajatukselle, joten hänen laardiensa korostaminen on vain ydinasiasta puhumista. Lauluääntä tuolla hänellä ei ole.
Mikä sinulla on hätänä? on sentään nettiyhteys ja toivottavasti ruokaa siellä kaapissasi ja asiat ihan hyvin. Jos ja kun huomiota kaipaat, niin kai se on sitä annettava onhan käytöksesi ala-arvoisa. pystyt parempaan.
noniin tuliko parempi mieli jo?
Vierailija kirjoitti:
Alman tähdenlento perustuu tälle juuri nyt vallassa olevalle fat pride -ajatukselle, joten hänen laardiensa korostaminen on vain ydinasiasta puhumista. Lauluääntä tuolla hänellä ei ole.
Kertoisitko jotain itsestäsi? Miksi juuri Alma kiinnostaa sinua noin kovasti? Mitä teet silloin kun et ajattele Almaa? Haukutko jotain toista henkilöä? Ketä ihailet? Mitkä ovat sinun kauneimmat piirteesi ja voisitko laittaa kuvasi tänne? Mitä vikaa sinussa on ja miksi et korjaa sitä nyt heti?
Olen huolissani nuorisosta ja vähän vanhemmistakin. Käytöstapojen puutteen taustalla on ujo ja hyvin epävarma ihminen, kaikki me olemme joskus olleet sellaisia ja toiset ovat vielä aikuisenakin.
Kehitä itseäsi, aseta tavoitteita, Sinä osaat ja sinä pystyt vaikka mihin kun yrität. Jos joku on sinua polkenut maahan, ja toistat samaa kuvioita, ymmärrät fiksuna että se ei ollut sinun syysi ettei sinuun uskottu
Ala uskoa itseesi, Uskalla olla rohkea ja uskalla kurkottaa tavoitteisiisi! Sillä tavoin luot elämääsi tarkoitusta, eikä elämäsi luisu julkkisten pohtimiseen vaan luot ihan oman elämäsi, ja tajuat, että jokainen yrittää kovasti joka päivä. Haukkuminen tuo vain huonoa mieltä ja pahaa oloa - itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syyllistäisi avohoitopotilaista. Itsekin olen sellainen, käyn juttelemassa murheistani ja istun tällä hetkellä yksiössäni vielä yöpuku päällä enkä sorru asiattomuuteen. Luulen, että he jotka täällä eniten riehuvat ovat joko hyvin nuoria ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä käytöstavoista, tai sitten työnuuvuttamia ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloa ja väsymystä tänne. Se on toisaalta ymmärrettävää, nykypäivän paineet yhteiskunnassamme ovat kovat.
Silti ei pidä unohtaa, että jokainen meistä on tunteva ja ajatteleva ihminen. Ja suurin osa meistä haluaa vain seurustella toisten ihmisten kanssa ja vaihtaa ajatuksia. Miksi se on niin vaikeaa, että kaikesta valitetaan koko ajan? miksei voi keskustella kauniista ruskasta?
t. avohoitopotilas
Avohoitopotilasta käytetään väärin haukkumiseen kuten vaikka autistia. Kumpikin toistuu palstalla usein. Toivottavasti et ole pahoittanut mieltäsi siitä.
Minusta tärkeintä tällä palstalla olisi vain ja ainoastaan kannustaa heitä jotka haukkuvat toisia. Kaikki ymmärtävät että he ovat ehkä saaneet huonot kortit elämäänsä, tulivatpa ylhäältä tai alhaalta. Suomalaiset janoavat kannustusta, jokainen ihminen tarvitsee sitä.
Sinä osaat, sinä olet hyvä, sinä olet riittävä
Kaunista päivää Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. avohoitopotilas
Avohoitopotilasta käytetään väärin haukkumiseen kuten vaikka autistia. Kumpikin toistuu palstalla usein. Toivottavasti et ole pahoittanut mieltäsi siitä.
Kiitos kommentistasti, en pahoittanut mieltäni. Uskon itseeni, usko sinäkin <3
Avohoitopotilaat, autistit, eri ihonvärit, allergiset, vegaanit, vasemmiston kannattajat, persut, feministit, ylipainoiset, alipainoiset, sivarit, naiset, miehet, lapset jne. Kaikki pa*koja ihmisiä tämän palstan mukaan.
Ihmiset vihaavat itseään, ja se on helppo kanavoida muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. avohoitopotilas
Kyllä pahoitti. Itse harrastat pahansuopaa puhetta avohoitopotilaista.
Eikö kukaan uskalla vastata kysymykseeni?
Hyvin yleistä palstoilla, joilla saa kirjoittaa anonyymisti. Älkää ottako mitään täällä kirjoitettua liian tosissanne.
Vierailija kirjoitti:
Avohoitopotilaat, autistit, eri ihonvärit, allergiset, vegaanit, vasemmiston kannattajat, persut, feministit, ylipainoiset, alipainoiset, sivarit, naiset, miehet, lapset jne. Kaikki pa*koja ihmisiä tämän palstan mukaan.
Minullakin on sellaisia asioita joista en pidä. Itse en ole yksi niistä. Mutta en koe tarpeelliseksi keskutella niistä muiden kanssa koska se voisi johtaa suurempiin tunteisiin ja lopulta siihen vihaan. Jätän ne asiat joista en pidä huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Alman läskiksi kutsuminen pahansuopuutta vai totuus?
Kohteliasta on olla sanomatta sitä julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun noita "asiallisten keskustelijoiden" kommentteja on (pakosta) lukenut on tullut selväksi että he ovat omasta mielestään:
- älykkäitä
- itsenäisesti ajattelevia
- suoraselkäisiä
- keskustelevat asiallisesti (tirsk...)
- muiden, varsinkin suomalaisten naisten parasta ajattelevia (mwahaha)
- älykkäitä
- asiallisia
- ja tietysti zuwaggih-orien vainon kohteita!
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, siksi tarvitsemme hyvää tarkoittavaa rakkautta, kannustusta, tsemppaamista, empatiaa, ihan jokaiselle. Jokainen suomalainen on valtavan potentiaalinen ihminen, minusta se on upea juttu.
Jos elämänsä pyhittää pahan olon lietsomiseen, se on ihan oma valinta sekin, mutten usko että monikaan on kovin onnellinen silloin.
Saa tahtoa, saa uskaltaa, saa yrittää, saa kaatua, pitää nousta ja jatkaa yritystä. Kieli keskellä suuta pinnistaa ja vähät välittää huonoista kommenteista, se on kateutta vain. Kun uskot itseesi, kaikki on mahdollista elämässä. Uskotaan meihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi minua kovasti.Ainakin kun noita "asiallisten keskustelijoiden" kommentteja on (pakosta) lukenut on tullut selväksi että he ovat omasta mielestään:
- älykkäitä
- itsenäisesti ajattelevia
- suoraselkäisiä
- keskustelevat asiallisesti (tirsk...)
- muiden, varsinkin suomalaisten naisten parasta ajattelevia (mwahaha)
- älykkäitä
- asiallisia
- ja tietysti zuwaggih-orien vainon kohteita!
tuossa tulikin jo paljon asiaa sinulta, Hyvä! jatka samaan malliin! :)
Kaikki pahansuopa käytös kertoo ainoastaan kirjoittajan pahasta olosta ja epävakaisuudesta. Ilkeät ja vihaiset kirjoittelijat ajattelevat, että tämä on vain netti, täällä tehtyjä tekoja ei lasketa.