Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet haaveillut/suunnitellut tekeväsi sitten kun kaikki lapsesi ovat aikuisia ja muuttaneet pois?

Vierailija
09.10.2017 |

Itse olen alle 50v kun kaikki ovat täysi-ikäisiä, ja haaveissa on Afrikan matka.
Entä teillä muilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelin, että lähdetään miehen kanssa matkustelemaan. Ensin kotimaassa ja sitten vaikka kaukomaille. Ajattelin hankkia myös pienen viljelypalstan ja mies suunnitteli veneen ostamista, myös uusi lemmikki oli harkinnassa.

Sitten kaikki muuttui, unelmat kariutuivat, mies sairastui vakavasti 3v.sitten. Tässä eletään yhdessä, päivä kerrallaaan, ilman suuria suunnitelmia. 

-N53

Vierailija
2/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sitku -suunnitelmia. Teen nyt mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtuu jo ensi vuonna. Ajattelin jättää pakkotyöpaikan ja yritän päästä spr:n kautta jonnekin ulkomaille hoitajaksi. Olen silloin "vasta" 40v. Kiinnostaa nähdä maailmaa ja tehdä samalla töitä, saisi paljon uusia kokemuksia.

Vierailija
4/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt alakoulussa Kun muuttavat pois toivon, että käyvät meillä ja mökillä kylässä ja yökylässä perheineen. Toivon myös, että tehdään yhteisiä reissuja Lappiin ja Eurooppaan. Itselläni ei ole sellaista lapsuudenperhettä, että lomailtaisiin yhdessä tai vietettäisiin vapaa-aikaa yhdessä. Siksi varmaan se on isoin toiveeni.

Saatan hankkia koiran kun lapset muuttavat omiin koteihinsa tai teen sen jo aiemmin. En usko, että lasten poismuutto vaikuttaa matkustussuunnitelmiimme mitenkään. Me miehen kanssa päätetään perheen matkakohteet lapsia tietysti kuunnellen. Matkustellaan siis perheenä jo nyt. Matkustelen myös ystävieni kanssa.

Viimeistään kun lapset lähtevät pesästä ostan sijoitusasunnon Helsingissä. Leffat, teatteri, museot, konsertit.. Niitä varmasti enemmän. Ja enemmän illanviettoja ystävien kanssa. Puolen vuoden sapattivapaa ja ulkomailla asuminen kiinnostaa myös.

Vierailija
5/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän jo nyt kuten haluan. Lapseni 12 ja 15. En oikein osaa haaveilla mitään erityistä. Teen ruokaa ehkä vähemmän kuin nyt.

Taidan olla aika huono äiti...

Vierailija
6/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Vaikea sanoa. Vielä ollaan siinä kohtaa että mietitään hankitaanko lapsia vai ei.

Vierailija
7/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te muka ennen lapsia kiertäneet maailmaa tai harrastaneet? Minä ainakin reissasin ihan riittämiin.

Vierailija
8/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin alkaa reissata ja myös ostaa sijoitusasunnon keskustasta. Sinne voi sitten muuttaa eläkepäiviä viettämään, kun ei enää jaksa asua omakotitaloa.

Vierailija
9/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te muka ennen lapsia kiertäneet maailmaa tai harrastaneet? Minä ainakin reissasin ihan riittämiin.

Riippuu tietysti iästäkin. Itse en ollut kuin lukion käynyt kun lapsi jo tuloillaan. En siis ole ehtinyt reissaamaan ja näkemään maailmaa. Minkä ikäinen itse olit kun lapsesi sait?

Vierailija
10/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 1/4 kotona n 4 vuoden verran. Sitten olenkin jo hilkun yli 60v mutta toivottavasti yhä hyvässä kondiksessa.

Matkustellaan tälläkin hetkellä eri kokoonpanoilla tosi paljon mutta haaveillaan miehen kanssa joko muuttamisesta lämpimään 10kk/vuosi tai nomadeiksi vaikka 3-6kk yhdessä paikassa ympäri Eurooppaa ja miksei kauemmaskin! Perhe ja lapsenlapset saavat tulla sitten mummolaan missä sitten pysähdymmekin:)

Vierailija
11/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan reissaamaan, joko niin että pidän työnantajan Suomessa ja etätyön suomin mahdollisuuksin pystyn tekemään työtäni vaikkapa jostain Irlantilaisesta pikkukylästä tai edullisilta Kroatian rannoilta tai sitten toisena vaihtoehtona ajattelin ottaa virkavapaata aina silloin tällöin ja lähetä au pair -keikkailemaan.

Vierailija
12/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panikoin että miten pärjää.

Olisi ihana löytää joku kiva kumppani jonka kanssa elää rauhallista elämää. On liikaa ollut kaikkea paskaa tässä vuosien mittaan.

Vierailija
13/13 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmat lähtee kotoa n. 10 vuoden päästä, ja suurin tavoite on olla hengissä silloin. Ei se että kersat asuu kotona vaikuta kuin siihen että tulee enemmän pyykkiä ja ruokaa pitää ostaa ja tehdä enemmän.

Esikoinen on lähtenyt omilleen jo vuosia sitten, ja lapsenlapset olis kivaa ylläri, sitä vaan ei tiedä mihin maahan sitten asettuvat asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä