Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä parisuhde vs. rakastuminen aina uudestaan ja uudestaan...

Vierailija
09.10.2017 |

Kumpi on lopulta sitten parempi ihmiselle? Olla pitkässä parisuhteessa ja rakastaa tasaisesti jopa vuosikymmeniä VAI olla useammassa eri suhteessa, kokea rakastumista, ihastumista ja vuoristorataa monta kertaa elämän aikana?
Minkälaisia ajatuksia teillä on siitä että kumpi on lopulta parempi ihmiselle? Tai onko täällä niitä jotka ovat jo ehtineet kokea molempia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Jos on lapsia kuvioissa, niiden kannalta on varmasti helpompi elää ilman jatkuvaa muutosta ja vuoristorataa. Mutta jos ei ole, paras elää niin kuin itse kokee parhaaksi. Ja etsiä toisia samanlaisia kumppaniksi, ja olla rehellinen suhteissa, ettei loukkaa liikaa niitä, jotka haluavatkin toisenlaista elämää.

Vierailija
2/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi kai rakastua uudelleen ja uudelleen, mutta siihen samaan kumppaniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastun mieheeni uudelleen ja uudelleen. Uutuudenviehätys uusissa suhteissa on kyllä ihan oma juttunsa, mutta mieluummin sama mies, joka tuntee minut läpikotaisin ja minä hänet.

Vierailija
4/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi kai rakastua uudelleen ja uudelleen, mutta siihen samaan kumppaniin.

Minusta tuo kuulostaa vieraalta ajatukselta, vaikka sitä etenkin naiset usein viljelevät. Miten voi rakastua, jos jo rakastaa? Eli rakkauden pitäisi välillä loppua, jolloin minä ainakin olisin jo eronnut. Toki pitkässä suhteessa on usein ylä- ja alamäkiä, mutta en minä väittäisi, että rakkaus olisi koskaan loppunut.

Vierailija
5/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliset sanavalinnat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa vieraalta ajatukselta, vaikka sitä etenkin naiset usein viljelevät. Miten voi rakastua, jos jo rakastaa? Eli rakkauden pitäisi välillä loppua, jolloin minä ainakin olisin jo eronnut. Toki pitkässä suhteessa on usein ylä- ja alamäkiä, mutta en minä väittäisi, että rakkaus olisi koskaan loppunut.

Ei rakkauden tarvitse loppua. Rakastaminen ja rakastuminen on eri asioita. Rakastaminen on se syvä, pysyvä tunne. Haluat olla toisen kanssa, teet mitä tahansa hänen eteensä, välität hänestä ja hänen hyvinvoinnistaan syvästi ja arvostat häntä. Rakastuminen on se huumaavaa tunne, joka aiheuttaa perhosia vatsanpohjaan. Sellaisen tunteen saa kovasti yrittämällä ja molemminpuolisella panostuksella luotua uudestaan ja uudestaan, jos se esim. lapsensaannin ja ruuhkavuosien myötä /suhteen arkipäiväistyessä katoaa.

Vierailija
6/6 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukanenkin tyylillään, mikä sopii sinulle, ei välttämättä maistu naapurin Jormalle.