Sinä, joka olet saanut töitä vuonna 2017
Kommentit (34)
Pääsin kesätöihin laitoskeittiöön tiskaamaan mol.fi:n ilmoituksen kautta.
En tosin ollut paikkaan ykkösvaihtoehto,yksi tyyppi oli ollut viikon ja lyönyt hanskat tiskiin, toinen ei ollut ehtinyt edes aloittaa kun oli löytänyt toisen paikan, joten ottivat sitten minuun yhteyttä.
Suhteiden avulla ensimmäiseksi tulleen löydettyä paremman paikan. Kesätyö.
Valmistuin talvella, laitoin työhakemuksen, sain kutsun haastatteluun ja sain töitä. Sh.
Mol.fi. Neljä hakemusta, kaksi haastattelua ja kaksi vuoden määräikaista tarjolla. Juu, valmistuin keväällä työvoimapula-alalle. Polku näyttäisi olevan TÄLLÄ HETKELLÄ (asiat muuttuu niin nopeasti nykyään...), että 1-2 vuoden määräaikaista ja sitten vakivirka.
Mol.fi - työ vakitui
nen ja kokopäiväinen, ns. 'ajanvaraaja". Eli puhelinmyyjä.
Hakijoita oli n. 70, ensin videohaastattelu npin kahdellekymmenelle. Siitä karsittiin 10 livehaastatteluun ja siitä sain paikan.
Brutto 1500 €/kk. Irtisanottiin 2 kk jälkeen koeajalla, koska ei tarpeeksi kauppaa (min. 350 tapaamista kuukaudessa, perutut ja now-show ei lasketa)
Samaan aikaan olin oman alan paikkaan 2. Siinä oli 260 hakijaa. Ensin pyydettiin viideltätoista 5 min video, osaksi englanniksi. Siitä karsittiin 5 haastatteluun. Siitä karsittiin 3 joilla teeteettiin todella työläät 3 erilaista tehtävää englanniksi kirjoitettuna, piti esittää suomeksi 10 min yhteenvedossa. Tästä vielä kahdelle soitettiin. Minä olin se joka ei saanut paikkaa. Tääkin oli kuitenkin tyyliin 3200 e/kk kunta-alan työ...
Tiedän kokemuksesta että toi toka olis ollut helpompi.
Toinen tammikuussa kun ko paikassa työslentelevä kaveri jakoi ilmon fb:ssä. Lähdin, kun sain työn pankissa. Mol.fi. Kaksi haastattelua.
Yhden entisen työpaikan kollega kysyi, voisinko tulla avuksi yhteen pikku juttuun. Menin kyllä, mutta siihen yhteen juttuun sekin jäi.
Työnantaja oli ottanut yhteyttä alan opettajaan joka tiesi minun olevan työttömänä ja suositteli. Opettaja kehoitti minua ottamaan yhteyttä työnantajaan, laitoin sähköpostia (työnantajan toivomuksesta), sovittiin tapaamisesta, menin haastateltavaksi ja tein vakituisen työsopimuksen.
Olin ehtinyt olla työttömänä 3 kk, hakenut 29 työpaikkaa joista yksi pyysi haastatteluun ja hylkäsi, 3 vastasi, että ei kiitos ja muut eivät vastanneet mitään.
Ei ole helppoa olla 53-vuotias nainen ja hakea töitä :(
Suhteilla sain työpaikan minäkin, työttömänä olin ollut yli vuoden.
Oli sen verran tuttuja ihmisiä omistajat, että pyysivät töihin, kun tiesivät mitä osaan.
Nyt on vakituinen työ, eikä palkkakaan ihan huono ole😊. Ja mikä parasta, ei tartte enää asioida te-toimiston kanssa!
Ikää mulla on 55v.
Monsterissa paikkavahti, ehdin hakea 6 paikkaa ennen kuin tärppäsi, puolisen vuotta työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mol.fi - työ vakitui
nen ja kokopäiväinen, ns. 'ajanvaraaja". Eli puhelinmyyjä.Hakijoita oli n. 70, ensin videohaastattelu npin kahdellekymmenelle. Siitä karsittiin 10 livehaastatteluun ja siitä sain paikan.
Brutto 1500 €/kk. Irtisanottiin 2 kk jälkeen koeajalla, koska ei tarpeeksi kauppaa (min. 350 tapaamista kuukaudessa, perutut ja now-show ei lasketa)
Samaan aikaan olin oman alan paikkaan 2. Siinä oli 260 hakijaa. Ensin pyydettiin viideltätoista 5 min video, osaksi englanniksi. Siitä karsittiin 5 haastatteluun. Siitä karsittiin 3 joilla teeteettiin todella työläät 3 erilaista tehtävää englanniksi kirjoitettuna, piti esittää suomeksi 10 min yhteenvedossa. Tästä vielä kahdelle soitettiin. Minä olin se joka ei saanut paikkaa. Tääkin oli kuitenkin tyyliin 3200 e/kk kunta-alan työ...
Tiedän kokemuksesta että toi toka olis ollut helpompi.
Ja minä ymmärrän että tällä ulosannilla ei palkata. Kirjoitin/kirjoitan puhelimella. Tälleen aiheena vapaa ei oo niin justiinsa, sori siitä. Osaan kyllä tehdä hyvät hakemukset ja cv on todella hyvä.
T. Edellisen kirjoittanut ja vasta nyt kunnolla lukenut.
Keväällä sain töitä harjoittelupaikasta heti valmistumisen jälkeen (taloushallintoala). Lisäksi tein nollasopparin siivousfirman kanssa, jossa teen välillä lisähommia.
Suhteilla keittiö- ja siivoushommia, ei tosin vakituisesti, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti... Joka kuussa on töitä kyllä sen verran että sillä eläisi vaikka asuisi yksinkin, ainakin täällä :)
Lastentarhanopettajista on kyllä pulaa ihan joka puolella Suomea.